Auteur Topic: [kandidaat Nl] Douwe  (gelezen 104124 keer)

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: [kandidaat Nl] Douwe
« Reactie #200 Gepost op: 24-10-2005, 22:39:32 »
Jij bent alleen al kwaad omdat niet Douwe of Fleur zijn afgevallen, maar een Belg... sorry hoor...  ::) :-X
Helemaal gelijk ::ok::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 24-10-2005, 22:44:05 »
Helemaal gelijk ::ok::

Neen want had Meredith moeten gaan of had Carl geen immuniteit gehad had ik zeker niet boos geweest. Maar Maxime was sterk... En een aangename kandidaat op het eiland.

Offline daakhaos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #202 Gepost op: 24-10-2005, 22:48:10 »
Douwe is een koning!  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Niet zo'n laffe hond als Elmer die niet durft te stemmen, en Carl die gewoon zijn eigen maatje Marnix in het pak naait. Je maakt mij toch niet wijs dat Max en Carl niet samen hadden bedacht dat Douwe met minstens enkele stemmen zou gaan gooien? Waarom doet Carl dan helemaal niets?

Die Douwe is geweldig: hij mag eigenlijk maar 1 iemand echt niet (Carl), maar het feit dat die immuniteit wint brengt hem niet van zijn stuk. Hij moet iets doen, dus dan meteen all-out tegen het maatje van Carl. En als toetje het laffe stemgedrag van Carl er overheen, jippie!

Maxime wilde zélf zwarte stem op Douwe! Waarom janken al die lui daar zo over achteraf, that's the game en Douwe speelt het met zijn hart, en is niet bang om er desnoods volgende keer zelf uit te liggen. Klasse!  ::bravo::

Offline Aapje86

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 24-10-2005, 22:50:00 »
Douwe is een koning!  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Niet zo'n laffe hond als Elmer die niet durft te stemmen, en Carl die gewoon zijn eigen maatje Marnix in het pak naait. Je maakt mij toch niet wijs dat Max en Carl niet samen hadden bedacht dat Douwe met minstens enkele stemmen zou gaan gooien? Waarom doet Carl dan helemaal niets?

Die Douwe is geweldig: hij mag eigenlijk maar 1 iemand echt niet (Carl), maar het feit dat die immuniteit wint brengt hem niet van zijn stuk. Hij moet iets doen, dus dan meteen all-out tegen het maatje van Carl. En als toetje het laffe stemgedrag van Carl er overheen, jippie!

Maxime wilde zélf zwarte stem op Douwe! Waarom janken al die lui daar zo over achteraf, that's the game en Douwe speelt het met zijn hart, en is niet bang om er desnoods volgende keer zelf uit te liggen. Klasse!  ::bravo::

so true

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #204 Gepost op: 24-10-2005, 22:50:27 »
Douwe is een koning!  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Elmer ???
volgens mij zit je bij het verkeerde programma... want Elmer zat vorig jaar in het Blok ;)

Offline Zeta

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 24-10-2005, 22:57:33 »
Ik begrijp niet dat sommige mensen hier de zet van Douwe geniaal vinden ::zwaai::. Ik vind het een paniekreactie en bovendien een héle domme. Hij had bvb marleen kunnen wegstemmen, die had immers al een zwarte stem. Door deze zware beoordelingsfout zet hij niet alleen zichzelf in zijn blootje, hij maakt hier ook de weg vrij voor een finaleplaatsje voor Carl. Ik vrees dat Douwe volgende week de prijs zal moeten betalen voor deze domme domme zet. ::joehoe::

Offline Aap

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 24-10-2005, 23:00:27 »
Maar wie wil er nou niet met Carl in de finale zitten? Dan win je gegarandeerd ::trots::
Maar dat kan iedereen op het eiland allicht niet geweten hebben ::rofl::

Offline daakhaos

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 24-10-2005, 23:06:37 »
Elmer ???
volgens mij zit je bij het verkeerde programma... want Elmer zat vorig jaar in het Blok ;)

::rofl:: ::schaam:: sorry, 2 weken weggeweest. Die spierbundel bedoelde ik natuurlijk...!  ::schaam::

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #208 Gepost op: 24-10-2005, 23:07:12 »
::rofl:: ::schaam:: sorry, 2 weken weggeweest. Die spierbundel bedoelde ik natuurlijk...!  ::schaam::
Elbert  ;)

