Wat zouden sommige mensen doen als WIDM ineens ophoudt te bestaan???
Beginnen met leven?
Iets wat ik mij al heel lang afvraag. Overal in de stad heb je pinautomaten. Heel handig, je kan er geld uit halen. Behalve geld krijg je ook vaak een bonnetje. Vroeger was dit bonnetje standaard. Iedereen kreeg een bonnetje, zelfs als men het niet wou. Dus wat deed men, men liet het bonnetje maar half in de gleuf hangen of gooien het op de grond. En dat is slordig.
Maar, daar hebben onze techneuten van de IT wat op gevonden. Tegenwoordig (al enkele jaren trouwens) als je geld uit de pinautomaat wilt halen, moet je daarna eerst kiezen of je wel of geen bonnetje wilt. Dat is heel handig, mensen die het nodig hebben voor hun administratie kiezen voor ja en nemen het bonnetje mee, terwijl de mensen die het niet kan interesseren op nee kunnen drukken, waardoor er geen bonnetje wordt geprint.
En wat schept mijn verbazing, en daar komt mijn vraag-mij-afje, hoe komt het dat er tegenwoordig nog steeds bonnetjes half uit de gleuf hangen of bezaaid op de grond liggen. Echt waar, zeker de helft van de gevallen wanneer ik ga pinnen, hangt er weer een bonnetje van de vorige in de gleuf. Waarom zou je in hemelsnaam bij keuze wel of geen bon op ja drukken en dan vervolgens niks mee doen?