Aflevering 13, viel mij op dat er enorm veel muziek werd genomen uit 'gladiator'. De aflevering opende prachtig, met een perfecte samensmelting van beeld en geluid. De beelden van Emma en Merdith werden begeleid door 'gladiator' om dan over te gaan naar muziek van 'the island' (this tongue things amazing), mooi! Persoonlijk vond ik het één van de mooiste montage's deze reeks.
Doorheen de aflevering hoorde je veel muziek uit 'gladiator', dit overmatig gebruik was niet echt storend. Mede omdat men vooral de rustige drama stukken gebruikte.
Ook na enkele afleveringen afwezigheid, terug veel 'kingdom of heaven'. Bij de start van de andere reality reeks 'oberon' eigenlijk zo goed als niet meer gehoord. Deze 13de aflevering, weer volop aanwezig. Hmm blijft één van de betere albums dit jaar, en ik ben vooral benieuwd hoe zijn muziek zal zijn voor 'the chronicles of narnia' die begin december verschijnt.
James horner deze aflevering ook volop te horen, zijn muziek voor 'braveheart' vooral. Deze muziek werd al enkele afleveringen volop te horen vooral de nummers 'revenge' en de 'end credits'. En inderdaad zoals menige hier al aangaven één van Horners betere werken.
De muziek gebruikt voor de proef met de balk ken ik eigenlijk niet, lijkt me niet iets van Hans Zimmer.
Maar deze aflevering vooral de eerste scene die me opviel, en alweer een geslaagde aflevering op gebied van muziekkeuze.
Al had ik niet anders verwacht
!