Laatste paar jaar kijk ik amper meer sport. Zo jammer dat Shifty daar niets aan vindt
Voor mij is de truc bij sport, veruit de grootste factor mik ik, of ik voor iemand ben.
Als dat het geval is, dan wordt alles ineens interessant. Bij tennis is mijn spelers met elk punt dan dichter bij een break (of het behoud van z'n service). Bij.. weet ik het, verspringen let je vooral op diegene - maar met een schuin oog op de rivalen of die het niet al te goed doen. Met schaatsen evenzo met de rondetijden.
Terwijl als ik voor niemand ben, wat boeit mij het of Jantje of Pietje harder schaatst, meer scoort, sneller, hoger, harder.
Dus met poules of bv Nieks wedkantoor volg ik sport.
Zonder zoiets, merk ik meestal niet eens op dat een Grand Slam, Tour de France of WK Voetbal wordt gedaan.
Heb me ooit een middag in Frankrijk uitstekend vermaakt door het liveverslag van het WK Petanque (dus feitelijk jeu-de-boules) te kijken, vooral omdat ik met vrienden had besloten dat we waren voor een dude die we de Samurai hadden gedoopt.
Hoewel we volgens mij op verschillende momenten voor verschillende spelers zaten te supporteren: dat maakte in feite niet eens echt uit.
Anyway, zo werkt 't voor mij altijd
In oher news ga ik nu eens naar bed.