Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3536793 keer)

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #20460 Gepost op: 20-06-2012, 12:24:26 »
Herkansing, en dan ook nog een scriptie inleveren wat toch nog wel langer dan verwacht gaat duren omdat mijn begeleider 10 juli een tijdje plat ligt door een operatie -.-. Heel vervelend voor hem, maar als hij het nou eerder had gezegd hadden we er voor kunnen zorgen dat alles voor die tijd was afgerond...

Hea.. dat is ook irritant. Zou fijn zijn als je gewoon lekker snel weet of je alles hebt gehaald..

Die herkansing gaat ons trouwens wel lekken :D (Positief blijven, dan gaat t vast goed haha)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20461 Gepost op: 20-06-2012, 13:02:15 »
is lekken nieuwe straattaal? kan ook nekken of lekker zijn.. ah of lukken natuurlijk.

--

in other nonnews:
Vreemd en vriend lijken me vrij goede antoniemen, immers bevrienden=ontvreemden en ontvrienden=bevreemden.
Eveneens lijken beide woorden enigszins op elkaar qua textuur.
Zelfde stam of toeval?

Heb even geen zin om het op te zoeken :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #20462 Gepost op: 20-06-2012, 15:32:31 »
ik hoef nog maar 9 dagen :D

OT: waarom jullie nog langer ?
Als ik alles had gehaald dan was morgen mijn laatste dag ::). Nu moet ik nog 2 en een halve week :(.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20463 Gepost op: 22-06-2012, 15:36:13 »
heh, om m'n voorgaande eerdere vraag te beantwoorden: vriend en vreemd hebben een andere stam.

--

Je hebt weleens als je in een pdf werkt een banner bovenaan en die zegt "U geeft dit document weer in PDF/A-modus".
En dat is een heel vreemde en ondoordachte tekst.

Want ik weet niet wat PDF/A is. Waarin verschilt het van PDF/B? Is dit goed of is dit slecht - moet ik er iets aan veranderen? Waarom wordt mij dit verteld?
Of is het een sneaky aansporing om mij te laten gaan inlezen in de verschillende PDF-types?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Pierre1830

• Forumlid
  • Leve het leven
« Reactie #20464 Gepost op: 22-06-2012, 15:40:59 »
PDF/A (Portable Document Format Archivable), ook bekend als ISO 19005-1, is een speciale variant van het gewone PDF-formaat die specifiek ontwikkeld is voor archivering. PDF/A is daarom geschikt voor het opslaan van digitale documenten.

En dan heb je ook nog:
PDF/A-1b (basic)
en
PDF/A-1a (accessibility)

Dus dat wordt toch verder inlezen.  ;D
« Laatst bewerkt op: 22-06-2012, 15:43:57 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20465 Gepost op: 22-06-2012, 18:15:36 »
 ::rofl::

Juist ja - archivering en opslaan.
Nou top. Ik was toch alleen van plan het te lezen, in plaats van dingen te gaan veranderen.
Het is dan ook een PDF.

::)

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #20466 Gepost op: 22-06-2012, 18:16:19 »
Is Pierre de vader van HDD en trialk?  ??? ???

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #20467 Gepost op: 22-06-2012, 18:31:13 »
Is Pierre de vader van HDD en trialk?  ??? ???
::rofl:: Ze zijn vast en zeker familie ::).

Offline Pierre1830

• Forumlid
  • Leve het leven
« Reactie #20468 Gepost op: 22-06-2012, 20:07:46 »
Als je zegt wie de moeders zijn, dan kan ik je misschien antwoord geven.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #20469 Gepost op: 23-06-2012, 07:03:57 »
Wie zijn de moeders van HDD en trialk?  ;D

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20470 Gepost op: 23-06-2012, 09:17:29 »

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20471 Gepost op: 23-06-2012, 10:11:48 »
Waar zijn ze bij Groen Links toch mee bezig? ???

Eerst vinden ze Dibi ongeschikt, die mag dan alsnog schorvoetend meedoen; vervolgens wordt hem onlangs verboden een interview te geven. Nu is de kandidatenlijst met toelichting bekend gemaakt - waarin de meeste kandidaten buiten de top-8 toch even op de teentjes worden getrapt.

Ik vind het een vreemde strategie.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #20472 Gepost op: 23-06-2012, 10:16:49 »
Ik gaf het al aan bij het Irritant-topic: ik vraag me af of het eigenlijk wel kan, wat die vioolspelende beroemdheid uit Maastricht nu doet.

