Heb je al eens aan een sollicitatietraining gedacht? Het zal toch een keer moeten gaan lukken, ook bij jou HDD!
Eh, betwijfel dat het veel nut heeft.
Brieven schrijven kan ik waarschijnlijk beter dan zo'n coach.
Hoe je er netjes verzorgd uit moet zien ook wel.
Alleen voor het gesprek zelf..
..naja, soms word ik gewoon uitgenodigd bij een functie die eigenlijk niet écht goed past, maar dan vinden ze m'n CV interessant. Dus dan, oh hey wat weird, blijkt bij het gesprek dat mijn achtergrond niet perfect past.
En bij wel passende functies ben ik soms wat te veel een denker, waarbij mensen me niet altijd goed kunnen volgen. Alleen dat weet ik, en mn voorgaande paar sollicitatiegesprekken lette ik daar juist op en toen ging dat prima [alleen dat was toevallig voor functies die inhoudelijk minder ideaal matchte].
Behalve dus ditmaal, toen ineens alles uit het raam ging.
Sowieso zou het eerste gesprek met 4 mensen zijn. Dat is gewoon heel veel. Toen bleken het er 5. Naja, good luck, dan ben ik gezien hoor om iedereen in het gesprek te betrekken. Gesprek met 1 of 2 is prima, 3 is goed te doen, 4 is vrij veel, 5 yeah, right..
En toen het tweede gesprek ging eerst mn presentatie bagger, kwam niet uit mn woorden, en dat werd daarna niet beter. Ook niet geholpen dat ze supermoeilijke vragen hadden.
Alleen dat net nu die doem-combinatie gebeurt is gewoon superzonde.