Auteur Topic: [kandidaat Nl] Douwe  (gelezen 104032 keer)

Offline Millesime

• Forumlid
Re: [kandidaat Nl] Douwe
« Reactie #260 Gepost op: 26-10-2005, 19:36:21 »
Sommigen zeggen dat ik pro belg ben maar vinden jullie dat niet sneu van Douwe om te zeggen:

"Goedenmorgen Nederland"....
Ook in België wordt ER uitgezonden... ;)

Offline Lukas

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
« Reactie #261 Gepost op: 26-10-2005, 21:24:03 »
Het is geen strijd tussen de Lage Landen dus geen gefrustreerde Belgen graag.
Dan kan jij wel zeggen, maar nochtans heeft Douwe het spel wél zo gespeeld: "Ik stem geen Nederlander eruit. Dus een Belg, en Maxime was de sterkste Belg, dus een NL-complot tegen Maxime".

Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren, ik vind het zo jammer dat Douwe iedere keer de slechtste is.
Heeft hij eigenlijk al een proef niet-verloren? Ik vind dat Douwe een gezicht heeft dat sympathie opwekt, en dat hij af en toe ook lekker vuil bekt, maar meer dan dat het ik nog niet gezien hoor! 
::ohno::

Waarom geen proeven waarbij je een fuik moet maken of iets dergelijks?
Je moet je vraag een beetje veranderen: "Waarom geen proeven waarbij je een fuik moet maken of iets dergelijks WAARMEE JE OOK VISSEN VANGT?"  ???
Elk maatje of sprot die op het eiland wordt gevangen zien we gefilmd met drie camera's vanuit verschillende richtingen. De fuik: mooi ding, maar blijkbaar nutteloos. Ik heb tenminste nog niet gezien dat hij er iets mee gevangen heeft. Carl en John hadden er de vissenkoppen uitgehaald, nadat ze gezien hadden dat de fuik leeg was gebleven toen ze een hele avond, nacht en vroege ochtend in de zee was blijven liggen. Voor de rest zit hij altijd aan die fuik te knopen, hij voert niks uit op het eiland (buiten aan zijn fuik knopen en oneliners verkopen), en er is tot nu toe (of ze hebben het uit het programma geweerd, en dat geloof ik niet) nog geen kikkervisje mee gevangen. Het ding wérkt niet, het is niets anders dan muurversiering.
En Douwe sociaal? Ik vind van niet.  ::ohno::
Een sympathiek uiterlijk, en een vent met karakter? Ja. Zeker wel.
Een robinson? Nee, écht niet. Hij maakt trouwens ab-so-luut geen kans op bv. de balk.

En daarbij, ik ben kwaad op hem. Ik vind het een rotstreek van een bange wezel, Maxime er zo uit te wippen. Maxime, die alles doet, pardon, deed voor de groep. Ik kijk met plezier uit naar de wraakactie van Marnix volgende week. Dan zal je zien dat je een oude Belg best niet in de rug steekt. Maak je borst maar nat Douwe (al was je je niet), want één ding is zeker: je gaat van het eiland af. En daar heb je zelf voor gezorgd. Maxime was tenminste een echte robinsonkandidaat: Sociaal, krachtig, sterk, een volhouder, van niets bang, ... Een waardige tegenstander voor Marnix.
En jij?  ::niet-ok::

Volgende week: paybacktime!
« Laatst bewerkt op: 26-10-2005, 21:26:42 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #262 Gepost op: 26-10-2005, 21:54:21 »
Dan kan jij wel zeggen, maar nochtans heeft Douwe het spel wél zo gespeeld: "Ik stem geen Nederlander eruit. Dus een Belg, en Maxime was de sterkste Belg, dus een NL-complot tegen Maxime".

Volgende week: paybacktime!

