Hier is de geautoriseerde uitleg van de muzikale aanwijzingen:
1: Bon Jovi – Never say goodbye
De eerste aflevering is er een executie op het vliegveld van Kangaroo Island. Als laatste wordt de naam van Yvon ingetypt en ze krijgt een groen scherm. Moet ze naar huis? Nee, zij is de mol, dus ze zegt nooit gedag.
2: U2 – Elevation
"The mole, digging in a hole." Met andere woorden: De mol was aan het graven, dus de geblesseerde Gijs was toch niet de mol.
3: Steps - When I Said Goodbye
De mol nam afscheid van degene die zij als mol zelf 'verdacht'…Roeland.
4: Be my number two – Joe Jackson
Er zitten twee Yvonnes in het spel: Yvonne vd Hurk en Yvon Jaspers. Eentje gaat naar huis en de andere is de mol.
5: I’m not in love’ – 10 cc
De zin: "And just because, I call you up. Don’t get me wrong, don’t think you’ve got it made."
Een hele duidelijke: Het gaat niet om deze zin, maar het nummer. 'I’m not in love' staat behalve op de cd The Original Soundtrack (uit 1975), ook op de cd ‘Mirror, Mirror’ (uit 1995). Het staat daar als laatste nummer. De cd heet 'Mirror, Mirror'. Spiegel de tracklist van de cd maar eens:..... het eerste nummer heet:...... “Yvonne’s the one”.
6: “It wasn’t me” van Shaggy
De zinsnede “(She even caught me on camera) It wasn't me.” verwijst naar fotograferen. En het was niet de mol die de foto van Jim stal.
7: Skik: Op Fietse
De zin: "Nee ik heb ja niks te klagen
Wie dot mij wat, wie doot mij at, wwie dot mij wwat vandage
‘k Soll wel zeggen ja het mag wel zo."
Oftewel: De mol heeft niet gefietst. Prima dag gehad. Yvon of Isabelle is de mol.
8: Massive Attack met Unfinished Sympathy
Wie was er nou de hele tijd in de aanval (massive attack) bij het laserspel? Yvon.