Auteur Topic: [kandidaat Nl] Douwe  (gelezen 104049 keer)

Offline Millesime

• Forumlid
Re: [kandidaat Nl] Douwe
« Reactie #320 Gepost op: 28-10-2005, 22:37:01 »
We gaan toch niet ruzie maken he ::ohno::
Ik niet hoor !  ::ohno::

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #321 Gepost op: 28-10-2005, 23:00:34 »
Een strategische zet (keuze) was het in ieder geval niet, hooguit een tactische. Als hij een strategische keuze had genomen had hij in ieder geval niet al zijn zes stemmen in een keer gebruikt (imo).
Je moet beginnen met de stemronde waar je voor staat te overleven en pas als je die overleefd hebt kun je je richten op de rest van het spel. Voor het overleven moet je zo min mogelijk stemmen inzetten maar niet zo weinig dat je niet overleefd.

Stel je voor dat je Douwe bent en je moet zo gaan stemmen. Hoeveel stemmen verwacht je te krijgen en van wie. En hoe creëer je een redelijke zekerheid dat je door bent?

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #322 Gepost op: 29-10-2005, 00:04:44 »
Als we er nou eens niet ervan uitgaan dat Douwe niet in paniek was, maar dat Douwe heeft gekeken naar wie wat tegen hem zou kunnen doen, vooraf.
Op wie verwachte iedereen dat gestemd zou worden en hoe kon dat eventueel met zekerheid gepareerd worden?

Ik snap je argumenten wel C&P en theoretisch gezien heb je gelijk dat Douwe beter op Marleen had kunnen stemmen, maar ik denk dat er meer gevoelsmatig is gestemd. Vraag me niet waarom, maar dat is het gevoel dat ik kreeg bij het zien van de beelden. Geen sterke basis, I know. ::)

Maxime heeft denk ik helemaal niet echt nagedacht over eventuele stemmen die hij tegen kon krijgen. Ik denk dat hij allang blij was net op tijd weer bij de eilandraad te zijn. Marleen moest uiteraard stemmen anders had ze de kans er sws uit te liggen. Ze heeft overleg gehad met Carl zei ze tijdens een interview. Carl besloot helemaal niet te stemmen vanwege zijn tactiek. (hij ligt niet goed in de groep en is immuun) En Douwe raakte in paniek op de één of andere manier en omdat hij al een tijdje gefixeerd was om Maxime eruit te stemmen, heeft hij al zijn stemmen maar op hem gegooid.
Geniet nooit met mate...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #323 Gepost op: 29-10-2005, 11:04:20 »
Marleen moest uiteraard stemmen anders had ze de kans er sws uit te liggen.
Inderdaad, Marleen moest stemmen, want ze had al één zwarte stem.

Op wie zou Marleen stemmen?
Kon deze persoon voorzien dat Marleen op hem of haar zou stemmen? Hoeveel stemmen kon Marleen geven?
Was het vooraf zo zeker dat Marleen slechts twee stemmen in zou zetten?

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 29-10-2005, 11:08:26 »
Inderdaad, Marleen moest stemmen, want ze had al één zwarte stem.

Op wie zou Marleen stemmen?
Kon deze persoon voorzien dat Marleen op hem of haar zou stemmen? Hoeveel stemmen kon Marleen geven?
Was het vooraf zo zeker dat Marleen slechts twee stemmen in zou zetten?

Op zich is het wel logisch dat Marleen twee stemmen heeft gebruikt. Ze hoorde waarschijnlijk van veel mensen (Meredith, Carl) dat die niet gingen stemmen. Als niemand zou gaan stemmen, dan had Marleen er met haar zwarte stem uitgelegen. Ze moest dus eigenlijk wel twee stemmen inzetten om die zwarte stem 'op te heffen'.
Nog even niks.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #325 Gepost op: 29-10-2005, 11:17:57 »
Op zich is het wel logisch dat Marleen twee stemmen heeft gebruikt. Ze hoorde waarschijnlijk van veel mensen (Meredith, Carl) dat die niet gingen stemmen. Als niemand zou gaan stemmen, dan had Marleen er met haar zwarte stem uitgelegen. Ze moest dus eigenlijk wel twee stemmen inzetten om die zwarte stem 'op te heffen'.
Je houdt er nu geen rekening mee dat iemand minimaal twee stemmen zal verwachten en een tegenzet zal bedenken. Wat Marleen op haar beurt ook wel weet. Denk je dat Douwe kon verwachten dat hij minimaal twee stemmen van Marleen zou krijgen? En wat moet hij dan doen om zeker te zijn dat hij niet door Marleen eruit wordt gestuurd?

Offline Test

« Reactie #326 Gepost op: 29-10-2005, 11:20:05 »
...(Meredith, Carl) dat die niet gingen stemmen.