Nogal inconsequent dat, wanneer er voor het eerst een Belg naar huis gestemd wordt, er meteen over een Nederlands complot tegen Maxime gesproken wordt. Zou het dan niet wat consequenter zijn als je ook hoopte op een payback-time voor het feit dat er nog geen Belg op een Belg heeft gestemd? Als je het feit dat Douwe en Fleur op Maxime hebben gestemd als een kwalijk complot beschouwt, is dan de hele expeditie tot nu toe niet één groot complot van de Belgen tegen de Nederlanders?
Geinige smiley trouwens! ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Starry Night

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #263 Gepost op: 26-10-2005, 22:06:34 »
Toch heeft Lukas wel gelijk op sommige fronten. Het is mij ook al opgevallen dat Douwe dat verschil tussen Belg zijn en Nederlander zijn soms noemt. En ik kan dat als motivatie echt volstrekt niet volgen. Mijn Robinsons blijven 2 Belgen (waarvan er 1 nu naar huis is) en ik heb toch heus een kaaskop op mijn romp staan.

Wat betreft het eruit stemmen van Maxime ben ik het niet met je eens, Lukas. Er is niemand in zijn rug gestoken, en al helemaal Marnix niet die hier niks mee te maken heeft. En ook Maxime is niet in de rug gestoken. Douwe heeft er geen geheim van gemaakt dat zijn pijlen op Maxime gericht waren (zoals Maxime's pijlen duidelijk op Douwe gericht waren), en aangezien er een duidelijk verbond leek te zijn tussen Carl en Maxime wilde Douwe geen risico's nemen. Volstrekt begrijpelijk, ook al bleek het achteraf dus niet zo te zijn.

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 26-10-2005, 22:08:31 »
...hij vond het duidelijk rot dat hij dus de enige was die Maxime er uit wilde hebben! :o

Is dat zo...? Ik dacht dat Maxime ook nog andere stemmen had. Van Fleur?

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #265 Gepost op: 26-10-2005, 22:11:55 »
Is dat zo...? Ik dacht dat Maxime ook nog andere stemmen had. Van Fleur?

Douwe was inderdaad niet de enige, maar dropte wel de bom...!
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #266 Gepost op: 26-10-2005, 22:40:47 »
En daarbij, ik ben kwaad op hem. Ik vind het een rotstreek van een bange wezel, Maxime er zo uit te wippen. Maxime, die alles doet, pardon, deed voor de groep.

Ik snap je kwaadheid richting Douwe absoluut niet. Als je op iemand kwaad zou moeten zijn, is dat op Carl. Hij heeft niets gedaan om zijn "maat" Maxime te helpen nadat hij had gezien dat er veel stemmen in de urn zaten. Het enige waar hij nog aan dacht was zijn eigen immuniteit en aan stemmen sparen. En vanuit de vorige aflevering was bekend dat de NL-ers Maxime eruit wilde stemmen omdat het een sterke kandidaat was. Hij had dus kunnen weten dat die stemmen voor Maxime zouden zijn. En wat doet hij...? Helemaal niets! Geen enkele stem. Marleen kon het ook niet begrijpen.
Dat Douwe 6 stemmen uitbracht was alleen maar omdat hij zich bedreigd voelde. En niet geheel onterecht blijkt achteraf ook. Marleen stemde op hem en als Maxime en Carl niet zo naief cq egoistisch waren geweest en wel op Douwe hadden gestemd, had Douwe er gewoon uit gelegen. Douwe heeft zijn verblijf dus gewoon met een paar dagen uitgesteld. Dat dat ten koste is gegaan van Maxime is jammer voor hem. Maar goed, ik vond het ook jammer dat Esther eruit lag door o.a. zo'n laffe streek van Carl. So be it! Het is maar een spel hoor waarin alles kan gebeuren. Dat blijkt maar weer.
Geniet nooit met mate...

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 26-10-2005, 22:49:11 »
 ;D

::bravo:: Lucas,  ::hug::

Ik kan je natuurlijk alleen maar gelijk geven. Maar van mij weten ze dat ik een pro Belg ben (tenminste deze ER editie toch)
Groetjes
Millesime ::zwaai::

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 26-10-2005, 22:59:39 »
Douwe was inderdaad niet de enige, maar dropte wel de bom...!

