Ik heb iemand opgebeld waarvan ik het hoorde, het waren feesten waarbij de collectanten NIET welkom waren, dus alleen voor de bestuurders.
Ik moet erbij zeggen: zelf ben ik jaren geleden collectant geweest voor de nierstichting, en daar hadden ze ook een dergelijk feestje, maar dan uitsluitend voor de collectanten. DAAR kan ik dus wel mee leven, ook bij het Rode Kruis.
Overigens staat die mevrouw straks zelf in Eindhoven achter een kraam, waarbij dingen verkocht worden waarbij een deel van de opbrengst ook naar SR10 gaat. Ze mochten niet op de markt staan, maar wel bij de route erheen (bij de Bijenkorf).
Het klopt overigens wat eerder gezegd werd over de andere goede doelen. Er was even sprake van het Glazen Huis in Maaastricht, maar door een lakse houding van Lei Meisen (hij verwachtte van de organisatie dat zij contact opnamen, terwijl de procedure was, dat de aspirant gast-gemeente een ''bid'' uit zou brengen), is dat niet door gegaan. Ook zou door Winterland veel te weinig plaats zijn op het Vrijthof en er was dus sprake van dat dat evenement voor SR moest wijken.
Een jaar later, dus dit jaar, had het al helemaal niet gekund, wangt nu staat het Vrijthof voller dan voorheen.