Auteur Topic: molspelletjes  (gelezen 36435 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: molspelletjes
« Reactie #80 Gepost op: 17-04-2006, 18:23:47 »
Ik heb 2 filmpjes toegevoegd aan de quiz. Ik zeg niet wanneer je ze te zien krijgt, daar moet je zelf maar achter zien te komen. (De echte speurder vindt ze wel..) Klik hier voor de quiz. 8)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 17-04-2006, 20:03:16 »
Ik heb geen filmpje gezien!

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 17-04-2006, 21:46:30 »
Ik heb 2 filmpjes toegevoegd aan de quiz.
Gevonden! ::trots:: Ik word wel een beetje dol van de eerste  ::hyper::

Klopt het antwoord voor het Paleis van Justitie wel? Zie http://www.bma.amsterdam.nl/adam/nl/msp/justitie.html

Bij de roosvraag lijken mij de alternatieven 0 en 1 ook nog goed om erbij te zetten.
Verder ziet het er prima uit!  ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #83 Gepost op: 17-04-2006, 22:25:53 »
Klopt het antwoord voor het Paleis van Justitie wel? Zie http://www.bma.amsterdam.nl/adam/nl/msp/justitie.html

Het antwoord klopte inderdaad niet, het was een weeshuis. Maar het leuke is: ik heb voor het maken van de quiz handig gebruik gemaakt van jouw site, en daar staat dit ook fout. ;D

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 17-04-2006, 23:45:37 »
Het antwoord klopte inderdaad niet, het was een weeshuis. Maar het leuke is: ik heb voor het maken van de quiz handig gebruik gemaakt van jouw site, en daar staat dit ook fout.
::rofl:: Ach, zo hebben we allebeide iets gehad aan deze tip  :P

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #85 Gepost op: 19-04-2006, 11:00:22 »
Ik heb een derde filmpje toegevoegd.. weer een klassiek Karel-moment. ;D

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #86 Gepost op: 19-04-2006, 11:54:59 »
Ik heb 2 filmpjes gevonden, Karel komt lekker over zeg...nu de derde nog....hmmmmm

edit: Ha heb hem...die Karel toch :)

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #87 Gepost op: 19-04-2006, 20:19:31 »
Hehe, leuk zo'n draaihekje  ::rofl::

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 20-04-2006, 00:31:43 »
Ik heb een derde filmpje toegevoegd.. weer een klassiek Karel-moment.
Nou je weet ze wel uit te kiezen :D Die eerste was al erg maar die derde is voor mij echt het moment in deze reeks waar Karel helemaal uit zijn rol valt ::rofl:: Een presentator van De Mol moet zijn handen zoveel mogelijk bij zijn lichaam houden tenzij hij iets vasthoudt zoals Ahmad Rashad met zijn dikke sigaar ::ok::

Als je nog zo'n beeld zoekt, pak dan het moment waarop Karel in aflevering 6 (4:23) op de bus staat te wachten terwijl hij op 1 been leunt. Ook helemaal fout! ::rofl:: Maar ik denk dat het weinig mensen is opgevallen.

Ik hoop dat ik hier geen spoiler neerzet maar: is het niet verstandiger om meer variatie aan te brengen in je bestandsnamen? Nu kun je de naam van alle filmpjes raden als je er 1 hebt gevonden. Ik gebruik iets als http://www.cuci.nl/services/genpassword.html . Je kan daar een normaal woord intikken en de versleutelde versie als bestandsnaam gebruiken. Niemand die dat raadt.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 20-04-2006, 12:19:03 »
Bleh, Ahmad Rashad!  ::niet-ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #90 Gepost op: 20-04-2006, 14:21:47 »

Als je nog zo'n beeld zoekt, pak dan het moment waarop Karel in aflevering 6 (4:23) op de bus staat te wachten terwijl hij op 1 been leunt. Ook helemaal fout! ::rofl:: Maar ik denk dat het weinig mensen is opgevallen.

Was mij niet opgevallen, maar vind het ook wel meevallen eigenlijk. :)

Citaat
Ik hoop dat ik hier geen spoiler neerzet maar: is het niet verstandiger om meer variatie aan te brengen in je bestandsnamen?

Goed idee, bedankt voor de tip. ::ok::

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 20-04-2006, 23:30:16 »
En dan nu mensen, de eerste aflevering van mijn WIDM Sims 2 reeks staat online!

Inclusief test vanaf vandaag.

Merk wel op: je kan de test enkel nog bekijken qua vragen. Ik moet namelijk nog een oplossing vinden om bij te houden hoeveel goede antwoorden je hebt gegeven in totaal zodat ik op het eind hetzij een kort filmpje kan tonen met Karel die enter drukt en het scherm geeft een groene kleur weer of een rode kleur.

Vandaar dat ik nog niet de links heb geplaats om de test echt in te kunnen vullen.

En ohja, Heinz, ik hoop dat het je niet irriteert, maar de opzet heb ik overgenomen van jouw quiz. Waarvoor mijn dank, en vandaar naast het kleine afspeelbalkje van de "Testmuziek" de tekst: pagina opzet, copyright, © Heinz ;)  ::ok::

Maar geen test is compleet zonder beginscherm!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #92 Gepost op: 21-04-2006, 08:39:09 »
En dan nu mensen, de eerste aflevering van mijn WIDM Sims 2 reeks staat online!