Hoe bedoel je dat? Hij vulde meer stembriefjes in, maar dat beïnvloedde Fleur toch niet? Over welke 'bom' heb je het?

Fleur heeft er overigens in haar topic commentaar op gegeven. Zij en Douwe dachten wel degelijk dat Douwe gewipt zou worden door meerdere mensen. Waarom is het zo onvoorstelbaar dat iemand zich dan gaat verdedigen...?

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #269 Gepost op: 26-10-2005, 23:43:13 »
Douwe heeft er geen geheim van gemaakt dat zijn pijlen op Maxime gericht waren...
Misschien is dit wel zo, maar Douwe heeft dit pas gezegd nadat hij 'verraden' was door anderen.

Tja, ik ben gewoon wat teleurgesteld dat de clash tussen Marnix, Maxime en nog iemand is afgelast. Plus natuurlijk het feit dat ik de indruk had dat Maxime het spel vrij eerlijk en rechtuit speelde, én door iedereen-min-één graag gezien was.
Ik vind die nieuwe stemregeling écht maar niets. ::niet-ok:: Het geeft een haast onbeperkte macht aan mensen die dit daarom niet altijd verdienen. Ze zouden beter stemkokertjes weggeven aan iemand die een proef wint: eten + 2 extra stemmen. Telefoneren + 2 extra stemmen, enz... En deze proeven niet altijd zo op het fysieke richten, maar soms met meer nadenken en puzzelen, in combinatie met een beetje fysiek (bv. de puzzelproef bij TI).
Spijtig genoeg gaan door deze stemtechniek de emoties (kunstmatig) steeds hoger oplopen, en dat maakt "betere" TV (= meer kijkers). >:(
Ik overweeg me niet in te schrijven voor ER 2006 (het kan zijn dat ik de enige ben), maar een spel moet wél leuk blijven voor mij. Met eerlijke en gelijke kansen voor iedereen.

En in het geval van Carl: hij kon gewoon niet anders, met zijn populariteitsgehalte zou ie maar gek zijn om ook maar één stem weg te geven! De vergelijking met Esther gaat niet helemaal op. Zij werd onsportief weggestemd, en is op een rotmanier door de molen gehaald, maar ze is wél democratisch weggestemd, en niet door een éénling (en in dit geval een éénling met een bijzonder laag overlevingsgehalte -imho-, je niet wassen en eens egeltjes vangen tellen voor mij niet mee, teamspirit en mee helpen onderdak bouwen wel. Hij is wel leuk om naar te kijken, dat moet ik toegeven).

Misschien moet ik het niet Douwe, maar Talpa kwalijk nemen? Douwe reageerde heel menselijk, als een bange, fysiek zwakkere man die de jeugd moeilijk kan bijhouden in een fysiek zware uitdaging (die ER toch is).
Ik vrees dat de finalisten/samensmelters in volgende expedities eerder de kleurlozen zullen zijn, de 'Wimmekes' van de groep zeg maar (als ze tenminste willen/kunnen blijven tot aan de finale). Vandaar dat ze hoogstwaarschijnlijk het "winnaarseiland" hebben uitgevonden, de leperds!

Het eindspel zou wel eens heel saai kunnen worden. Terwijl de éne al aan de eindmeet staat, ligt de andere nog ergens naar adem te happen. Maar misschien vinden ze daar dan ook wel weer iets op. Ik hoop ondanks alles tòch dat het tot het einde een beetje spannend blijft.
Naar mijn gevoel is Talpa niet zo goed bezig.  ::niet-ok::
:-\\

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 26-10-2005, 23:51:35 »
Ehm... In grote lijnen ben ik het eerlijk gezegd wel met je eens, ja.

Offline Test

« Reactie #271 Gepost op: 26-10-2005, 23:58:23 »
Ik absoluut niet. Ik vind het een erg eenzijdige kijk op het geheel. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #272 Gepost op: 27-10-2005, 00:51:05 »
Ik absoluut niet. Ik vind het een erg eenzijdige kijk op het geheel.

Ik ken je mening over Douwe, Test, je hebt me die op je eigen speciale manier al duidelijk gemaakt.

