Auteur Topic: wie is de mol hints in de avro bode.  (gelezen 175768 keer)

Offline billyboem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #260 Gepost op: 11-03-2006, 15:26:47 »

*edit* moet ik natuurlijk wel de link erbijzetten...

[IMG]http://img228.imageshack.us/img228/5945/r22ma.jpg[/IMG

en een link die het doet  ;)
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Frédérique!
« Reactie #261 Gepost op: 11-03-2006, 15:29:02 »
Ok
op de achtergrond zie je dus argentinie en daaroverheen amsterdam.
ik zie de hint niet...

xx CO!!
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 11-03-2006, 15:59:08 »
Ik denk dat, als hier al iets uit te halen valt, we daar pas volgende week achter komen. Ik denk dat de kandi's dan op díe plek, met een kaart van Amsterdam zitten. Ze moeten elkaar dus in het Argentijnse landschap naar plaatsen in Amsterdam sturen. Misschien dat er op bepaalde plekken iets te verdienen valt (geld, jokers, vrijstelling).
Nou is 'Dam' het enige woord dat schuin gedrukt staat, dus misschien moeten we letten op iemand die iets verknoeid met de 'Dam'. Verkeerde aaanwijzingen geven aan degene die er naartoe moet, of wel goede aanwijzingen maar diegene kan het tóch niet vinden. Zoiets stel ik me er bij voor... :)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2006, 16:05:56 door Iris_77 »

Offline Avron

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #263 Gepost op: 11-03-2006, 16:04:58 »
Ja, zoiets denk ik ook. Ik denk niet dat het een aanwijzing is naar de mol.
Toch bedankt!

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #264 Gepost op: 11-03-2006, 16:27:21 »
Ik denk dat ik hem heb....

We moeten de link zoeken tussen Argentinië en Amsterdam...

Maxima (Argentijns) is getrouwd met W.A. in Amsterdam op de dam (die immers cursief staat op het plaatje). De link tussen het koningshuis is de serie 'In naam der Koningin'en 'Wij Alexander' waar Frederique heeft gespeeld.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #265 Gepost op: 11-03-2006, 17:12:14 »
Goed gevonden Rennuh! Klinkt best geloofwaardig. :)

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #266 Gepost op: 11-03-2006, 17:22:56 »
Ik denk dat ik hem heb....

We moeten de link zoeken tussen Argentinië en Amsterdam...

Maxima (Argentijns) is getrouwd met W.A. in Amsterdam op de dam (die immers cursief staat op het plaatje). De link tussen het koningshuis is de serie 'In naam der Koningin'en 'Wij Alexander' waar Frederique heeft gespeeld.

Mmm, hier heb je goed over nagedacht. Zou best eens kunnen kloppen.  ::ok::
Toch ben ik benieuwd wat er volgende week gebeurt in het spel bij de "dam"  ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #267 Gepost op: 11-03-2006, 18:20:18 »
Mag ik er dan nog ff aan toevoegen dat Liz in 'in naam van Oranje' gespeeld heeft en Toine te zien was met 'Oranje 2-0 gewonnen'.

Misschien de 3 finalisten
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 11-03-2006, 19:02:37 »
Liz' introductiefilmpje was toch een scene uit Willem van Oranje?

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 11-03-2006, 20:01:14 »
Ik denk dat, als hier al iets uit te halen valt, we daar pas volgende week achter komen. Ik denk dat de kandi's dan op díe plek, met een kaart van Amsterdam zitten. Ze moeten elkaar dus in het Argentijnse landschap naar plaatsen in Amsterdam sturen. Misschien dat er op bepaalde plekken iets te verdienen valt (geld, jokers, vrijstelling).

Bij het voorfilmpje van aflevering 2 zie je dat de kaart die Frederique vast heeft een kaart van een stad is met veel water, niet echt de omgeving waar ze zich in bevindt... dat bevestigt bovenstaand vermoeden.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 12-03-2006, 14:22:21 »
ik heb ff gegoogle earthed    enne...      die achtergroind van argentinie   is niet een klein plattegrondje hoor   zoals velen blijbaar denken    dit is van 20551 ft hoogte genomen      dus de opp van dat kaartje is niet enkele km   maar enkele 100de km   als het niet meer is     lijkt me een beetje onwaarschijnlijk als ze van de ene kant naar de andere kant moest racen  om een vrijstelling te verdienen

op het punt in het midden   dat is waar de preciese (bijna) coordinaten die je op de hint zag ligt.

