SPW is een antwoord voor de vroegere opleiding MDGO - AW, de opleiding die ik in 1989 afgerond heb.
Nu volg ik de opleiding SPW OA 4 omdat ik net één certificaatje mis dat ik tijdens die opleiding niet heb gehad. Dus te vergelijken met het verschil van SPW 3 en 4 van nu.
Met SPW 3 OA heb je andere werkzaamheden dan wanneer je SPW 4 OA hebt gehad. Je bent met SPW 3 meer een klassenassistent dan een onderwijsassistent heb ik me laten vertellen.
....tegenwoordig hebben de meeste instanties weer liever mensen die veel ervaring hebben opgedaan tijdens stages, dan dat ze alleen een opleiding hebben gevolgd op HBO niveau zonder stage. in het werkveld leer je tenslotte nog steeds het beste anticiperen op (onverwachte) situaties.
Ach ik stop na deze opleiding met studeren, ik heb na mijn debacle bij het ROC mijn buik vol van slechte opleidingen. Eerst maar weer eens moeder worden en daarna kijk ik wel verder of ik ooit nog een opleiding ga volgen. Ik heb nu een aantal mooie diploma's waarmee ik verder kan