@Kelly58
Namen bedenken voor huisdieren is best lastig. Toen ik mijn kittens kreeg (ze zijn onderhand 6 jaar) heb ik zeker een week over nagedacht hoe ik ze zou noemen.
Omdat ik toen nog fanatiek bezig was met genealogie was het al snel duidelijk dat ik 2 namen uit mijn stamboom zou kiezen. Een tijd speelde Gjalt en Nieske door mijn hoofd (namen die ik al had bedacht nog voor ik de katten had), 2 voorouders van mij die een geen makkelijk leven hebben gehad. Gjalt was voor mij lastig uit te spreken en wat Nieske betreft, toen ik de kittens kreeg hadden ze de niesziekte. Dus dat leek me niet zo kies.
Uiteindelijk zijn het Gosse en Lokke geworden, 2 prachtige friese namen die ook nog bij elkaar passen. Probleem was echter, vooral in het eerste jaar, dat voor een kat beide namen vrijwel hetzelfde klinken. Katten, en waarschijnlijk ook andere huisdieren, horen vaak wel het verschil in klinkers, amper in medeklinkers. Dus als ik Gosse riep, kwamen ze allebei. En als ik zeg: "Foei Lokke," dan trok ook Gosse dit zich aan. Ondertussen hebben ze het verschil wel door, maar bij namen kiezen is dat wel iets om rekening mee te houden.
Oja, Gosse werd door de eigenaar van zijn moeder aanvankelijk ook Gizmo genoemd.
OT: Ik ga nog even verder lezen, dan douchen, naar de winkel en terug weer verder met opruimen.