Ik heb nu eerst maar eens een mailtje gestuurd naar de coördinator van de master om te vragen waar ik het beste kan zoeken en waar ze zich bezig houden met de dingen die ik leuk vind.
hebben ze bij je universiteit zelf geen contacten? of misschien een docent van een vak wat je leuk vind - als je daar zelf een beetje enthousiast over komt en/of kunt uitleggen wat je zoudt willen doen heeft die misschien nog wel ergens iemand die hij of zij kent.
Maar goed, hangt er een beetje vanaf of dat werkt. Niet alle docenten zijn even hulpvaardig en hangt natuurlijk ook van de grootte van je opleiding af.
Helpt natuurlijk ook altijd een hoop of je zelf met ideeen komt als je een potentieel stageadres aanschrijft. Een mail als
'Hallo artis, ik wil graag op stage - hebben jullie nog wat? Liever geen olifanten, want die stinken. Liefs! XXX'
werkt meestal minder goed dan
"Ik studeer biologie en nu zoek ik eigenlijk een stage waarbij ik het vlooigedrag van stokstaartjes wil onderzoeken. Lijkt me geweldig leuk dat bij jullie te doen - zou zoiets mogelijk zijn?"
En als dat niet kan krijg je misschien een tegenaanbod voor het vlooigedrag bij dwergmakaken. Ofzo. Goed, het moet misschien iets breder, maar je snapt het wel
Also, bellen werkt natuurlijk altijd minder goed dan email. Of nog beter is bellen voor een afspraak om mogelijkheden te bespreken. Maar ik ben zelf wat bel-allergisch
--
OT: Bestaan dwergmakaken eigenlijk?
Het klonk wel goed