Hoi allemaal,
Expeditie Robinson zit altijd vol (on)prettige verassingen...zo ook dit jaar, dat hebben jullie allemaal kunnen zien. Jammer dat Maxime eruit ligt!
Maar goed, ik zal nog een aantal vragen proberen te beantwoorden.
Wat is je het meeste bijgebleven van het hele avontuur?De mooie natuur en de geuren kan ik nog altijd goed naar boven halen...zalig wakker worden met uitzicht op zee en genieten van de kleinste dingen.
Nu de Expeditie voor jullie al geweest is heb je met sommige kandidaten nog contact?Ja, vooral via e-mail vanwege de reistijd. Leuk hoor om sommigen achteraf te spreken. Het Robinson avontuur schept toch een band.
Is dit na terugkomst nog steeds zo? En hoe was het om weer thuis te komen?Ja, ik doe nog steeds hetzelfde werk met volle tevredenheid en vol overgave! Het was heerlijk om weer thuis te komen bij mensen waarvan ik zielsveel houd. Ik heb wel een tijdje moeten acclimatiseren wat 'eten' betreft.
Nadat je in ER mocht terugkomen, kwam je aanlopen en je zag dat je in de groep van Esther terecht kwam. Wat was je eerste reactie? Ik was helemaal gelukkig met mijn tweede kans en vond Esther sympathiek overkomen. Helaas was dit gevoel van korte duur...
Je hebt je heel openlijk uitgesproken over het verschil wat jij merkte tussen belgen en nederlanders. Was dit gevoel echt zo duidelijk te merken op het eiland? Of is het iets wat je ´in real life´ ook zou opvallen? En ben je daar nog veel op aangesproken? Ja dat vond ik toch wel merkbaar. In real life zal dat vast ook opvallen, maar heb tot nu toe weinig met Belgen geleefd/ gewerkt. Ik word regelmatig aangesproken op straat en krijg alleen maar leuke reacties over mijn deelname aan de expeditie.
Wat ging erbij je op toen je hoorde van Ernst Paul dat jij een Tweede krans kreeg en wat vond je ervan dat je niet bij Fleur in het kamp zat?Super natuurlijk! Al hoorde ik niet direct wat de bedoeling was en heb twee dagen in quarantaine verbleven. Meintje kwam soms langs en maakte het slot los zodat ik even op de veranda kon 'luchten'. Die dagen heb ik benut door mezelf te herpakken en aan een positieve instelling te werken. Ik kwam inderdaad niet bij Fleur in het kamp en vond het jammer maar oke. Ik was ervan overtuigd dat we elkaar bij de samensmelting zouden treffen.
Jullie hadden geen tandenborstel mee, deden jullie wel een poging tot poetsen, met stokjes o.i.d.?met mijn vingers, omslagdoek en water...het is behelpen.
Hoeveel persoonlijke voorwerpen mocht ieder meenemen? En waren daarin beperkingen?Helemaal niets! Ik had mijn schaakbord graag meegenomen.
zou je als je de kans had nog een keer meedoen aan E.R. en zoja, wat zou je dan anders doen??Als ik de kans zou krijgen zou ik me zeer vereerd voelen en absoluut gaan! Geen twijfel mogelijk...Ik zal mezelf niet anders voordoen dan dat ik ben, maar zal wel de scherpe kantjes eraf halen zo nu en dan!
Het was me weer een waar genoegen en hoop dat ik de vragen naar tevredenheid heb beantwoord. Veel kijkplezier!!!
Groetjes,
Nicole
xxx