Pfff, ben er een week niet geweest, heb net ER gezien op DVD, dankzij een geweldig lieve schat hier van het forum, dikke kus.
En hoe ik over dit alles denk? Ondanks dat ik niet alles gelezen heb, wil ik het toch even kwijt.
DOUWE moest als eerste stemmen. Hij heeft het vermoeden dat er meerdere mensen op hem gaan stemmen en doet dus een wanhoopspoging en zet al zijn stemmen in op Maxime omdat Carl immuniteit heeft en dus niet op hem gestemd kan worden. Er hoeven er maar 3 te zijn die 2 stemmen tegen hem gebruiken en er is een grote kans dat hij weg is.
CARL loopt naar de stemtafel en ziet de urn vol liggen met briefjes. Omdat Carl als tweede stemt weet hij dat Douwe veel stemmen heeft ingezet. 5 of 6 maakt dan weinig uit. Carl weet ook dat Douwe op Maxime wil stemmen, want maxime zal dat verteld hebben tijdens hun wandeling. heel logisch dat Maxime dat verteld, Niks geen aanval op Maxime. Carl weet dus dat Douwe op maxime heeft gestemd maar doet geen tegenactie, terwijl hij ook na kan gaan dat marleen in ieder geval gaat stemmen omdat zij een tegenstem heeft. Had Carl 2 stemmen uitgebracht op Douwe had Douwe 2 stemmen tegen gehad van Carl en twee van marleen, want marleen en maxime mogen elkaar wel.
MEREDITH weet dat Marleen 1 stem tegen heeft en had makkelijk een stem tegen Douwe kunnen doen, dan had Douwe al 5 stemmen tegen gehad. Meredith had 1 stem kunnen uitbrengen om de zwarte stem van Marleen recht te trekken
MARLEEN heeft 1 zwarte stem dus MOET stemmen om haar tegenstem weg te poetsen. Zij stemt op Douwe omdat ze niet veel met hem heeft. Heel logisch.
MAXIME weet dat Douwe tegen hem stemt en had zijn neutrliserende stem kunnen inzetten. Hij is helaas te naief om te denken dat iemand tegen hem stemt en stemt dus niet. Had hij wel 2 stemmen gedaan, dan was Douwe er uit geweest indien Carl had meegedaan.
FLEUR is eht maatje van Douwe en zal NOOIT op hem stemmen. Om tegengas te geven aan de eventuele stemmen tegen douwe zet zij 2 stemmen in op Maxime. Ook Fleur had verwacht dat Douwe eruit zou liggen.
Want dan zou je het volgende plaatje krijgen:
Douwe 6 op Maxime
Carl 2 op Douwe
Meredith 1 stem op Douwe
marleen 2 stemmen op Douwe
Maxime 2 stemmen op Douwe
Fleur 2 stemmen op Maxime
Marleen 1 zwarte stem
maxime die zijn neutraliserende stem inzet
Opgeteld zijn dat 8 stemmen tegen Maxime en dus 7 ivm die neutraliserende stem
7 stemmen tegen Douwe.
Gelijkspel, dan wordt er geken naar de stemmen na de samensmelting. Dat zijn er niet veel geweest totaal. Voor zover ik me kan herrineren hebben geen van beide stemmen tegen gehad, dus wordt er geken naar prestaties. Daag Douwe.
Ik vind het zeer logisch dat Douwe al zijn stemmen heeft ingezet. had hij dat neit gedaan en zijn vermoedens waren uitgekomen dan was hij weggeweest.
Had Douwe niet gestemd, dan had Carl dat gezien in de urn en had dan wel stemmen uitgebracht. Tegen Douwe. En dan was Douwe zo wie zo exit geweest.
Toen tijdens de stemmingsronde er zoveel stemmen gingen naar Maxime en haast geen tegen Douwe zag je Douwe steeds meer beroerder gaan kijken. Hij voelde zich echt lullig. Toen het helemaal duidelijk was dat maxime eruit meost durfde Douwe ook niet naar maxime te kijken end e rest wel. Douwe wist dat hij de oorzaak was van de stemmen tegen Maxime.
Douwe schaamde zich kapot. Wist geen raad met zichzelf.
Terug op het eiland verteld hij zijn beweegredenen aan Marleen, Fleur en Meredith. Ook Fleur zegt dat ze meer stemmen tegen Douwe had verwacht.
Je ziet uiteindelijk hun 4en ook samen weglopen en niet een andere kant op maar dezelfde.
Marnix is echter wel over de piss en komt straks aan op het eiland. Hij zal worden gesust door Douwe en de dames, en zal ook inzien dat Douwe een wanhoopspoging heeft gedaan.
Derhalve vind ik het nogsteeds jammer dat maxime eruit ligt, maar helaas is het spel zo. Tevens verwacht ik wel dat Douwe er volgende week uitligt.
marnix komt terug van Goal, en zal niet stemmen, Marleen ziet in meredith een soortement dochter, Meredith ziet in Marleen een soortement moeder en Fleur en DOuwe trekken nog steeds met elkaar op.Douwe heeft alleen geen stemmen meer.
Mocht Douwe morgen immuniteit halen ligt Fleur eruit. Haalt Fleur immuniteit, ligt Douwe eruit.
Haalt een Belg (niet negatief bedoelt) immuniteit, dan ligt Douwe eruit.
Zo een heel verhaal, hoop dat ik een beetje duidelijk ben hoe IK erover denk. Kan eht best mis hebben, maar in het kort, ik kan de actie van Douwe goed begrijpen, de actie van Carl totaal niet, eerst John laten vallen als een baksteen en nu Maxime, en Maxime was helaas te naief, ondanks waarschuwingen en ligt er helaas uit.
Ik had liever Meredith zien vertrekken.