Ik vind die suggestie van die "eliminatie" wel leuk. Ik heb eens een molspel gespeeld op een online forum dat ik een tijdje runde en daar gaf ik spelers ook de mogelijkheid een zgn "eliminatie" te verdienen, waarmee ze dan een andere persoon zo ongeveer naar huis konden sturen. Ik weet niet meer 100% zeker hoe ik dat toen geregeld heb, want de mol mocht er natuurlijk niet uit. Ik had dat volegns mij wel slim gedaan toen. Ik denk dat het zo ging, dat ik een test liet maken door de overigen, en dat de slechtste van de test, samen met de slechtste van een bepaalde opdracht, en samen met de als te elimineren aangewezen persoon als laatste overbleef. Het lot wees dan aan welke van de 3 naar huis moest, met als uitgangspunt dat het lot nooit de mol kon aanwijzen.
Het interessante was dat ik die eliminatie die te verdienen was in een opdracht verkocht voor zo'n 5000 euro. Vervolgens gaf ik de drie kandidaten los van elkaar - zonder overleg - de kans hun plek in het spel terug te kopen voor 1000 euro. Hierbij gaf ik hun de volgende overweging: Indien alle kandidaten hun plek willen terugkopen, gaat er 3000 euro van de pot af, maar moet er toch één van de drie weg (wordt er dus geloot). Indien 2 hun plek terugkopen, gaat de derde naar huis. Indien 1 zijn plek terugkoopt, wordt er tussen de andere twee geloot. Indien er geen hun plek terugkoopt, wordt er tussen alle drie geloot.
Was echt een zalig spel om te spelen als spelleider. Ik geloof dat de mol was aangewezen als te elimineren persoon. Dat had één van de kandidaten 5000 euro uit de pot gekost. Volgens mij was dat zelfs de reden dat ik die persoon niet meteen elimineerde maar dat ik het spel erbij verzon dat het tussen 3 mensen moest gaan. Vervolgens hield ik de mol op de hoogte van de keuze van de andere twee, die hun plek terugkochten. Ik liet de mol ook voor 1000 euro zijn plek terugkopen, en vervolgens werd er tussen de drie geloot, waarbij één van de andere twee het spel uit ging.