Auteur Topic: Wist je dat...?  (gelezen 27990 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wist je dat...?
« Reactie #120 Gepost op: 26-01-2011, 19:53:08 »
...de moderators het iedere ochtend maar weer druk hebben met al dat spam?
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 26-01-2011, 20:04:01 »
Guikie ooit moppen vertelt heeft?  :o :o :o
Ik kan het mij iig niet herinneren  ;D ;D

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 26-01-2011, 20:05:41 »
...Ik als een van de weinigen weet wie Oscar is en hem soms gesproken heb?

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #123 Gepost op: 26-01-2011, 20:06:28 »

Dat beest in een prullenbak?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 26-01-2011, 20:49:30 »

Oscar die ken ik nog wel...is ook nog van de tijd van Rosmalen etc ;D ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 26-01-2011, 20:52:52 »
die suffe ouwe tijd ::hand::

:P
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #126 Gepost op: 26-01-2011, 21:04:13 »
wist je dat vleermuizen altijd aan de linkerkant van de grot wegvliegen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #127 Gepost op: 27-01-2011, 22:33:13 »
Wist je dat ik op de grens van 2 gemeenten ben geboren?
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #128 Gepost op: 28-01-2011, 15:04:13 »
dat ik op de grens van Hoogezand en Sappemeer woon en als het hier overstroomt ik dus net droog blijf ::trots::

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #129 Gepost op: 28-01-2011, 15:22:04 »
dat ik op de grens van Hoogezand en Sappemeer woon en als het hier overstroomt ik dus net droog blijf ::trots::
wist je dat wij dan allebei aan de zee zouden wonen ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #130 Gepost op: 28-01-2011, 15:23:29 »
wist je dat wij dan allebei aan de zee zouden wonen ;)
whaha...

wist je dat dit de eerste proefwerkweek is waarin ik een 8 heb gehaald?

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 29-01-2011, 08:42:55 »
Oscar die ken ik nog wel...is ook nog van de tijd van Rosmalen etc ;D ;)
Haja,Rosmalen mijn liefdesrivaal  >:( >:(  ;D

OT;Wist je dat ik door de topicstartster op haar huwelijk was uitgenodigd?(Als gast he,niet als haar man  ;D )

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #132 Gepost op: 30-03-2011, 11:46:54 »
....je vanaf nu ook via Jumbo treindagkaarten kunt kopen? Ze zijn geldig vanaf vandaag tot 1 juni, dus als ik het goed begrepen heb: t/m 31 mei.

Ze zijn wel duurder dan die van het Kruidvat, en de procedure om je vervoersbewijs te bemachtigen is net zo ingewikkeld als destijds bij de Albert Heijn-actie.

Maar daar staat tegenover dat je de kaart wel door de week kunt gebruiken, en dat er maximaal 2 kinderen ''gratis'' mee mogen reizen. Kaart is door de wek overigens pas na 9 uur geldig.

Let even op: de kaarten worden zelf niet verkocht ia de jumbo, je koopt een actiecode voor 14,95. Die moet je zorgvuldig invoeren op internet, en staat dus op naam.

Voor iemand die maar 1 kind heeft tussen de 4 en 11: je kunt net zo goed, als je in het weekend reist) een Kruidvatkaart gebruiken plus railrunner.

De kaart is in het ene geval dus voordeliger, in het andere geval is het om het even.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #133 Gepost op: 30-03-2011, 12:34:08 »
Dat wist ik niet  :o

Wist je dat er geen door-de-mens-gemaakte dingen zichtbaar zijn vanaf de maan?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #134 Gepost op: 30-03-2011, 14:06:54 »
Het wordt vaak als sprookje verteld, maar de enigen die de waarheid hierover kunnen vertellen, zijn de (nog levende, en dat zijn de meeste) astronauten uit de Apollo-missies van de jaren 60 en 70.

Ik verwacht niet dat ik er snel zelf een kijkje zal kunnen nemen om het te kunnen controleren.

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 30-03-2011, 14:23:02 »
[...]maar de enigen die de waarheid hierover kunnen vertellen, zijn de (nog levende, en dat zijn de meeste) astronauten uit de Apollo-missies van de jaren 60 en 70.
[...]

Bij deze:

"The only thing you can see from the Moon is a beautiful sphere, mostly white, some blue and patches of yellow, and every once in a while some green vegetation," said Alan Bean, Apollo 12 astronaut. "No man-made object is visible at this scale."

BRON
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #136 Gepost op: 30-03-2011, 14:32:04 »
Waarvan akte. Ik wist dit eigenlijk al.

Het is hetzelfde hardnekkige gerucht als het vanuit de ruimte zichtbaar zijn van de Belgische autowegen. Dat land is in verhouding namelijk zo ontzettend klein, dat je hooguit een wit of oranje stipje zou kunnen ontwaren.

Een ander verhaal is dat je de Chinese Muur vanuit de ruimte zou kunnen waarnemen. Ik weet niet of dat waar is. Het zit hem in de lengte van de Muur (die in feite bestaat uit meerdere losse stukken), niet zozeer in de breedte ervan. Als je die muur zou kunnen zien, kun je immers ook autowegen herkennen.

(NB, Alan Bean, is dat een familielid van Rowan Atkinson?)

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 30-03-2011, 14:44:51 »

Een ander verhaal is dat je de Chinese Muur vanuit de ruimte zou kunnen waarnemen. Ik weet niet of dat waar is. Het zit hem in de lengte van de Muur (die in feite bestaat uit meerdere losse stukken), niet zozeer in de breedte ervan. Als je die muur zou kunnen zien, kun je immers ook autowegen herkennen.

Als je gewoon even die bron uit mijn vorige post zou lezen ;)

Overigens is de muur op zijn dikst slechts 6mtr breed of zoiets, dat is hoogstens op zo'n 20km hoogte nog te zien. (misschien iets hoger als je een schaduw mee rekent.)

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #138 Gepost op: 30-03-2011, 16:08:57 »
Het blijven verhalen die steeds weer als waar opduiken. Daar kan geen wetenschappelijk tegenbewijs tegenop. Al kun je het wetenschappelijk volledig onderbouwen, er blijven altijd mensen die dit geloven.

Doet me denken aan de Hoaxen, op enkele andere gebieden, maar als we die gaan uitspitten, heb je alleen daar al een afsplitsing van dit topic voor nodig.

Ik noem maar een paar zaken: Lijkwade van Turijn, de WetJet van Swiffer..........

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #139 Gepost op: 30-03-2011, 19:14:32 »
Het grootste probleem is dat er enerzijds dingen zijn die zeggen Object X is zichtbaar vanuit de ruimte en de ander zegt Object Y is zichtbaar vanaf de maan.

De ruimte begint grofweg 100km boven de grond. De maan daarentegen is ongeveer 400.000 km. Terwijl er dus sommige dingen makkie zichtbaar zijn vanuit de ruimte, is het -zoals eerder gemeld- vanaf de maan moeilijk zelfs de continenten te onderscheiden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.