Douwe heeft er geen geheim van gemaakt dat zijn pijlen op Maxime gericht waren...
Misschien is dit wel zo, maar Douwe heeft dit pas gezegd nadat hij 'verraden' was door anderen.
Tja, ik ben gewoon wat teleurgesteld dat de
clash tussen Marnix, Maxime en nog iemand is afgelast. Plus natuurlijk het feit dat ik de indruk had dat Maxime het spel vrij eerlijk en rechtuit speelde, én door iedereen-min-één graag gezien was.
Ik vind die nieuwe stemregeling écht maar niets.
Het geeft een haast onbeperkte macht aan mensen die dit daarom niet altijd verdienen. Ze zouden beter stemkokertjes weggeven aan iemand die een proef wint: eten + 2 extra stemmen. Telefoneren + 2 extra stemmen, enz... En deze proeven niet altijd zo op het fysieke richten, maar soms met meer nadenken en puzzelen, in combinatie met een beetje fysiek (bv. de puzzelproef bij TI).
Spijtig genoeg gaan door deze stemtechniek de emoties (kunstmatig) steeds hoger oplopen, en dat maakt "betere" TV (= meer kijkers).
Ik overweeg me niet in te schrijven voor ER 2006 (het kan zijn dat ik de enige ben), maar een spel moet wél leuk blijven voor mij. Met eerlijke en gelijke kansen voor iedereen.
En in het geval van Carl: hij kon gewoon niet anders, met zijn populariteitsgehalte zou ie maar gek zijn om ook maar één stem weg te geven! De vergelijking met Esther gaat niet helemaal op. Zij werd onsportief weggestemd, en is op een rotmanier door de molen gehaald, maar ze is wél democratisch weggestemd, en niet door een éénling (en in dit geval een éénling met een bijzonder laag overlevingsgehalte -imho-, je niet wassen en eens egeltjes vangen tellen voor mij niet mee, teamspirit en mee helpen onderdak bouwen wel. Hij is wel leuk om naar te kijken, dat moet ik toegeven).
Misschien moet ik het niet Douwe, maar Talpa kwalijk nemen? Douwe reageerde heel menselijk, als een bange, fysiek zwakkere man die de jeugd moeilijk kan bijhouden in een fysiek zware uitdaging (die ER toch is).
Ik vrees dat de finalisten/samensmelters in volgende expedities eerder de kleurlozen zullen zijn, de 'Wimmekes' van de groep zeg maar (als ze tenminste willen/kunnen blijven tot aan de finale). Vandaar dat ze hoogstwaarschijnlijk het "winnaarseiland" hebben uitgevonden, de leperds!
Het eindspel zou wel eens heel saai kunnen worden. Terwijl de éne al aan de eindmeet staat, ligt de andere nog ergens naar adem te happen. Maar misschien vinden ze daar dan ook wel weer iets op. Ik hoop ondanks alles tòch dat het tot het einde een beetje spannend blijft.
Naar mijn gevoel is Talpa niet zo goed bezig.