Sander is Sander Klein Goldewijk, voormalig actief lid van RN, die naar SBS6 had gemaild. Zij hebben een paar keer op de site gekeken. Maar het kwam uiteindelijk niet bij Hart van Nederland (ik had van ze begrepen dat ze dagelijks de keuze moesten maken uit massa´s emailberichten.
De Telegraaf: daar was ik (deels) verantwoordelijk voor. Maar het is ook via een aanwezige freelance fotograaf gegaan, die een verslaggever (Jan Colijn) getipt heeft.
Naomi en Martin waardeerden het enorm dat er zoveel mensen meee bezig waren, en nemen afstand van de (uiteraard anonieme) dreigtelefoontjes. Dat van die telefoontjes zou jij ook nooit hebben gewild, weet ik zeker.
Ik vind het erg jammer dat de shoutbox een welles nietes-spelletje is geworden voor mensen die Naomi en Martin dom vonden, omdat ze Mekkie ongechipt los lieten lopen. Maar dat soort mensen heb je altijd. Ik ken ook de ins en outs niet, maar ga ervan uit dat iedere dierenliefhebber graag moeite doet om zijn/haar huisdier terug te krijgen.
Los daarvan: ik vind een termijn van 14 dagen wel heel erg kort. Stel, je regelt iets met familie om voor je huisdieren te zorgen, wegens vakantie, en je blijft een maand weg. Poes loopt weg, maar je annuleringsverzekering zal nooit een vergoeding geven wegens een reis die om die reden wordt afgebroken. Dan heb je je maatregelen genomen, hebt netjes voor verzorging gezorgd, en je bent je geliefde huisdier toch kwijt. Kan volgens mij nooit de bedoeling zijn.
Laura, wanneer jij die link niet had geplaatst, was het nooit langs mijn ogen geflitst, en had Sander SBS6 nooit benaderd. Dus je hebt toch een wezenlijke rol gespeeld in het oplossen van dit minidrama.