Ik kwam dit zomaar tegen;
Douwe Popma in tv-programma Expeditie Robinson
De Leeuwarder Douwe Popma is een van de deelnemers in een nieuwe serie uitzendingen van het televisieprogramma Expeditie Robinson van Net 5. Popma zelf zegt niets over zijn uitverkiezing, maar zijn deelname wordt desgevraagd wel bevestigd door barman Armand van café De Stee.
Expeditie Robinson was eind jaren negentig het meest spraakmakende televisieprogramma in Amerika. Onder de titel 'Survivor' scoorde het programma meer dan twintig miljoen kijkers per aflevering.
Na dit succes kwam er ook een Nederlandse/Vlaamse versie van dit survivalprogramma. Daarin treden Nederlanders en Belgen in de voetsporen van Robinson Crusoë en moeten met minimale middelen zien te overleven in de wildernissen van afgelegen, tropische eilanden.
Camerateams volgen continu het wel en wee van de eilandbewoners. Zij registreren de vreugde, de angst, de gevoelens en de strijd tussen de expeditieleden: een groep mensen van verschillende leeftijden, verschillende achtergronden en verschillende interesses. Kandidaten ondergaan eerst een uitgebreide screening, waaronder interviews, medische en psychologische testen.
Douwe Popma (47) is dus gekozen tot een van de deelnemers aan een nieuwe serie afleveringen. Ongetwijfeld zal hij met zijn persoonlijkheid veel kleur geven aan de soap.
‘’Se fyne my in núver mantsje", zo zei Popma onlangs in onvervalst stadsfries in Stadsblad Liwwadders. ‘’Ik bin altyd un dwars kyn weest. Un bitsje ontspoord. Ut swatte skaap. Myn broer en zus binne heel beskaafd. Dy binne keurig terechtkomen. Ik bin dwars. Oek in de silerij. As ik je naaie kan, dan doën ik dat, tenminste in’e silerij.’’
De ploeg van Expeditie Robinson komt woensdagavond voor een borrel bijeen in café De Stee aan de Stationsweg. Nadat men onder leiding van schipper Popma een middag heeft gezeild.
Kent of herkent iemand misschien de kandidaten van ER2005? Of als je vermoedens of beri chten op internet leest; POST HIER!
Groetjes!