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 27-10-2005, 01:04:29 »
Ik absoluut niet. Ik vind het een erg eenzijdige kijk op het geheel. ::niet-ok::

Eenzijdig... Nou, dat zie ik niet zo direct. Ik ben het met Lukas eens dat deze manier van stemmen toch een factor inbrengt die - laten we zeggen - discutabel is. Zelfs Douwe is volgens mij geschrokken van het effect van zijn actie.

Als spanningselement kan ik het best begrijpen, maar het heeft op deze manier niet zo heel veel meer met Robinsonschap te maken. Er ligt nu, vind ik toch gevoelsmatig, teveel macht bij het stemmen. En ik vind de suggesties van Lukas zo gek nog niet: stemmen kunnen verdienen.

Ik heb begrip voor Douwe, en ik vind dat Maxime te naïef was en deze aflevering discutabel gedrag heeft vertoond. Maar desondanks vind ik het toch wel buitenproportioneel dat Maxime eruit ligt. Het trekt dingen scheef die in mijn ogen recht behoren te blijven liggen.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 27-10-2005, 13:10:58 »
een spel moet wél leuk blijven voor mij. Met eerlijke en gelijke kansen voor iedereen.

Ze hebben toch gelijke kansen? Alle deelnemers hebben zes stemmen gekregen die ze mogen inzetten wanneer ze maar willen. Maxime dacht dat hij ze dit keer niet nodig had en heeft daarmee een inschattingsfout gemaakt die hem zijn kop heeft gekost. Hij had kunnen weten dat hij zijn stemmen nodig had: Douwe had allang aangegeven dat hij Maxime eventueel wilde wegstemmen. Hoezo is dit systeem dan oneerlijk?
Nog even niks.

Offline Test

« Reactie #275 Gepost op: 27-10-2005, 14:47:45 »
Het eenzijdige zit hem erin dat Lucas de schuld van het nieuwe stemsysteem bij Douwe legt, terwijl Douwe alleen heeft gedaan wat iedereen in zijn situatie had gedaan. Als ik dan vraag waarom Lucas niet boos is op bv Carl dan wordt er gezegd dat Carl niet stemde om zijn zwakke situatie te kunnen verdedigen binnen de groep. Douwe heeft niets anders gedaan dan dat in deze stemronde. Dan vind ik het unfair dat je iemand de zwarte piet toespeelt en hem probeert onderuit te halen. Iemand die niets anders gedaan heeft dan de spelregels te gebruiken in zijn voordeel. Dat iemand anders daar het slachtoffer van is geworden is misschien sneu voor die persoon, maar niet meer dan dat.

Het nieuwe stemsysteem staat hier dus helemaal buiten wat mij betreft. Je kan daar je twijfels bij hebben en je kan daar andere voorstellen voor hebben. Dat is allemaal prima. Maar houd het daar dan bij en ga niet iemand afbranden omdat hij jou favoriet eruit heeft gestemd. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline SnijderMan

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 27-10-2005, 15:15:04 »
Ik ben het op grote lijnen wel met je eens test.
Het valt me wel op dat het de belgen zwaar valt dat er eens een landgenoot wordt weggestemd (hoewel de wijze waarop idd dubieus is).
Hoewel iedereen het van alle kanten ontkent, is het toch frappant dat belgen (zowel in het spel als hier op het forum) alleen maar oog voor elkaar hebben en moeilijk de gedachtengang van (in dit geval) de nederlanders kunnen/willen begrijpen.  :(

Douwe moet overigens zijn actie wel echt als laatste redmiddel hebben gezien, want hij wist ook wel dat ie nu natuurlijk zijn eigen doodvonnis heeft getekend (tenzij is immuniteit wint, iets wat erg onwaarschijnlijk is). En daarbij maakt ie gewoon gebruik van de hem geboden mogelijkheden, zo is het spel nu eenmaal.

