Het eenzijdige zit hem erin dat Lucas de schuld van het nieuwe stemsysteem bij Douwe legt, terwijl Douwe alleen heeft gedaan wat iedereen in zijn situatie had gedaan.
(...)
Je moet lezen wat er staat. Ik citeer mezelf even:
(...) Misschien moet ik het niet Douwe, maar Talpa kwalijk nemen? Douwe reageerde heel menselijk, als een bange, fysiek zwakkere man die de jeugd moeilijk kan bijhouden in een fysiek zware uitdaging (die ER toch is).
Test, ik stel het stemsysteem in vraag, dat schreef ik toch in mijn laatste post?
En wat ik van de
handelswijze van Douwe vind heb ik ook al gezegd. Een paniekreactie. Bang. Menselijk. En trouwens, mijn favo is Marnix.
Het stemsysteem: We moeten de dingen ook in vraag dùrven stellen. Spelregels zijn spelregels, maar wat als ze nu bv. ineens een regeltje bijmaken dat er (en ik overdrijf) geen vrouwen mogen winnen, dan protesteren we daar toch tegen? Dan voel ik mij als kijker verplicht mijn ongenoegen hierover te ventileren. Zo ook bij dit nieuwe stemsysteem.
It
sucks bigtime!
Dit is een puur fictief voorbeeld --> Stel dat bv. Elbert nog op het eiland zat, met dit nieuwe stemsysteem. Hij heeft heimwee. Hij wil weg. Maar hij heeft nog zes stemmen, en mevr. XY heeft Elbert vorige week wat-dan-ook aangedaan, of iets miszegd. Elbert is boos op mevr. XY. Gevolg: Elbert blijft nog een dag, kikkert mevr. XY eruit, zegt aan EP waarom en neemt de boot naar 't vasteland, richting patatje.
Dit stemsysteem is niet democratisch en kan op een zeer oneerlijke manier worden gebruikt.
En Maxime: een
toffe peer, maar nadat hij werd aanbeden door KK&K, en nadat hij over iedereen iets leuks had geschreven en elke dag kokosnoten uit de palmen jengelde was het voor hem ondenkbaar dat iemand op hem zou willen/durven stemmen. Een fatale inschattingsfout. Een beetje hoogmoedig zelfs, maar Maxime was tenminste een waardige tegenstander voor Marnix, en een garantie op een spannende finale.
Voor de rest geldt het onderschrift van één van de forumleden ('k weet niet meer wie): het leuke aan een mening is dat ze allemaal verschillend zijn (of zoiets).