wat is de downloadtijd van die handleiding? heb nl. niet zo'n snelle verbinding en ik wil mijn pc liever niet de hele nacht aan laten staan.
Dit is wat ik hem mailde:
Stap voor stap:
1. print deze beschrijving uit (evt de tekst kopieren, in Word plakken en dan uitprinten)
2. sluit alle programma's zoals mail, internet, muziek, etc. af
3. klik op het icoontje 'Deze computer'
4. klik met je rechter muisknop op 'Lokaal station (C)'
5. klik op 'Eigenschappen'
6. als het goed is zie je nu een schijfje getekend, met rechts daarvan 'Schijfopruiming', klik hierop
7. je moet dan even wachten, en dan komt er een schermpje waarop je op 'OK' moet klikken
8. hij vraagt of je het zeker weet. Klik dan op 'Ja'
9. weer even een poosje wachten, tot hij klaar is, en dan zie je weer alleen dat schermpje met die getekende schijf
10. bovenaan staat het tabblad 'Extra', klik daarop
11. nu zie je een scherm met daarop knoppen voor 'Nu controleren' en 'Nu defragmenteren'. Je klikt eerst op 'Nu controleren'
12. klik op 'Starten'
13. hele poos wachten, als het goed is krijg je dan de melding dat de controle voltooid is, klik op 'OK'
14. je ziet weer het schermpje waarop je net op Nu controleren klikte. Middenin ergens staat 'Nu defragmenteren', klik nu daarop
15. er verschijnt een nieuw scherm, daarop staat waarschijnlijk 'Analyseren', klik daarop. Als er geen 'Analyseren' staat kun je direct door naar:
16. klik op 'Defragmenteren'. De computer gaat nu heel lang aan het werk, dus jij kunt mooi wat gaan dweilen of zo
17. als de computer klaar is met defragmenteren, dan kun je dat afsluiten met het kruisje, je krijgt dan weer het schermpje waarin in het midden 'Defragmenteren' stond. Dat kun je nu sluiten.
18. heb je ook nog een D-schijf? Dan kun je dit hele verhaal vanaf stap 4 ook nog doen voor 'Lokaal station (D)'
19. Klaar!
Het kan zijn dat het er bij jou ergens wat anders uitzietm, maar ik denk dat je er wel uit komt. Als je het niet meer weet, even een foto maken en die mailen, dan help ik je weer verder. Succes!
Na stap 1 kreeg ik een pm terug: dit is alvast gelukt!
Oh ja, die tip van die foto onderaan, dat is omdat hij geen screenshots kan maken
Hoe zou de rest verlopen zijn, denk je?