Geen idee Ik denk misschien dat de schoolvakanties 6 (zomer) + 2 (kerst) + 1 (herfst) + 1 (voorjaar) + 1 of 2 (mei) vakantie = 11/12 weken vakantie. En het gemiddelde aantal vakantiedagen van een werkende is geloof ik 25. Maar het misverstand zit het er denk ik in dat ze de vakantie die de scholieren hebben ook voor docenten denken te gelden. Maar ik lees ook vaak genoeg van de docenten hier dat ze 2/3 weken voor de zomervakantie afloopt al gaan voorbereiden etc. Dus denk dat dat het is.
Okee, niet helemaal goed verwoord, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel
Onderwijsgevend personeel moet, net als ik, 1659 uur op jaarbasis werken. Dat is het gemiddelde aantal uren waaraan werkend Nederland moet voldoen.
Schoolvakanties zijn vakanties voor kinderen van het basisonderwijs en leerlingen in het voortgezet onderwijs, zelfs niet eens voor studenten.
Onderwijsgevend personeel maakt vaak werkweken van gemiddeld 50 uur, en heeft dan toch wel recht op (een beetje) compensatie? Of zie ik dat verkeerd?
Die uren van al die vakantieweken moeten gewoon extra worden gewerkt tijdens de lesweken, het klinkt makkelijker dan het is zeg maar... Ik heb 30 vakantiedagen en een (in principe) 36-urige werkweek. Als Dolfie al die schoolvakanties vrij zou nemen zijn dat iets van 50 vrije dagen, dus ze moet dan 20x8=160 uur meer werken dan ik in de overige ruim 40 weken.
Ik heb ook echt niet alle schoolvakanties vrij
Bovendien heb ik een 40-urige werkweek, waarmee ik dus ook weer ADV-uren spaar.