Een goede vriendin van mij zat vannacht na een feestje op de WIDM site zo rond een uur of vijf en volgens haar stond er een hint op de voorpagina...later was die hint blijkbaar weer weg maar ze had em al opgeschreven en ik heb em in paint nagemaakt...volgens haar stond het er precies zo:
Ik weet niet zo goed wat het betekent maar het lijkt me een leuk letterpuzzeltje
Ik heb deze puzzel opgelost. Als je de met de rode streep verbonden letterparen telkens van elkaar aftrekt (er staat immers ook een rode min voor) (dus I - D = E want 9 - 4 = 5), dan krijg je de tekst: PLUS EEN ENZ
Als je de letterparen, beginnend bij ID en eindigend bij SE (dus in de richting NOZW) vervolgens optelt (zwarte plus) krijg je een onbegrijpelijke reeks letters. Echter de "Plus een enz" aanwijzing kan helpen want het blijkt dat er bij de zin die er hoort te staan bij de tweede letter één is opgeteld (er staat nu EE = E + E = 10 = J). Kortom dat hoort dus een I te zijn. Bij de derde letter zijn er twee opgeteld enz.
Uiteindelijk moet je die dus ervan aftrekken en dan staat er: MILOUSKA IS MOL