Lieve Esther!
Eindelijk zag ik je na al die weken weer terug op het tv scherm en hoe!!!!!
Wekenlang had ik me best wel zorgen gemaakt over je, en vroeg me af, hoe je alles verwerkt had, en hoe het met je zou gaan.
En daar was je weer!
Prachtig, stralend en zo vriendelijk als vanouds weer, zoals je op mijn netvlies was blijven hangen.
Waar ik nog een beetje bang voor was, dat alles de doofpot ingestopt zou worden, gebeurde niet, gelukkig!
Daar zat je dan, naast je grootste kwelgeest en de grootste domme hatelijke zelfingenomen lomperik van ER 2005. Ik kreeg acuut weer het maagzuur van die dombo, (sorry, oud trauma van mij ook, ik had zo'n broer, dus snap helemaal hoe jij je gevoeld moet hebben).
Maar je deed het geweldig!
Jij hebt de sympathie van iedereen en hij had nog steeds een blok beton voor z'n domme hersens.
Geweldig, hoe je hem van repliek diende en de laatste genadeslag toebracht.
Lieve Esther,
jij was voor mij de goedmaker gisteravond, en DE MORELE WINNARES van Expeditie Robinson 2005. Hoewel ik uiteraard ook Marnix een zeer terechte winnaar vindt, ook mijn respect voor hem. Maar ik had jou liever bij de laatste 3 zien eindigen!
Je bent mijn voorbeeld geworden, hoe je kunt omgaan met conflicten, die je stomweg nooit zult kunnen winnen van bepaalde mensen.
Door dicht bij jezelf te blijven, je eigen integriteit en zelfrespect niet te verliezen, en ook al verlies je in de realiteit van die ander, jij bent de morele overwinnaar!
Meredith vond de moed nog, om zelf excuses te maken. Dat je de excuses van Carl niet meer hoefde, achteraf, daarin geef ik je ook meer dan groot gelijk.
Wat mij echter wel erg verbaasde, dat van Marleen geen woord van excuses gekomen was ook.
Daarom heb ik ook niet op haar gestemd, en vond ik het prima dat ze nauwelijks steun kreeg. Jij had daar moeten zitten, en niet zij.
Ze vond zichzelf nogal diplomatiek en praatte haar gedrag goed, door te stellen dat ze altijd heel lang het goede wilde blijven zien in mensen.
Tja, dat zag ze dan blijkbaar niet in jou??
En ze was te laf om haar mond open te trekken, toen jij afgeslacht werd.
Dus ik zag haar ook met heel veel plezier afgaan als een gieter gisteravond.
Lieve Esther,
Jou zal ik nooit vergeten, en ik hoop dat het leven je nog heel veel mooie en goede dingen zal brengen.
Bedankt voor alles!
Avalon