Waarom 01.30? Waarom hebben ze voor die tijd gekozen? Ze hadden immers net zo goed 00.00 of 03.27 kunnen kiezen. Dan is het verschil ongeveer 3 of 6.5 uur in plaats van 4.5 uur, maar het is toch al een 'verzonnen tijd' dus dat hoeft niet uit te maken.
Ik kan twee verklaringen bedenken:
1. De gekozen tijd 01.30 is belangrijk, omdat ze afhankelijk zijn van een bron waar ze geen invloed op hebben. Als het met een molhunt te maken heeft, zouden ze bijvoorbeeld, in plaats van zelf een tijdstip op hun website te zetten, kunnen verwijzen naar de starttijd van een andere
gebeurtenis, bijvoorbeeld de aftrap van een voetbal wedstrijd... maar dan die tijd op je WIDM-horloge.
(EDIT: Dit kan ook om een tijd gaan die in een aflevering te zien is (in beeld.))2. De tijd opzich is niet belangrijk. Op wieisdemol.nl wordt (via het avrobode gebeuren) een hint gegeven met een bepaalde tijd. (Of via SMS wordt door de avro een tijdstip opgegeven.) Dit had dan dus ook een andere tijd kunnen zijn als ze niet voor 01.30 gekozen hadden, maar voor iets anders.
Dan kom je weer bij de vraag: Waarom 01.30? Het zou kunnen dat ze in deze aanwijzing een hint verstopt hebben: Een geboorte datum (30 januari). De letters A en C (1 en 3). De letter M (13). En je zou er ook nog een D uit kunnen halen (1+3=4).
Aangezien
Molouska
Meulens mijn mol is, zie ik wel wat in die M. En als
Mary-Lou (de M-L) de mol is, vindt ik dat ook niet zo erg.
Doe er mee wat je wilt.