Offline daakhaos

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 24-10-2005, 23:11:43 »
Ik begrijp niet dat sommige mensen hier de zet van Douwe geniaal vinden ::zwaai::. Ik vind het een paniekreactie en bovendien een héle domme. Hij had bvb marleen kunnen wegstemmen, die had immers al een zwarte stem. Door deze zware beoordelingsfout zet hij niet alleen zichzelf in zijn blootje, hij maakt hier ook de weg vrij voor een finaleplaatsje voor Carl. Ik vrees dat Douwe volgende week de prijs zal moeten betalen voor deze domme domme zet. ::joehoe::

De zet van Douwe is niet zozeer geniaal, alswel ontzettend mooi en recht uit het hart. Marleen wil hij helemaal niet weghebben, terwijl Maxime duidelijk wel als eerste Douwe weg wil hebben, en bovendien en vooral het maatje van Carl is. De kans dat 'na hem de zondvloed' daarna de rest alsnog Carl ooit kan wegstemmen is dus zo het grootst, ook al zal Douwe dan zelf wellicht dat niet meer meemaken.
Mij held dus!  ::bravo::

Offline eniezen

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 24-10-2005, 23:53:13 »
De zet van Douwe is niet zozeer geniaal, alswel ontzettend mooi en recht uit het hart. Marleen wil hij helemaal niet weghebben, terwijl Maxime duidelijk wel als eerste Douwe weg wil hebben, en bovendien en vooral het maatje van Carl is. De kans dat 'na hem de zondvloed' daarna de rest alsnog Carl ooit kan wegstemmen is dus zo het grootst, ook al zal Douwe dan zelf wellicht dat niet meer meemaken.
Mij held dus!  ::bravo::
Helemaal mee eens!! Douwe is eerlijk. Hij heeft volgende week inderdaad een probleem en ik hoop dat ie niet afgestraft gaat worden. maxime is een goede gozer maar hij is te naief geweest. En Carl is een matennaaier, zoals altijd. Om te janken dat hij er niet uit is. :\'(

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 25-10-2005, 00:02:18 »
En Carl is een matennaaier, zoals altijd. Om te janken dat hij er niet uit is. :\'(

Ook om te janken dat Maxime eruit ligt, zo'n toffe knul...

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 25-10-2005, 00:07:15 »
Hij had bvb marleen kunnen wegstemmen, die had immers al een zwarte stem.
Marleen? Marleen draagt anders in sociaal opzicht heel wat meer bij dan Maxime deed. Marleen troost, Marleen zorgt dat de sfeer goed blijft, Marleen kookt, Marleen beurt op. En ze is nog een taaie ook.

Maxime ondertussen neemt zijn vriend apart en stookt hem dermate op dat hij even later in zijn eentje in de regen zit, los van de anderen. Mede hierdoor escaleerde de sfeer.

Douwe stemt Marleen niet weg. Douwe vindt Marleen namelijk aardig, en hij respecteert haar. En Douwe is niet het type dat vrienden in de rug steekt. Maar hij is ook niet het type dat zich gewillig naar de slachtbank laat leiden.

Douwe kon niet anders dan al zijn stemmen inzetten, en Douwe kon niet anders dan daarvoor Maxime kiezen. Douwe heeft een hekel aan Carl, en koos dus degene die het dichst bij Carl stond en met wie hij de minste band heeft. Jammer voor Maxime, maar hij had precies dezelfde instrumenten tot zijn beschikking als Douwe. Alles is volstrekt eerlijk en logisch gegaan.

Offline eniezen

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 25-10-2005, 00:17:35 »
Marleen? Marleen draagt anders in sociaal opzicht heel wat meer bij dan Maxime deed. Marleen troost, Marleen zorgt dat de sfeer goed blijft, Marleen kookt, Marleen beurt op. En ze is nog een taaie ook.

Maxime ondertussen neemt zijn vriend apart en stookt hem dermate op dat hij even later in zijn eentje in de regen zit, los van de anderen. Mede hierdoor escaleerde de sfeer.

Douwe stemt Marleen niet weg. Douwe vindt Marleen namelijk aardig, en hij respecteert haar. En Douwe is niet het type dat vrienden in de rug steekt. Maar hij is ook niet het type dat zich gewillig naar de slachtbank laat leiden.

