Ahh touché
Ik dacht mee along the lines dat een afspraak een voornemen is om ergens te zijn; maar wanneer je het bent vergeten heb je het je niet meer voorgenomen - dus voila, wanneer dat van beide kanten is gebeurd heb je geen voornemens meer en dus geen afspraak.
Maar daar heb jij kunstig doorheen gestoken
--
Oke dan nieuwe vraag: waarom gebeuren per se die dingen en niet andere dingen?
Ervan uitgaande [of is het er vanuit gaande? Ik spatieer die altijd verkeerd. Hetgeen de reden is dat ik het nooit heb opgezocht, want je wilt toch nog je enkele dingen blijven afvragen]
Enfin.
Er vanuit gaande dat er iets gebeurd, dan zou dat iets dingen zijn. Dus er gebeuren altijd dingen als categorie. Waarom specifieke dingen gebeuren [bijvoorbeeld het verval van een bepaald onstabiel element] is toeval, waar andere dingen wel een achterliggende reden hebben [zoals waarom Frans Bauer platen verkoopt] zonder dat iemand de logische causale relatie snapt.
En soms heb je natuurlijk een combinatie, wanneer bijvoorbeeld een bepaald onstabiel element uiteen valt, gamma straling verootzaakt, deze zorgt voor schade in neuron, en dat door deze hersenschade mensen platen van Frans Bauer kopen.
Het is dus toeval, volstrekt logisch, of een combinatie van beide.
Zodoende.