Aangezien Marleen nogal verbaasd was dat Carl niet had gestemd op Douwe en dat wel verwacht had zoals ze zei tijdens een interview dat ze lieten zien tijdens de eilandraad denk ik niet dat ze niet op de hoogte was dat Carl niet ging stemmen.
Geniet nooit met mate...

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 29-10-2005, 11:39:31 »
Aangezien Marleen nogal verbaasd was dat Carl niet had gestemd op Douwe en dat wel verwacht had zoals ze zei tijdens een interview dat ze lieten zien tijdens de eilandraad denk ik niet dat ze niet op de hoogte was dat Carl niet ging stemmen.
Oeps, ik had je bericht verkeerd gelezen. Ik dacht dat je daarin zei dat Marleen met Carl overleg had gehad over het stemmen.  :-[ Foutje.

Citaat
Je houdt er nu geen rekening mee dat iemand minimaal twee stemmen zal verwachten en een tegenzet zal bedenken. Wat Marleen op haar beurt ook wel weet. Denk je dat Douwe kon verwachten dat hij minimaal twee stemmen van Marleen zou krijgen?

Ik heb geen idee of Douwe de stemmen van Marleen verwachtte. Hij verwachtte in ieder geval wel stemmen tegen.

Citaat
En wat moet hij dan doen om zeker te zijn dat hij niet door Marleen eruit wordt gestuurd?

Meer stemmen dan dat hij krijgt inzetten op iemand anders.
Nog even niks.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #328 Gepost op: 29-10-2005, 11:41:39 »
Ik denk dat iedereen in dit stadium van de strijd zijn stemmen vasthoudt, tenzij er een noodzaak is.

In deze stemming was er alleen een noodzaak tot stemmen voor Marleen en voor de persoon die dacht dat Marleen op hem of haar zou stemmen. Iedereen die dacht veilig te zijn had geen reden zijn stemmen te verspillen.

Als iedereen dacht: "Marleen stemt niet op mij", had Marleen voldoende aan twee stemmen. Als iemand de stemmen verwachtte van Marleen en Marleen zich dat realiseerde kon ze alleen het maximum inzetten om er het maximum aan te hebben gedaan dat ze er die ronde niet uit zou gaan (spiraal).
Ze heeft op Douwe gestemd zoals we gezien hebben. Was het voor Douwe te verwachten dat hij de stemmen van Marleen zou krijgen?

Offline Test

« Reactie #329 Gepost op: 29-10-2005, 11:49:24 »
Nog even de letterlijke tekst van Douwe voor hij naar de eilandraad gaat:  ::)

"Ik denk als Carl en Maxime alle twee op mij stemmen... nou, één van die dames ook... nou dan lig ik eruit. Dan zou ik balen als een stekker ja."

"Als Carl verstandig is, dan stemt hij mij eruit met al zijn stemmen die hij heeft. En Maxime ook. En al die anderen ook."
Geniet nooit met mate...

Offline Test

« Reactie #330 Gepost op: 29-10-2005, 11:56:13 »
Oeps, ik had je bericht verkeerd gelezen. Ik dacht dat je daarin zei dat Marleen met Carl overleg had gehad over het stemmen.  :-[ Foutje.

Dat neem ik ook aan hoor. Marleen zegt namelijk ergens dat Carl wist dat zij op Douwe ging stemmen. Dus er is zeker overleg geweest. Maar blijkbaar is er niet precies afgesproken of en hoeveel stemmen ieder zou inzetten.

Was het voor Douwe te verwachten dat hij de stemmen van Marleen zou krijgen?

Je maakt er een leuke quiz van C&P. ::rofl::

Het antwoord op deze vraag is denk ik ja.
Geniet nooit met mate...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #331 Gepost op: 29-10-2005, 11:59:10 »

"Ik denk als Carl en Maxime alle twee op mij stemmen... nou, één van die dames ook... nou dan lig ik eruit. Dan zou ik balen als een stekker ja."

"Als Carl verstandig is, dan stemt hij mij eruit met al zijn stemmen die hij heeft. En Maxime ook. En al die anderen ook."

Inderdaad Douwe kent z'n eigen plan en dit hadden ze moeten doen als ze op het plan van Douwe hadden gerekend. Zeker Maxime. Douwe vertelt eenvoudig de opties van zijn tegenstanders.

Maar Maxime heeft niet op Douwes plan gerekend en is exit.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #332 Gepost op: 29-10-2005, 12:04:53 »
Je maakt er een leuke quiz van C&P. ::rofl::

Het antwoord op deze vraag is denk ik ja.

In het meest simpele, voor de hand liggende scenario was Douwe zes stemmen kwijt op Marleen, om zeker te zijn, dat hij er niet door Marleen uitgestemd zou worden.

Zes stemmen van Douwe was niet bijvoorbaat als paniek van Douwe te bestemplen.

Offline Test

« Reactie #333 Gepost op: 29-10-2005, 12:31:52 »
Zes stemmen van Douwe was niet bijvoorbaat als paniek van Douwe te bestemplen.

