Ik vond de finale ook erg spannend, ik hoopte echt dat Peyman het langst aan die balk zou hangen... Maar ik vond ook dat het allemaal niet erg eerlijk was. En dan heb ik het nog niet eens zozeer over dat Sofie is weggestemd, maar meer over dat de finale in de vorm van duels ging. Het heet toch niet 'de duelleerfarm'? Misschien hadden ze beter kunnen dulleren tot er twee finalisten over waren en dan de ex-farmers de winnaar kunnen laten kiezen. Want ik vond het stemmen helemaal niet zo vreemd (ik zal hier wel kritiek op krijgen, maar oké). De ex-farmers hebben allemaal de finalisten meegemaakt, en zij weten dus ook hoe een persoon geweest is in de tijd dat zij er zaten. Mensen die vroeg afvielen hebben dan inderdaad niet de progressie van Sofie kunnen zien, maar zij herinneren zich wel dat ze in het begin niet veel deed. Het gaat er in mijn ogen ook niet om de progressie die iemand maakt, maar of diegene 'over all' een goede farmer is geweest. Om bij Sofie te blijven; zij zei zoiets als dat ze geen kans had gehad zichzelf te bewijzen, maar ze heeft 12 weken (tot aan de laatste afvaller) de kans gehad zich te bewijzen als farmer. Blijkbaar heeft ze dat dus niet goed genoeg gedaan en is ze er op deze manier uitgegaan.
En ik vind het ook vreemd dat iemand die totaal geen stem voor directe finalist had, tóch nog de farm wint... Volgende keer mag van mij de finale dus wel anders (als er nog een volgende keer komt). Geen duels als finale, maar de ex-farmers laten kiezen wie de beste farmer was over de 12 weken.