OT: hoe kom ik van die ellendige fruitvliegjes af
1 voor 1 vangen, of met pijl en boog...... Of ventileren, vliegen kunnen absoluut niet tegen tocht. Ze zijn zo verdwenen, als je gaat ventileren.
OT: na 22 jaar is mijn wasmachine (bovenlader) aan vervanging toe. Hij doet het nog wel, maar ik ben bang dat de pomp en of filter het begeeft. Dat is op zich wel op te vangen, financieel gezien, maar de ellende die het geeft (ik heb in juni grote problemen met mijn benedenburen gehad na een relatief kleine lekkage, die niet aan mij te wijten was), die ellende dus, daar zit ik niet op te wachten.
Omdat het apparaat ook niet bepaald A-klasse is, is dat ook een reden om het toch maar te gaan vervangen.
Maar nu het volgende: de keus in bovenladers, waartoe ik me vanwege de beschikbare ruimte moet beperken, is niet zo groot. Een voorlader past echter niet in mijn waskeuken, of ik zou ook mijn droger moeten gaan vervangen door een was- droogcombinatie.
Uit de tests word ik ook niet echt wijs. Dan maar mijn oor te luisteren leggen op RN.
Weet iemand welke merken ik zonder meer kan kiezen, en welke ik maar beter niet kan nemen? Bosch, Bauknecht, Whirlpool, Zanussi, Indesit, AEG, Miele. Qua merken keuze genoeg......
(toerental moet minimaal 1200 zijn, dat heb ik wel begrepen).
Wie geeft mij de gouden tip?