Beste Ernst Paul,
Allereerst mijn complimenten voor het programma E.R (en uiteraard Peking Express,wat je ook hebt gedaan).
Het blijft elk jaar boeien, echter dit jaar vindt ik de contrasten wel erg uit elkaar (John en Carl versus rest rest van de kampen). Ik ,persoonlijk, vindt dat er gedragsregels moeten zijn , zodat er onderling respect is bij Expeditie Robinson.
Dat is nu erg ver te zoeken, er had toch al eerder ingegrepen kunnen worden ?
Als de sfeer goed ligt, komt dat ook plezierig over bij de kijkers (en krijg je verhoogde kijkcijfers?).
Daarbij vindt ik,dat de nadruk op "tactisch" spelen ligt; elkaar zwart maken en leugens vertellen,etc.
Dat komt bij mij niet prettig over, ik houdt van eerlijk zijn en geen gelieg tegenover elkaar.
Het idee van E.R is uitstekend, maar dan wel op basis van respect en eerlijkheid onderling en competitie mag dan wel op z'n tijd
mee spelen.
Dat brengt mij dan op de hoofdvraag;
Als je (bij wijze van spreken) mee zou doen aan deze groep van E.R, hoe zou je instelling dan geweest zijn ?
Bijv. als een type ala Douwe (voor de lol en plezier), ala Maxime (sociaal,vriendelijk doch compitatief), ala Carl (voor de finale gaan en niemand ontzien).
Hopend op een antwoord en met groet,
Henk