Ik lees wel dat die losse router het internet trager maakt, klopt dat?
Over de beveiliging zelf maak ik me overigens niet al te veel zorgen. Hoofdzaak is voor mij dat die draadloze verbinding weer werkt.
Kan die Belkin ook compleet los van de Davolink? Ik bedoel, dan hoef ik niet te klooien met een in bruikleen gekregen apparaat, dan koppel ik het gewoon los.
Nee, grote kletskoek, zo'n losse router maakt je internet nooit trager. De maximale snelheid van zo'n losse router ligt tussen de 5 en 10 maal de snelheid van jou internet. Dus zelfs als er een vertragende factor in zit, zou dat betekenen dat die router de verbinding tussen de modem en jou laptop zou moeten vertragen met meer dan 500% tot 1000% voordat je uberhaubt iets merkt.
Verder, ja, die Belkin is een router, die kan achter elke modem gehangen worden.
Let wel, die Belking is GEEN MODEM! Je zal dus met de Belkin nog altijd aangewezen zijn op de modem van je ISP.
Even ter uitleg:
Belkin Draadloos Router:
Binnen-kom-punt signaal ==> Modem ++> Belkin Router ==> Draadloos signaal dinges --> Laptop
(= betekend "vaste" verbinding, - betekend draadloos en ++ betekend kabel)
Jou huidige situatie is exact hetzelfde, alleen LIJKT het niet zo, maar in de modem/router combinatie die je nu hebt gebeurd hetzelfde.
In ELKE modem/router gaat het zo.
Let wel, bij de als je een losse, draadloze router koopt, blijf je dus afhankelijk van de modem die je ISP levert.
Bij de Linksys ben je daar volledig van onafhankelijk (maar daar betaal je ook voor, behalve dat je ook een beetje voor de naam betaald).
De Linksys vervangt het hele modem wat je nu hebt, de Belkin alleen je interne-netwerk-gedeelte.
begrijp je ongeveer? Ik namelijk niet helemaal meer geloof ik