Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3519156 keer)

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30180 Gepost op: 29-10-2023, 15:09:19 »
Ik heb onlangs een (niet zo'n positieve) review geschreven voor een bedrijf. Op de revieuwpagina waren tot dat moment slechts twee reviews gegeven, waarvan de meest recente zo'n drie jaar gleden was geschreven. In de weeek nadat ik MIJN review daar plaatste, zijn er liefst zeven nieuwe reviews bij gekomen, allemaal met een vijfsterren-rating. Dit is nogal vreemd, dus ik vraag mij af of die reviews die na die van mij zijn geschreven of dat wellicht FAKE reviews zijn om de rating kunstmatig te beďnvloeden?
Dat laatste. Zie je steeds meer gebeuren. Het is vooral heel erg grappig bij nieuwe maaltijdbezorgers: die hebben altijd vijf sterren en bijna altijd zijn de commentaren in het Engels  ::rofl::

Nou schijnt het ook zo te zijn dat je in bepaalde mate negatieve commentaren over jouw bedrijf kunt verwijderen? Maar hoe dat precies zit weet ik niet...

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #30181 Gepost op: 29-10-2023, 15:11:09 »
Ik vraag me overigens af of er nog een Realitynet Songfestival komt dit najaar...

??? ??? ??? ???

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #30182 Gepost op: 28-11-2023, 17:20:58 »
Welke vragen er dit jaar bij de realityneteindejaarsquiz gaan komen! (indien er natuurlijk dit jaar een editie komt...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30183 Gepost op: 28-11-2023, 18:14:40 »
Dat is een goede vraag.
Ik zal D*N eens benaderen.

Offline Vermoljoen

• Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
« Reactie #30184 Gepost op: 18-12-2023, 21:23:40 »
Is er hier iemand die me toevallig in contact zou kunnen brengen met een jeugdbeweging in Zeeland?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30185 Gepost op: 31-12-2023, 10:52:37 »
Zo rond de jaarwisseling is het leuk om eens stil te staan bij de tijd zélf.

Onze jaren duren doorgaans 365 dagen, afgezien van de schrikkeljaren. Die extra dag wordt eraan toegevoegd om de afwijking in uren, in 1 keer goed te maken, want het gemiddelde is namelijk 365 dagen en 6 uur.

Uiteraard kun je niet jaarlijks 6 uur toevoegen, vandaar die schrikkeldag. Maar het is ook niet precies 6 úúr.

Nu heeft mijn vraag met die afwijking te maken, ik vraag me dus af hoe elektronische systemen, die bestuurd worden door klokken, die systemen draaiend kunnen houden, zodat die afwijking niet steeds gróter wordt.

Ik weet dat er eens in de zoveel jaar een schrikkelsecónde wordt toegevoegd aan de tijd, maar is dat het antwoord dat ik zoek?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #30186 Gepost op: 1-01-2024, 14:27:32 »
Heeft iedereen al zijn vingers nog? (en de rest van z'n lichaam :P )
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Whatthefrank

• Forumlid
  • Verliezend finalist WIDMO22 & winnaar RSC 26 + Z4P
« Reactie #30187 Gepost op: 4-01-2024, 03:00:27 »
Nou vraag ik me af, als je 3 min 4 doet, hoeveel je dan uberhaupt?
Er is geen Mol meer...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30188 Gepost op: 4-01-2024, 18:40:16 »
Ooit was er de afspraak, dat binnen de Eurozone geld pinnen bij een automaat gratis was, ook bij zogenaamd "gastgebruik". Dit gold ook voor zogenaamde Sepa-landen, zoals IJsland

Gaandeweg begonnen zich steeds meer partijen zich te mengen in het betalingsverkeer, ook partijen die van huis uit geen bank vertegenwoordigen.

Intussen is het zo dat je zelfs in Nederland op sommige plekken moet betalen om aan je geld te komen.

Dit gaat toch tegen alle afspraken in die hierover gemaakt zijn?

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #30189 Gepost op: 6-01-2024, 15:30:02 »
Meestal is het zo dat Europese regels zo gemaakt zijn dat er gewoon geen onderscheid gemaakt mag worden tussen EU burgers. Dus banken mogen wel kosten rekenen, maar ze mogen niet bijvoorbeeld Nederlanders gratis laten pinnen terwijl Duitsers er voor moeten betalen.

En als ik art. 1 lees van deze verordening vermoed ik dat dat hier ook aan de hand is.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1230&qid=1704551107273

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30190 Gepost op: 6-01-2024, 19:49:05 »
Aan de ene kant begrijp ik dat wel, maar hadden ze dat niet 20 jaar geleden kunnen bedenken?

Nu is het nog stééds zo, dat je met de ene bankpas gratis terecht kunt, en met de andere pas met transactiekosten te maken hebt.

Dan gaat het dus om dezélfde persoon. Dat is toch ráár?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #30191 Gepost op: 7-01-2024, 19:13:01 »
Dan vraag ik me af waar je tegenwoordig in Nederland nog contant geld voor nodig hebt?

Of ga je veel naar Duitsland (want dan kan ik het me wel voorstellen).

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30192 Gepost op: 7-01-2024, 19:57:10 »
Ik ga  regelmatig naar Duitsland inderdaad. Maar ook daar doe ik veel met pinnen.

