Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3532620 keer)

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27240 Gepost op: 14-03-2016, 23:23:37 »
dat lijkt me heel sterk. Rennen doe ik eigenlijk alleen als ik een bus/trein moet halen of op een voetbalveld.... En vandaag was geen van beiden het geval  ::hypocriet::

::rofl:: Dus het antwoord van Lukie klopte toch.  ;D

Dan was het een dubbelganger. :P Ik reed voorbij de wijk waar jij woont en een stukje verderop zag ik iemand hardlopen die op jou leek.

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #27241 Gepost op: 14-03-2016, 23:25:00 »
::rofl:: Dus het antwoord van Lukie klopte toch.  ;D

Dan was het een dubbelganger. :P Ik reed voorbij de wijk waar jij woont en een stukje verderop zag ik iemand hardlopen die op jou leek.

Hmmmm.... een dubbelganger in eigen stad ::hypocriet:: Ik weet niet of ik dat wel zo handig vind

Edit: Waarom zijn sommige klassen veel makkelijker te handelen dan andere klassen? (heeft dat puur met de leerlingen te maken of ook met de docent die ze normaal hebben?)
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 20:40:20 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #27242 Gepost op: 15-03-2016, 22:13:50 »
ja
en ja
en of ze hun dag hebben
en of ze genoeg bewogen hebben
en de interactie met de nieuwe docent
en het weer
en hun interesse
en de locatie
en nog veel meer ongrijpbare factoren.
Het lijkt af en toe wel een vak ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #27243 Gepost op: 16-03-2016, 13:09:30 »
Laatst begon het te sneeuwen tijdens mijn les

Kansloze les  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #27244 Gepost op: 16-03-2016, 15:50:35 »
Wie de mobiele telefoon van mijn mede-stagaire heeft gestolen ::niet-ok::

Ze was aan haar verslag aan het werken in een computer ruimte (ze was daar alleen). Toen is ze even naar de wc gegaan om haar handen te wassen, omdat ze net een mandarijn had gegeten. Ze is nog geen minuut weg en haar telefoon blijkt weg te zijn. Dus iemand heeft buiten gezien dat ze die ruimte verliet en is toen snel naar binnen gegaan :o Spooky.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #27245 Gepost op: 16-03-2016, 16:10:11 »
Wie de mobiele telefoon van mijn mede-stagaire heeft gestolen ::niet-ok::

Ze was aan haar verslag aan het werken in een computer ruimte (ze was daar alleen). Toen is ze even naar de wc gegaan om haar handen te wassen, omdat ze net een mandarijn had gegeten. Ze is nog geen minuut weg en haar telefoon blijkt weg te zijn. Dus iemand heeft buiten gezien dat ze die ruimte verliet en is toen snel naar binnen gegaan :o Spooky.
Wat triest zeg  ::niet-ok:: hopelijk is het of een grapje, of wordt degene die dat gedaan heeft alsnog gepakt  :-\\

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #27246 Gepost op: 16-03-2016, 21:05:49 »
Waarom mensen, of een individu en in dit specifieke geval ikzelf, op mijn lip bijt tijdens het eten, maar vervolgens elke keer als ik ga eten weer op diezelfde plek bijt en i.p.v dat het minder pijn gaat doen, je het alleen maar erger maakt, omdat je weer op diezelfde plek bijt?  ???

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #27247 Gepost op: 16-03-2016, 21:06:37 »
pijn is fijn ::jaja::

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #27248 Gepost op: 16-03-2016, 21:06:41 »
herkenbaar probleem ;D

Waarschijnlijk omdat dat plekje opzwelt en de kans dat je erop gaat bijten groter wordt  ;D
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #27249 Gepost op: 17-03-2016, 14:18:06 »
Is ademhaling eigenlijk niet interessant?

Heel veel dingen zijn autonoom, en kan je geen invloed op uitoefenen. Je kunt niet willen dat je hart of spijsvertering stopt.
En vrij veel dingen zijn somatisch/bewust, en heb je wel de controle. Bijvoorbeeld mijn vingers die dit momenteel typen; je ogen die dit lezen.

Alleen ademhaling is doorgaans automatisch, maar itt iets als hart of spijsvertering, kan je ook je borstspieren gebruiken om je longen aan te sturen. En dat is logisch dat het kan, want het is belangrijk om adem te halen, en het is logisch dat er spieren zitten, want ook met automatisch ademhalen moeten je longen groter en kleiner worden.
Maar dan zou het toch ook logisch zijn dat je mentaal je hart een seintje om te kloppen zou moeten kunnen geven?

