Nu ga ik nog eens iets vertellen
Mijn collega was vandaag boos op mij,en ik weet niet waarom?
Ik werk dus in de bouw,maar ik ben geen bouwvakker zoals de mensen er een algemeen beeld van hebben;enkele kerels die op een stelling staan,terwijl ze een huis aan't metselen zijn,als ze bukken zie je "een halve maan" en ze fluiten de voorbijlopende dames na. Nee ik werk in de industriebouw en maak er verschillende zaken maar voornamelijk betonnen trappen.Ik werk binnen in een grote hangar(loods,atelier...). Langs beide zeiden zijn er grote poorten die blijven dag en nacht openstaan,behalve nu het wat frisser begint te worden.'s Avonds moeten we de poorten dichtschuiven,kwestie dat de in beton gegoten onderdelen vlugger zouden drogen.Die poorten lopen wel op rails,maar die zijn hoog en een meter of 4-5 breed,dus alleen kan je die niet dicht doen.5 minuten voor tijd vroeg mijn collega om hem te helpen de poort dicht te duwen. Ik ging met hem mee,maar hij stond vooraan en ik achteraan.... en toen kwam het in mij op
....Hij zei "ik tel af" 3,2,1 en hop...en duwen dat ie deed,en ik maar kreunen; aah en oeeeg en zeggen tegen hem "komaan,DUWEN" Maar die poort schoof geen meter op
Het was ook niet moeilijk,ik stond er gewoon met mijn handen in m'n zakken te kreunen,maar ik duwde helemaal niet
Toen hij voelde dat er geen bewing in kwam keek hij plots om en zag mij daar staan.... de woorden die ik toen naar mijn hoofd geslingerd kreeg zal ik hier best niet posten
Zijn laatste woorden waren"wacht maar manneke,ik krijg je nog wel terug" en toen gong de sirene dat we naar huis mochten