Heel erg leuk! De kandidaten zien er grappig uit, de kleren die je hebt gekozen zijn vaak erg goed.. die rode trui van Richard en die wittle blouse van Roderick.. je herkent ze zo. (Jonge Karel met hoed!) En dat schrijven in het mollenboekje ziet er ook goed uit. ;D

Citaat
En ohja, Heinz, ik hoop dat het je niet irriteert, maar de opzet heb ik overgenomen van jouw quiz.

Geen probleem. ::ok:: Overigens een goed idee van je dat kleine balkje voor de muziek, kan ik misschien ook beter in mijn quiz inbouwen.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 21-04-2006, 11:29:51 »
Heel erg leuk! De kandidaten zien er grappig uit, de kleren die je hebt gekozen zijn vaak erg goed.. die rode trui van Richard en die wittle blouse van Roderick.. je herkent ze zo. (Jonge Karel met hoed!) En dat schrijven in het mollenboekje ziet er ook goed uit. ;D

Geen probleem. ::ok:: Overigens een goed idee van je dat kleine balkje voor de muziek, kan ik misschien ook beter in mijn quiz inbouwen.

Zelf ben ik minder te spreken over Geert, maar dat terzijde. Ja, zo'n balkje is wel zo handig, kunnen de bezoekers zelf bepalen of ze de muziek aan of uit willen hebben staan. Maargoed, ik heb nu eindelijk een manier gevonden om de test goed te laten verlopen. Enig minpunt en ik weet echt niet waar het vandaan komt is continue die pop up met: "Stack overflow at line 174"

Aan het einde bij de laatste testvraag: "Wie is... de mol?" kan je nog geen keuze ingeven omdat als je daar eenmaal een keuze maakt vervolgens de pagina zich moet openen waarin de executie valt te zien ;) En die is nog niet klaar.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline de_mol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #94 Gepost op: 21-04-2006, 15:16:27 »
Waar kan ik die Sims dan online vinden? Heb zeker iets gemist ofzo... ::schaam::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 21-04-2006, 16:17:13 »
In het profiel van YIDM

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #96 Gepost op: 6-05-2006, 17:23:41 »
Ik heb 2 filmpjes toegevoegd aan de quiz. Ik zeg niet wanneer je ze te zien krijgt, daar moet je zelf maar achter zien te komen. (De echte speurder vindt ze wel..) Klik hier voor de quiz. 8)

Inmiddels zijn er 5 filmpjes, 36 vragen en 2 jokers. :)

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 6-05-2006, 21:23:26 »
Ik heb vandaag ook iets omtrend Wie Is De Mol gemaakt.
Van aflevering 3, dat rodelen tussen de boomtoppen door.
Gemaakt in Flash, maar het is half filmshots / half quiz.

Wie is de mol?

Hier staat dan de link die je moet aanklikken zodat je hem kan openen of opslaan op je eigen computer. Voor de rest, enjoy!  :)

Correctie, ik heb het hele flash filmpje op de kop gezet en alles omgezet naar Movie Maker om er vervolgens een gelijksoortig iets van te maken. Maar dit keer zonder stom pixelachtig beeld (en bedankt Flash MX 2004!  >:( >:() Hoe dan ook... ik heb de pagina dus ook vernieuwd en ondanks het feit dat de meesten hem nu al wel bekeken hebben als wel de quiz hebben ingevuld, wil ik als nog jullie de herziene versie tonen.

Klik hier voor een mooier beeld!

En ohja, ik ben van plan wat te gaan doen met die race opdracht in die autootjes. Ik wil er eigelijk een soort van spelletje van maken in Flash. Dat jij 1 van de 3 autootjes moet besturen :P Moet eerst maar eens zien hoe ik dat voor elkaar ga boksen in Flash, maar dat terzijde ;)

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 6-05-2006, 21:53:15 »
De spellen zijn echt goed gemaakt! ::ok:: Bravo! ::bravo::
WIDM addicted....

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #99 Gepost op: 13-05-2006, 15:00:42 »
Ik heb weer een quizje gemaakt, van de eerste 5 afleveringen, per aflevering 4 vragen: http://home.student.uva.nl/n.schouten/dequiz2.htm

De quiz is nu helemaal af. De quiz bestaat uit 40 vragen over de 6e Nederlandse serie en is een soort combinatie van een Wie is de Mol-test en executie. Steeds worden er per aflevering 4 vragen gesteld. (Vragen 1-4 gaan over afl. 1, vragen 5-8 over afl.2, etc.)

Beantwoord je een vraag goed dan ga je door naar de volgende vraag. Beantwoord je een vraag fout dan krijg je een rood scherm en zul je opnieuw moeten beginnen. Aan het begin van de test krijg je 2 jokers. Als je het antwoord op een vraag niet weet kun je op de jokers klikken. Je gaat dan door naar de volgende vraag met een joker minder.

Pas als je alle vragen goed beantwoord hebt krijg je een groen scherm en mag je jezelf een echte Molkenner noemen! (Knappe molfanaat die de quiz kan uitspelen zonder de vorige-knop te gebruiken. ;D )