Zo iemand kan dat toch niet weten? Niet dat ik zelf in die situatie zit maar ik vind het niet iets om kwaad over te worden. Wel vervelend ja, dat zeker, maar ja, mensen kunnen het nou eenmaal nietruiken.
Ik vind het pas een probleem worden als een kind van 11 jaar een klein jaar geleden zijn moeder heeft verloren en op school per se een moederdag cadeau moet maken van de juf en dat vader later dat cadeau in handen gedrukt krijgt van de juffrouw met de mededeling dat hij maar moet kijken wat hij er mee doet.
Ik vind de 1e vraag ook niet zo raar. Maar de vraag "waarom niet?" niet zo handig. Dan kun je beter vragen: Was je het alsnog van plan ofzo. Waarom klinkt veel te nieuwsgierig. Dat is wel iets waar ik me kwaad over kan maken. Nee is gewoon nee. En de reden gaat zo iemand niets aan.
Overigens had ik laatst ook zoiets: Toen ik bij de keuken van het verzorgingshuis waar ik vrijwilligerswerk doe een sollicitatiegesprek had vroeg die man: Waarom wil je in de keuken werken? Dus ik zo: Nou,verpleging of huishouding past niet zo bij me. Waarop die man zei: Oh nee,dat snap ik wel. Wij hebben in de verpleging wel een paar jongens werken,maar dat zijn niet jongens zoals jij,dat zijn alleen maar homo"s. Toen dacht ik ook: Pardon?