Misschien heb je gelijk dat ik het iets genuanceerder had kunnen zeggen. Maar je kunt ook kijken naar de bedoeling achter die opmerking, die heb ik hierboven uitgelegd. Wie mij beter kent, weet dat ik nooit iemand tekort wil doen, en dat ik de inhoud van een spaarvarken van een 4-jarig meisje (of de bijdrage van dat joch dat vorig jaar of het jaar daarvoor, weet ik niet meer precies, die Gerard Ekdom aan het huilen bracht) even belangrijk vind dan een bedrag met 4 nullen (en iets ervoor) of nog meer, van een groot bedrijf.
Van die ambtenaren wist ik eerlijkgezegd niet, hoe dat tot stand is gekomen. Wellicht ook steeds met kleine bedragen, die nu bij elkaar driekwart miljoen opleverden.
Dankzij, had inderdaad beter ''mede dankzij'' kunnen zijn. Maar ik tikte het bericht straks in terwijl ik naar SR zat te kijken, en stond er dus niet bij stil dat dat ene (ontbrekende) woord, tot een misverstand kon leiden.
@Nieky, wat die andere doelen betreft, heb je gelijk: er is ooit gezegd dat binnen een straal van 1,5 of 2 kilometer geen andere inzamelingen mochten worden gehouden, en dat het Leger des Heils in 2010 in Eindhoven moest wijken met hun traditionele kerstpotten-actie. Voor zover ik weet, zijn zij daarvoor gecompenseerd.