Douwe kon niet anders dan al zijn stemmen inzetten, en Douwe kon niet anders dan daarvoor Maxime kiezen. Douwe heeft een hekel aan Carl, en koos dus degene die het dichst bij Carl stond en met wie hij de minste band heeft. Jammer voor Maxime, maar hij had precies dezelfde instrumenten tot zijn beschikking als Douwe. Alles is volstrekt eerlijk en logisch gegaan.
gedeeltelijk mee eens. natuurlijk had maxime ook echte robinson kwaliteiten. Ik heb meer sympathie gekregen voor Marleen, maar ik ben de situatie met Esther niet vergeten. Ze volgde die Carl en John omdat ze bang was dat het anders haar kop zou kosten. Zelfs nu houdt ze zich teveel op de vlakte. Dat vind ik niet altijd even bewonderingswaardig. Zeggen wat op je hart ligt, daar hou ik van!

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 25-10-2005, 00:24:03 »
gedeeltelijk mee eens. natuurlijk had maxime ook echte robinson kwaliteiten. Ik heb meer sympathie gekregen voor Marleen, maar ik ben de situatie met Esther niet vergeten. Ze volgde die Carl en John omdat ze bang was dat het anders haar kop zou kosten. Zelfs nu houdt ze zich teveel op de vlakte. Dat vind ik niet altijd even bewonderingswaardig. Zeggen wat op je hart ligt, daar hou ik van!
Marleen is in het hele verhaal Esther inderdaad laf geweest. Helemaal met je eens. Maar wel op een manier die toch heus voor de meesten onder ons van toepassing zou zijn, hoor. De wereld wemelt eerder van lafaards dan van verzetsstrijders. Ik vind het dus iets te gemakkelijk om dat nu nog mee te dragen. Wel t.a.v. Carl, omdat die met John agressor was. Maar Marleen stond er alleen maar bij en keek ernaar. Nogmaals: zo zijn heus de meesten.

Beste stuurlui staan altijd aan wal;)

Offline kolibri

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 25-10-2005, 07:30:58 »
 ::tandpastasmiley::wat eeb mannetje he die douwe dat was een verassing voor ze doe je goed je zit er nog steeds in gewoon even de proef winnen en je zit save op goal ::tandpastasmiley::
ga zo door douwe winnen die hap  ;)
kolibri

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 25-10-2005, 09:56:17 »
Ik kan me de denkwijze van Douwe wel voorstellen...hij was idd degene die er normaal gesproken uit zou zijn gegaan, mits Carl en Maxime gestemd hadden...dat zij dat echter niet deden is voor mij nog iets wat veel vragen oproept ???

Ik vind het echter wel jammer dat Maxime hiervan het slachtoffer is geworden...en toch is Douwe denk ik ook slachtoffer van zijn eigen daden want ik denk dat nu zijn stemmen op zijn, hij er defintief uitgestemd gaat worden....ik hoop van niet want ik vind Douwe een toffe gast.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 25-10-2005, 10:06:50 »
Het was alles-of-niets voor Douwe bij de eilandraad. De vrees dat ie meerdere tegenstemmen ging krijgen (Carl - Maxime - Meredith - Marleen), heeft 'm tot deze wanhoopsdaad geleid. Maar ik zie de toekomst ook eerder somber in voor Douwe nu: geen enkel stem meer en bovendien is ie geen groot licht bij de proeven. Jammer.  :-\\

Offline kojo

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 25-10-2005, 10:44:21 »
Douwe heeft zijn laatse kans gegrepen en Maxime heeft tactisch geblunderd zo simpel is het. Vorige week ontdekte Maxime reeds het "complot" dat werd beraamd om hem eruit te stemmen; Douwe was daar heel open in, en dat apprecieer ik aan Douwe.

Wel wordt het stilaan tijd dat hij ook in de proeven een beetje meer op de voorgrond treedt. Iemand die in haast alle proeven; Robinsonproeven en/of immuniteitsproeven, er haast altijd als eerste uitgaat is voor mij niet Robinsonwaardig.
Heel sociaal is hij ook al niet; dat zegt hij zelf ook,..."laat mij maar op mijn eentje doen"

Hop Douwe, steek de armen maar uit de mouwen en zorg ervoor dat je immuniteit behaalt, ander is het, naar ik vrees, einde verhaal.

Offline Mus20

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 25-10-2005, 11:10:33 »
Douwe is niet de ultieme robinson, maar kan goed overleven.

Hij is echt recht door zee, wat hij zegt doet hij ook.

hij heeft 2 keer aangegeven om veel stemmen op iemand te zetten en dat heeft hij na gekomen. Laf? Nee, het zou veel laffer zijn om het niet te doen waar hij de anderen voor gewaarschuwd heeft.