Ik denk dat Douwe met Fleur heeft overlegd om Maxime er uit te stemmen. Dat waren ze ten slotte vorige ronde met Elbert er nog bij al van plan en Fleur heeft niet voor niks 2 stemmen uitgebracht. Alleen tijdens het stemmen is Douwe in paniek geraakt (zoals hij zelf beweert) en heeft toen al zijn 6 stemmen ingezet ipv misschien 2 of 3.
Geniet nooit met mate...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #334 Gepost op: 29-10-2005, 12:44:15 »
Ik denk dat Douwe met Fleur heeft overlegd om Maxime er uit te stemmen. Dat waren ze ten slotte vorige ronde met Elbert er nog bij al van plan en Fleur heeft niet voor niks 2 stemmen uitgebracht. Alleen tijdens het stemmen is Douwe in paniek geraakt (zoals hij zelf beweert) en heeft toen al zijn 6 stemmen ingezet ipv misschien 2 of 3.
Hij moest serieus rekening houden met de mogelijkheid dat Marleen zes stemmen op hem in zou zetten.

Dan zou het resultaat van de eilandraad zijn:

Douwe:       6 (van Marleen)
Maxime:      5 (3 van Douwe + 2 van Fleur)
Marleen:     1

Nog steeds exit Douwe.

Douwe moest minimaal 5 inzetten om over Maxime heen te gaan (5 + 2 = 7). En dan moet hij nog rekening houden met die neutraliserende stem.

Dus de 8 stemmen waren precies goed en doordacht, mits Maxime, Carl en de anderen voor behoud van hun stemmen zouden gaan.

Offline Witch

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #335 Gepost op: 29-10-2005, 13:32:23 »
Wat een geweldige discussie is dit! ::tandpastasmiley::
Hoe dan ook, Douwe heeft geen stem meer over en de kans is erg klein dat hij immuniteit wint, dus is het zeer waarschijnlijk dat hij er bij de volgende eilandraad uit ligt.
Natuurlijk hoop ik dat ik ongelijk krijg, maar ik ben bang van niet.

Offline Mus20

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 29-10-2005, 15:29:44 »
Hij moest serieus rekening houden met de mogelijkheid dat Marleen zes stemmen op hem in zou zetten.

Dan zou het resultaat van de eilandraad zijn:

Douwe:       6 (van Marleen)
Maxime:      5 (3 van Douwe + 2 van Fleur)
Marleen:     1

Nog steeds exit Douwe.

Douwe moest minimaal 5 inzetten om over Maxime heen te gaan (5 + 2 = 7). En dan moet hij nog rekening houden met die neutraliserende stem.

Dus de 8 stemmen waren precies goed en doordacht, mits Maxime, Carl en de anderen voor behoud van hun stemmen zouden gaan.

Maar stel voor dat Douwe 3 ipv. 6 stemmen heeft uitgebracht, dan heeft Carl dat toch gezien!!!! ::niet-ok::
dus die stemt ook 2x in op Douwe dan hoeft marleen toch nog 2x te stemmen.
op dat moment zou douwe wel eruit zijn geweest.

Dit levert een voordeel op voor Maxime (hij heeft nog steeds zijn 6 stemmen en een tegenstem)
en een nadeel voor Fleur (geeft 2 stemmen weg zonder dat dat effect heeft, maxime eruit)

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #337 Gepost op: 29-10-2005, 20:54:39 »
Wat een geweldige discussie is dit!
Hoe dan ook, Douwe heeft geen stem meer over en de kans is erg klein dat hij immuniteit wint,
dus is het zeer waarschijnlijk dat hij er bij de volgende eilandraad uit ligt.

Natuurlijk hoop ik dat ik ongelijk krijg, maar ik ben bang van niet.

Douwe zal moeten vertrekken mi.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2005, 21:24:12 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 29-10-2005, 21:59:50 »
Je moet beginnen met de stemronde waar je voor staat te overleven en pas als je die overleefd hebt kun je je richten op de rest van het spel.

Totaal niet mee eens. Je staat iedere keer voor een nieuwe stemronde dus zo blijf je steeds bezig. Natuurlijk probeer je een eilandraad te overleven maar dit zou niet moeten betekenen dat je ondertussen geen oog hebt voor andere zaken (later in het spel). Het een sluit het ander niet uit.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 29-10-2005, 22:08:54 »

Hier zegt Douwe eigenlijk alles mee. Hij was vooral bezig met de potentiele stemmen van Carl en Maxime (wat ook duidelijk naar voren kwam in de uitzending). Een stem van een van de twee dames was ook nog een mogelijkheid voor Douwe, maar zoals ik dit lees toch nog een beetje een twijfelgeval. Nergens valt uit op te maken dat hij meerdere stemmen van Marleen verwachtte (al helemaal niet zes, Marleen is niet het type "panic player").
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."