Hoi Ernst-Paul.
Al jaren kijk ik naar Expeditie Robinson, maar dit jaar staat me het meeste tegen! De vele ruzies in het jongere kamp: De Belgen tegen de twee Nederlandse dames. In het oudere kamp Elbert die niet geaccepteerd wordt.. Wat is er aan de hand
Ik vond het bijzonder knap dat die twee, Marnix en Esther, het zolang in de grot hebben weten vol te houden. Dat zij vervolgens als leider door moeten gaan, vind ik niet terecht.
Daarom mijn eerste vraag:
Waarom? Waarom zij?Je merkte dat de conflicten op kamp Zuid te hoog werden. John en Carl waren het niet eens met de gekozen leider. Zij hadden immers niks te kiezen, want zo is het spel. Maar wat ik mij afvraag: Waarom werden zij niet aangesproken op hun gedrag? Zij maken Esther zwart, alles wat zij doet, keuren ze af. Ookal is het goed wat ze doet.
Ik denk dan, bij zo'n eliminatie waar het hoog opliep, de keuze is aan jullie:
Jullie zijn het niet eens met de spelregels, dus jullie kunnen vertrekken! Is dit een verkeerde gedachte? Iemand die het niet eens is met de regels en zich niet anders wil opstellen, kan het spel verlaten..
Dat is mijn tweede vraag meteen: Waarom werd er, wat wij te zien kregen, niet duidelijk gemaakt aan hen, dat dit de regels zijn en als ze het er niet mee eens zijn, kunnen vertrekken. (Even cru gezegd nu..)
Ik wacht vol spanning af op de samensmelting en ben benieuwd naar de reacties van kamp Noord naar kamp Zuid...
Groetjes!!