Had ik nog nooit over nagedacht :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #27250 Gepost op: 17-03-2016, 16:37:35 »
Is ademhaling eigenlijk niet interessant?

Heel veel dingen zijn autonoom, en kan je geen invloed op uitoefenen. Je kunt niet willen dat je hart of spijsvertering stopt.
En vrij veel dingen zijn somatisch/bewust, en heb je wel de controle. Bijvoorbeeld mijn vingers die dit momenteel typen; je ogen die dit lezen.

Alleen ademhaling is doorgaans automatisch, maar itt iets als hart of spijsvertering, kan je ook je borstspieren gebruiken om je longen aan te sturen. En dat is logisch dat het kan, want het is belangrijk om adem te halen, en het is logisch dat er spieren zitten, want ook met automatisch ademhalen moeten je longen groter en kleiner worden.
Maar dan zou het toch ook logisch zijn dat je mentaal je hart een seintje om te kloppen zou moeten kunnen geven?

Had ik nog nooit over nagedacht :P

Indirect kun je dat ook. Als je iets spannends gaat doen, gaat je hart ook sneller kloppen omdat je meer adrenaline aan maakt ;) Dus eigenlijk regel je dat ook "mentaal".

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #27251 Gepost op: 17-03-2016, 18:37:25 »
Eh, nauwelijks - dan regel je alles somatisch en niets autonoom.

Besidse, als je hartslag omhoog gaat door een spannende situatie, dan is het allereerst situatiegerelateerd.
Zou hoogstens je hartslag kunnen verhogen in een willekeurige situatie door te gaan hyperventileren, maar dacht dat dat iets van 10% scheelde or something.

Anyway, dat is allemaal niet direct aansturen zoals je je ledematen of je ademhaling aanstuurt
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #27252 Gepost op: 17-03-2016, 19:16:26 »
Eh, nauwelijks - dan regel je alles somatisch en niets autonoom.

Besidse, als je hartslag omhoog gaat door een spannende situatie, dan is het allereerst situatiegerelateerd.
Zou hoogstens je hartslag kunnen verhogen in een willekeurige situatie door te gaan hyperventileren, maar dacht dat dat iets van 10% scheelde or something.

Anyway, dat is allemaal niet direct aansturen zoals je je ledematen of je ademhaling aanstuurt

Als je het op deze manier bekijkt, dan heb je gelijk idd.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #27253 Gepost op: 17-03-2016, 19:22:14 »
Het zal wel iets te maken hebben met het feit dat het in sommige gevallen handig kan zijn om je adem in te houden, terwijl het geen enkel voordeel zou opleveren om bewust je hart te laten ophouden met kloppen, want dan ben je denk ik vrij snel dood :P

Alleen wel jammer dat je automatische ademhaling toch ook verkeerd kan doen ::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Koemba

• Forumlid
Re:
« Reactie #27254 Gepost op: 19-03-2016, 22:43:44 »
Of de cameraman van Shownieuws die bij de WIDM fandag was de zelfde kerel was die mee deed met The Island als camera man :D (Lekker vage omschrijving ook :P, maar ik weet niet meer hoe hij heet)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #27255 Gepost op: 22-03-2016, 18:31:03 »
wat was het doel van de lange reis van MV-MV

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #27256 Gepost op: 22-03-2016, 18:58:27 »
wat was het doel van de lange reis van MV-MV
Je hebt pm  ::zwaai::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #27257 Gepost op: 23-03-2016, 10:27:11 »
Of ik ooit mijn rijbewijs zal halen, of ik uberhaupt wel geschikt ben om te rijden, met al die steeds dezelfde domme fouten, of eigenlijk steeds dommere fouten die ik na weet ik hoeveel lessen (ik ben inmiddels echt de tel kwijt) die ik blijf maken...   ::ohno:: en ja, zelfs als je je rijbewijs hebt maak je fouten, daar ben ik me ook van bewust.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2016, 10:34:16 door Mollenvanger-MV »

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #27258 Gepost op: 23-03-2016, 10:59:32 »
Tuurlijk ga jij het halen.  ::jaja::  ::hug::

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #27259 Gepost op: 23-03-2016, 11:24:00 »
Altijd in jezelf blijven geloven. Ikzelf maakt ook vaak de zelfde fout, maar het komt vanzelf goed.  ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela