wat ik niet begrijp:
je hebt immuniteit, en er kan je dus eigenlijk weinig gebeuren... waarom ga je dan zo lopen slijmen bij die 2 oudste kleuters van de klas
wie de bal kaatst, kan em terug verwachten... ik had dus bijvoorbeeld tegen john gezegd dat ie zich niet zo belachelijk kinderachtig moet opstellen, ik begrijp best dat hij er absoluut niet tegen kan dat hij nou zijn leiderspositie kwijt is, en dan nog wel aan een vrouw (wat een enorme kwal van een vent, ik ben blij dat er ook mannen bestaan zoals ik, die de vrouw als een volwaardig mens zien, en eigenlijk niet zo veel onderscheidt maken tussen man en vrouw) en dat ie moet ophouden met het hele boeltje te manipuleren, omdat de hele groep daar onder lijdt (zie maar hoe uitgeput iedereen nu is, en waarom denk je dat het eten op is? gestresste mensen eten veel meer, en verbruiken veel meer energie dan wanneer ze in een veel gemoedelijker sfeer leven)... john was het probleem en niet esther... hadden john en carl in het kamp van marnix gezeten, dan hadden ze wel anders gepiept... de jonkies van kamp zuid waaien ook maar een beetje mee, en zijn erg makkelijk te manipuleren
ook carl had ik flink de wind van voren gegeven, wat een achterbaks mannetje... ik weet niet precies hoe ik em op zn plaats had gezet, maar ik had zeker niet gaan proberen om vriendjes met em te worden, in tegen deel, ik had de groep laten zien waar deze 2 sukkels mee bezig waren, en zo de jonkies een kans te geven om hun eigen plan te trekken ipv zich te laten ompraten
dat esther een complot voorstelt aan de 2 jonkies was overduidelijk een zwakte bod, een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar was je echt zo radeloos?
goed, allemaal makkelijk praten van achter mn toetsenbord, maar hopelijk heb je geleerd dat je best wat assertiever mag zijn, en dat ook jij recht hebt op een mening... misschien heb je je te veel laten beïnvloeden door je eigen angst om vroegtijdig de expeditie te moeten verlaten, als dat zo is, dan is die angst uitgekomen en heb je eigenlijk je eigen vonnis getekent... JE HAD IMMUNITEIT, dus waar was je bang voor? om niet aardig gevonden te worden misschien?
ik denk dat je veel in je mars hebt, maar dat je ook nog een hoop te leren hebt... ik weet niet of je dit ooit zal lezen, maar als, dan wil ik je graag een hart onder de riem steken door je dit alles te vertellen, bijt maar lekker van je af, ook jij mag er zijn!