Waar het mij om ging in beginsel, was de afspraak om binnen de eurozone, met daarbij de zogenaamde Sepa-landen, het pinnen bij automaten overal gratis te maken, dat was het hele idee achter die afspraak.

Omdat er steeds meer partijen zich met dat pinnen zijn gaan bemoeien, denk aan de zelfstandige ATM's die dus niet bij een bank horen, zijn er dus ook partijen die zich niet gebonden achten aan die afspraak.

Er zijn plekken, in binnen en buitenland, waar cash nog steeds de enige manier van afrekenen is. Pas nog meegemaakt, mijn broer en ik wilden een frietje bestellen, maar betalen ging alleen cash. Dat is in orde gekomen, overigens.

Maar wat is een internationale afspraak waard (Loezel gaf terecht aan dat waar een Nederlander gratis kan pinnen, dat dat dan ook moest gelden voor bijvoorbeeld een Duitser), als die afspraken niets meer voorstellen, en alle partijen maar wat doen?

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #30193 Gepost op: 8-01-2024, 09:26:27 »
Als ik kijk naar de betreffende richtlijn van de EU uit 2014, dan zie ik niet dat pinnen bij geldautomaten gratis zou moeten zijn. Wel dat je je transactie moet kunnen stoppen nadat je op de hoogte bent gesteld van de kosten en dus dat banken niet mogen discrimineren tussen EU-burgers. Pinnen in winkels moet wel zonder extra kosten. Had je dat dan misschien in je hoofd zitten?

Voor de liefhebber:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex:32012R0260

En hier is nog een vraag- en antwoord pagina over dit onderwerp

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/financial-products-and-services/payments-transfers-cheques/faq/indexamp_nl.htm

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30194 Gepost op: 8-01-2024, 18:31:09 »
Nee, ik heb het over een keiharde afspraak tussen de banken, die begin jaren Nul ('00) ingevoerd is. Ik heb jarenlang in Duitsland gewoon gratis kunnen pinnen.

Het onderwerp is ooit behandeld in Radar. Daarin constateerden ze datzelfde.

Omdat ik het steeds vaker tegenkwam, viel het me op, en wilde ik weten hoe het zat.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #30195 Gepost op: 13-02-2024, 10:44:55 »
Waarom de NS bij het nieuwe rooster medio december gaat stoppen met de rechtstreekse lijn van Twente naar Schiphol... Aan te weinig passagiers kan het niet liggen, gezien de hoeveelheid mensen met reiskoffers die je dagelijks alleen al in Hengelo ziet. En uit ervaring weet ik dat ook op de tussengelegen stations heel veel reizigers opstappen... Dat gaat nog leuk worden als iedereen in Amersfoort van de ene naar de andere trein moet rennen met al die koffers...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #30196 Gepost op: 13-02-2024, 13:24:46 »
Waarom de NS bij het nieuwe rooster medio december gaat stoppen met de rechtstreekse lijn van Twente naar Schiphol... Aan te weinig passagiers kan het niet liggen, gezien de hoeveelheid mensen met reiskoffers die je dagelijks alleen al in Hengelo ziet. En uit ervaring weet ik dat ook op de tussengelegen stations heel veel reizigers opstappen... Dat gaat nog leuk worden als iedereen in Amersfoort van de ene naar de andere trein moet rennen met al die koffers...
De NS doet wel meer onverklaarbare dingen helaas... trein met 3 treinstellen staat klaar net na de spits (lees 9.00 uur). 2 daarvan mag je steeds niet instappen omdat ze na aankomst worden afgekoppeld, waardoor iedereen en ook ik in een overvolle propvolle en veel te benauwde enkele koploper trein moet staan vanaf het beginpunt. Like, die 2 andere wagens staan er toch, het is iets over 9 en stervensdruk op dat traject, rij dan nog een keer op en neer op dat traject die treinstellen staan er tenslotte toch van toen de trein daar aankwam...
« Laatst bewerkt op: 13-02-2024, 13:26:20 door MollenvangR »

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #30197 Gepost op: 13-02-2024, 15:20:45 »
Daar las ik laatst toevallig een artikeltje over, het heeft blijkbaar iets te maken met problemen met de hogesnelheidslijn en de verdeling van de treinen op het spoor, wat klinkt als een vrij vaag excuus. Maar blijkbaar is het alleen nog een concept-dienstregeling en moet het nog goedgekeurd worden, dus het kan in theorie nog aangepast worden. Toen ik net het artikeltje opzocht kwam ik tegen dat er inmiddels zelfs kamervragen over zijn gesteld, dus wie weet!

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2312119/directe-trein-van-enschede-en-deventer-naar-schiphol-verdwijnt-regio-is-weer-de-dupe
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #30198 Gepost op: 23-02-2024, 11:08:37 »
Waarom mensen zichzelf klemzuipen in een kleine veel te volle warme ruimte in de Apres-Ski toch zo geweldig vinden.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline MitchK

• Forumlid
  • Winnaar Big Brother US 2022!
« Reactie #30199 Gepost op: 23-02-2024, 13:42:13 »
Waarom mensen zichzelf klemzuipen in een kleine veel te volle warme ruimte in de Apres-Ski toch zo geweldig vinden.

Wacht maar tot je 18 bent  ::rofl:: ::rofl::

Maar nee klempzuipen is stom. Gezelligheid in een veel te volle en warme ruimte is wel leuk!