Ik bedoel: PostNl heeft de mogelijkheid om aangetekende stukken te sturen, en daar moet de ontvanger dan voor tekenen. Maar andersom, dat de bezorger moet tekenen voor het betreden van ''Prive-terrein''? Ik werk dus niet voor PostNL, maar dat maakt in beginsel geen verschil.

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #20473 Gepost op: 23-06-2012, 14:12:58 »
Pssst Koekoe, zullen we even door de geheime documenten snuffelen? ;D

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #20474 Gepost op: 23-06-2012, 14:38:17 »
Pssst Koekoe, zullen we even door de geheime documenten snuffelen? ;D
Hmmm idd André Rieu was steeds een persoon die Jos aanbad....maar plots vindt Jos hem irritant.....
Tja,postbodes hebben nu eenmaal een "reputatie"...dus wat heeft Jos met de vrouw van André?
En:"The postman always rings twice"..Misschien heeft Jos maar 1x aangebelt en is André er zo achter gekomen dat Jos......?  ::) ::) Wij weten het niet he  ::ohno::

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20475 Gepost op: 23-06-2012, 15:27:20 »
Ik gaf het al aan bij het Irritant-topic: ik vraag me af of het eigenlijk wel kan, wat die vioolspelende beroemdheid uit Maastricht nu doet.

Ik bedoel: PostNl heeft de mogelijkheid om aangetekende stukken te sturen, en daar moet de ontvanger dan voor tekenen. Maar andersom, dat de bezorger moet tekenen voor het betreden van ''Prive-terrein''? Ik werk dus niet voor PostNL, maar dat maakt in beginsel geen verschil.

't is niet mijn vakgebied (dus enige slagen om de arm) - maar ik neem aan dat het mag ja:

Wanneer iets privé terrein is, en geen openbare weg [zodat vrije doorgang mogelijk moet zijn], dan kan je bijvoorbeeld zo'n bordje plaatsen met artikel 461, verboden voor onbevoegden etc etc. Vervolgens mag dan ook [bijna?] niemand op dat terrein komen zonder uitdrukkelijke permissie. Dat kan mondeling, maar ik denk dat de eigenaar tot op zekere hoogte hierbij in z'n recht staat dit schriftelijk te doen.

Postbodes zijn ook gewone burgers en hebben dus geen extra rechten. Vaak heb je in zulke situaties een brievenbus bij het hek - maar anders moet je inderdaad aanbellen.
Wellicht hebben ambtenaren [bv belasting] in sommige gevallen extra bevoegdheden, en volgens mij is de rechtbank ook verplicht om gedaagden desnoods via omwegen te informeren dat mensen worden gedaagd. Jaar geleden of iets dergelijks een spoorloos iemand via facebook gedaagd - werd dacht ik wettelijk bevonden. En hulpdiensten [politie, brandweer, ambulance ed] zullen ook extra bevoegdheden hebben.

Maar buiten zulke overheidsdiensten.. Zelfs als de Post volledig in staatshanden zou komen, denk ik niet dat postbodes dan extra bevoegdheden zouden hebben.

anoniem 10311

• Gast
« Reactie #20476 Gepost op: 23-06-2012, 21:34:59 »
nu zal ik even een middag-dutje houden  ::jaja:: ::gaap:: ::gaap::

Of Koekoe al wakker is.

Citaat van: Wetboek van strafrecht
Artikel 461

Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
nu kan je lang en kort discuzeuren natuurlijk,
maar dit betekend eigenlijk niets anders dan:
"Als jij kan weten dat je niet daar thuis hoort, dan mag je er niet komen"
hoe kan je dat weten? hekje erom bijvoorbeeld (dan is zo'n bordje al niet eens nodig!)
en als er geen bordje omheen staat, dan moet het je verteld (gesommeerd) worden. maar dan ga je evt richting art 138 Sr (huis/lokaal/erfvredebreuk)

Maar mijnsinziens.. als meneer Rieu jou er niet op wil laten voor het uitvoeren van jouw taak...
ik zou zeggen "dan niet" morgen kan u op het postkantoor terecht voor het afhalen van uw post.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #20477 Gepost op: 23-06-2012, 22:59:22 »
Wat heb ik allemaal gemist de afgelopen tijd...zijn er nog leuke roddels?
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #20478 Gepost op: 23-06-2012, 23:00:54 »
Heyy dat vroeg ik me ook al af ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #20479 Gepost op: 23-06-2012, 23:02:53 »
Het gerucht gaat dat Bakkertje en Lucy-3a een stelletje roddeltantes zijn, maar ik weet niet of dat waar is hoor.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)