Helaas zal Douwe naar alle waarschijnlijkheid volgende week zijn koffers moeten pakken.  :(  ::niet-ok::

« Reactie #277 Gepost op: 27-10-2005, 16:48:32 »
Het eenzijdige zit hem erin dat Lucas de schuld van het nieuwe stemsysteem bij Douwe legt, terwijl Douwe alleen heeft gedaan wat iedereen in zijn situatie had gedaan. Als ik dan vraag waarom Lucas niet boos is op bv Carl dan wordt er gezegd dat Carl niet stemde om zijn zwakke situatie te kunnen verdedigen binnen de groep. Douwe heeft niets anders gedaan dan dat in deze stemronde. Dan vind ik het unfair dat je iemand de zwarte piet toespeelt en hem probeert onderuit te halen. Iemand die niets anders gedaan heeft dan de spelregels te gebruiken in zijn voordeel. Dat iemand anders daar het slachtoffer van is geworden is misschien sneu voor die persoon, maar niet meer dan dat.

Het nieuwe stemsysteem staat hier dus helemaal buiten wat mij betreft. Je kan daar je twijfels bij hebben en je kan daar andere voorstellen voor hebben. Dat is allemaal prima. Maar houd het daar dan bij en ga niet iemand afbranden omdat hij jou favoriet eruit heeft gestemd. ::niet-ok::

Ik ben het helemaal met je eens.

Tuurlijk is Maxime een betere Robinson dan Douwe, maar dat was Melvin ook in de allereerste Expeditie tov Karin (qua survivallen dan). Het spel is belangrijker.
Ik vind dat Douwe de juiste keuze heeft gemaakt met z'n stemmen. Volgens hem zou hij er toch uitgestemd worden, dus dan maar je stemmen opmaken en hopen dat je mazzel heb.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #278 Gepost op: 27-10-2005, 17:06:07 »
Het eenzijdige zit hem erin dat Lucas de schuld van het nieuwe stemsysteem bij Douwe legt, terwijl Douwe alleen heeft gedaan wat iedereen in zijn situatie had gedaan.
Ik vind dat in een spel iedereen zijn stemmen zo in mag zetten als hij of zij verkiest. Het is een spel en niet meer dan dat.  ::ok::
Dat geldt echter wel voor iedereen.

Als Douwe zich echter bedreigd voelde en het enige motief van Douwe was zelfbehoud dan had Douwe alleen wel op Marleen moeten stemmen. Juist als hij tegenstemmen van Maxime en of derden verwachtte. Marleen had nl. al een zwarte stem.
Hadden Douwe (en in zijn kielzog Fleur) nu hun 8 gezamenlijke  stemmen op Marleen ingezet, dan had Marleen 9(8 + 1 zwart) tegenstemmen gehad tegen Douwe 2. Als Maxime Douwe er nu uit had willen stemmen dan had hij voor 8 tegenstemmen voor Douwe moeten zorgen.

In de situatie van maandagavond waren er bij het stemmen op Maxime ipv. Marleen slechts 7 stemmen van Maxime en derden nodig geweest om ervoor te zorgen dat niet Maxime maar Douwe naar huis zou zijn gegaan.

Samenvattend kan worden gesteld dat het inzetten van de stemmen tegen Maxime niet te verklaren is uit uitsluitend zelfbehoud. Douwe had ten alle tijden op Marleen moeten stemmen.
De kans dat Maxime zo graag Douwe eruit zou willen stemmen dat hij ervoor zou kiezen op dit moment al deze stemmen tegen Douwe in te zetten leek trouwens erg klein, omdat dit nl. een 'zelfmoordtaktiek' voor alle betrokkenen betekende.

Nogmaals het is een spel, elke inzet van stemmen is toegestaan. Het eruit stemmen van Maxime en het niet stemmen van Carl, it's all in the game. :D ;)

Offline Mus20

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 27-10-2005, 17:55:01 »
je moet alleen met een ding rekening houden en dat is:

Douwe heeft de zes stemmen en een tegenstem in keer uit het spel gehaald!

Douwe stemt niet op Marleen, omdat hij dan Meredith (en anderen) op zijn dak krijgt.
« Laatst bewerkt op: 27-10-2005, 17:59:28 door Mus20 »