Ik ben, mede vanwege het naderende einde van de veiligheids-updates, toe aan een nieuwe smartphone.
Voor mij is vooral de batterijcapaciteit van belang, ik wil graag bóven de 5000 mA gaan zitten.
Ik wil graag een goede camera hebben. De belangrijkste van mijn camera's is nu 108 Megapixels.
Nu vraag ik me af, ik heb een toestel in gedachte, met voor mij uitstekende specificaties. Prima processor-snelheid, pagina-verversing 120 (hertz), 12 G ram-geheugen, etc.
Mijn keuze valt vooralsnog op de Oneplus Nord 4. Die voldoet op de meeste punten aan mijn verwachtingen. En die is ook binnen mijn budget. Ik wil hem direct kopen, dus niet op afbetaling.
Mijn vraag spitst zich toe op de kwaliteit van de hoofdcamera. Het lijkt in eerste instantie een flinke stap terug, van 108 naar 50 Mp. Maar ik kijk naar het geheel, die specificatie is namelijk de enige "míndere" waarde ten opzichte van wat ik nu heb met mijn Xiaomi 11T. Heel veel high-ends zitten overigens op 50 Mp.
Wat tweakers zegt, ik kom er niet echt wijs uit, die fixeren hun oordeel vaak op de high-end modellen.
Maakt 5000 mA voor de accu ten opzichte van 5500 mA in de praktijk heel erg veel uit?