hier zie je waar hij in argentinie ligt

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Frédérique!
« Reactie #271 Gepost op: 12-03-2006, 14:26:23 »
volgens mij heb ik hem!
Duurde een beetje lang maar ja
goed gevonden rennuh!
Als het dat niet is ...
volgende week maar goed opletten!
En ja wat vieffan zegt.. best onwaarschijnlijk..
Het ziet er iig leuk uit en we weten nu toch nog niet precies de opdr. dus,
maar ik ga maar eens kijken hoe dat met die dam gaat!

xx CO!!  ::bravo:: ::joehoe::
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline bingo44

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 12-03-2006, 15:16:18 »
frederiksplein kan naar frederique leiden:p
en uhm ik denk dat we misschien moeten kijken naar wie er in amsterdam gewerkt hebben ook speelden er een aantal in baantjer (amsterdam)
Ik denk eerder dat het zoiets is anders is de mol gelijk vergeven.

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 12-03-2006, 15:20:58 »
ik heb ff gegoogle earthed    enne...      die achtergroind van argentinie   is niet een klein plattegrondje hoor   zoals velen blijbaar denken    dit is van 20551 ft hoogte genomen      dus de opp van dat kaartje is niet enkele km   maar enkele 100de km   als het niet meer is     lijkt me een beetje onwaarschijnlijk als ze van de ene kant naar de andere kant moest racen  om een vrijstelling te verdienen

Wie zegt dat ze dat hele terrein van het kaartje van Argentinië door moeten crossen?
Ik denk zoals al eerder gesuggereerd werd dat het groepje van Fré een kaart van Amsterdam krijgt en dat zij het groepje te paard de weg moet wijzen met die kaart... maar dan wel in Argentinië. De afmetingen doen niet echt terzake denk ik.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 12-03-2006, 17:44:43 »
Tot nu toe vind ik de suggestie van Rennuh (W.A. Alexander/Maxima leid tot Frederique) de meest logische hint.

Maar misschien denken wij wel te ver. Misschien is de mol wel diegene die deze kaart beet heeft  ::vergroot::

Volgende week maar weer ff kijken (kan niet wachten  ::jaja::)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 12-03-2006, 19:56:33 »
Echt heel erg leuk die puzzeltjes! Misschien is het een idee om alle antwoorden uit de puzzeltjes onder elkaar niet te zetten (wel of niet zichtbaar zonder selecteren) en komt daar ook nog wat uit! 't Is WIDM... dus de echte hints moet je vast zoeken waar je het niet verwacht... Mss kunnen we vooral over een paar weken daar iets mee, als we bijv van elke 2e puzzel van het 3e woord de 1e letter moeten hebben ofzo, hahaha. :)
Laten we jabberen.

Offline Bemoeial

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 13-03-2006, 16:58:22 »
ik heb het kaartje uitgeprint met een zwartwitprinter, ik hoopte natuurlijk dat er ineens een gezicht te zien zou zijn, maar helaas.

Maar van Amsterdam weten we dat daar de Mol niet is, (want die zit in Argentinie)
Het kaartje is van Bariloche. Als daar de mol ook niet zit, dan zit die dus in Buenos Aires en is het Liz of Roderick!
Waar bemoei ik me eigenlijk mee?

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 13-03-2006, 19:55:41 »
ik heb het kaartje uitgeprint met een zwartwitprinter, ik hoopte natuurlijk dat er ineens een gezicht te zien zou zijn, maar helaas.

Maar van Amsterdam weten we dat daar de Mol niet is, (want die zit in Argentinie)
Het kaartje is van Bariloche. Als daar de mol ook niet zit, dan zit die dus in Buenos Aires en is het Liz of Roderick!
Waar bemoei ik me eigenlijk mee?

Staat Bariloche ook niet op Chris zijn muts?  ::vergroot::

Offline puk

• Forumlid
  • aangenaam! puk purk
« Reactie #278 Gepost op: 13-03-2006, 20:03:32 »
Ik had ook gezien dat iemand een muts van Bariloche op had, ik wist alleen niet meer wie het was. Hij kan natuurlijk de muts daar gekocht of gekregen hebben ofzo. Of hebben ze helemaal geen eigen geld meer op zak?!
het leven is als een neus: je moet eruit halen wat erin zit

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 13-03-2006, 20:05:09 »
Ik had ook gezien dat iemand een muts van Bariloche op had, ik wist alleen niet meer wie het was. Hij kan natuurlijk de muts daar gekocht of gekregen hebben ofzo. Of hebben ze helemaal geen eigen geld meer op zak?!

Heb het ff gechecked en het is idd Chris (in het leader filmpje is dit duiedleijk te zien; Chris zit op een paard).

Ik weet niet of dit een hint is, maar opvallend allerminst  ;) ::tandpastasmiley::