Auteur Topic: wie is de mol hints in de avro bode.  (gelezen 175731 keer)

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Frédérique!
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #300 Gepost op: 14-03-2006, 17:16:46 »
Ik denk dat je een verband meot zoeken tussen Argentinie en Amsterdam (Nederland)... OP www.wieisdemol.nl staat een plaatje (dagboeken) van een dagboek waar in geschreven staat: India. Bij statistieken staat een plaatje waar staat Inde...dat betekent een inwoner uit India. Dus heb je 3 landen...

Argentinië-Nederland-India

dam staat ook cursief....

en wat moeten we daar mee?
niet onaardig bedoeld hoor, maar ik snap niet wat we er mee moeten?
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 14-03-2006, 20:44:29 »
Echt heel erg leuk die puzzeltjes! Misschien is het een idee om alle antwoorden uit de puzzeltjes onder elkaar niet te zetten (wel of niet zichtbaar zonder selecteren) en komt daar ook nog wat uit! 't Is WIDM... dus de echte hints moet je vast zoeken waar je het niet verwacht... Mss kunnen we vooral over een paar weken daar iets mee, als we bijv van elke 2e puzzel van het 3e woord de 1e letter moeten hebben ofzo, hahaha. :)

Ik denk dat ik hier zelf maar even op ga broeden en dan gooi ik het wel hier in het topic. Ik vertrouw niks bij WIDM  ;D
Laten we jabberen.

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Frédérique!
« Reactie #302 Gepost op: 15-03-2006, 14:11:42 »
Ik dacht is even na (voor het eerst  ::trots:: ) en misschien is het wel zoiets van dat er 2 groepen zijn, 1 met argentinie en 1 net amsterdam.
of veel apart, maakt niet uit.
Maar dat alleen de Mol de kaarten over elkaar heeft.
ALS dat zo is ga ik mn ogen dicht houden want ik wil nu niet al weten wie de Mol is, nou een de andere kant..
Anyway, misschien moeten we daar op letten..  ??? :P
is maar een idee
xx CO!!
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline Roek

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 15-03-2006, 23:16:29 »
Het is met dit kaartje als met alle aanwijzingen: het is wat je wilt dat het is  ::jaja::

Als je de hele onderste balk omzet in letters (het cijfer nul mag de letter O zijn), dan krijg je iets als:

41 00 19 00 S 71 10 23 49 W 100 20551
DA    AI    S GA    BC DI W A   BEEA    STREAMING EYE ALT
DJ     S    S   KJ   W      J   T       STREAMING EYE ALT

De verschillen tussen de onderste en de bovenste rij komt door het feit dat 19 kan zijn 1+9 (a+i) of alleen 19 (s). Van de letters kun je maken: Wie staat naast Geert? En ik geloof zelfs: wie staat naast Roderick?

Persoonlijk geloof ik er geen donder van dat het een plausibele theorie is, maar het staat wel interessant  ::rofl::

Offline lynnlynn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #304 Gepost op: 16-03-2006, 08:54:55 »
Ik denk maar zo; in hoeverre is het aannemelijk dat er mee is gemanipuleerd? Als je van GPS coördinaten op de juiste plek - daar waar het spel is - een aanwijzing in lettervorm kunt maken, is mij dat net iets te toevallig (of vergezocht). Ik kijk daarom alleen naar wat de makers wél bieden of kunnen wijzigen, zoals het cursieve woordje dam of de cijfers van de line up (WIDM05)

Offline Roek

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 16-03-2006, 10:52:36 »
Dat vroeg ik me ook nog af: staan alle (Amsterdamse) dingen op de juiste plaats op de plattegrond eigenlijk?

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #306 Gepost op: 16-03-2006, 12:31:21 »
ff een samenvatting van mijn speurwerk de afgelopen dagen.

De coördinaten die de AVRObode hint 1 geeft, verwijst naar Argentinië.
Sterker nog het verwijst naar gebied waar de groep van 8 in afl. 1 zat ---> Mol is 1 van de 8.
Sterker nog het verwijst naar range/hotel: Fortin Chacabuco.

Fortin Chacabuco komt voor in teaser van afl 2.

Dat sluit het argentinië deel van de hint wel af denk ik.

Het A'dam deel daarentegen is nog niet of op velerlei manieren onderzocht.

Ik heb de AVRObode hint over de exact dezelfde lokatie in GoogleEarth gelegd. Met tot doel het vinden van het respectivelijk punt van de gegeven coördinaten in het A'dam kaartje:

Het rode puntje marks the spot. Dus in de buurt van de IJ, nabij de Kattenburgerstraat.
Zij die het willen kunnen dit intepreteren als een hint naar Milouska, zij zegt in afl 1 dat ze een kat is.

Er wordt ook gemeld dat de lokatienamen die in het kaartje staan verwijzen naar een opdracht in afl. 2.
Dat zou best kunnen! Ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 12:37:09 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 16-03-2006, 12:39:15 »
Petje af, mooi werk! Ik wacht aflev 2 af om te kijken wat de combinatie is, dat levert vast meer duidelijkheid op hoe de hint te interpreteren.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #308 Gepost op: 16-03-2006, 12:50:41 »
Super DC !
Nou hoeven we alleen nog op te letten wie er in aflevering twee op die rode stip staat/ligt :)!
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Roonans

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 16-03-2006, 23:02:37 »
Ik kan het mis hebben, maar vorige week stond toch Geert Hoes op de voorpagina van de Avrobode, deze week staat Frederique op de voorpagina.
Frederique misschien de volgende afvaller, of zou dat te makkelijk zijn?

gr. Roan

Offline josé2173

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 17-03-2006, 01:11:20 »
Ik reageer op het avrobode puzzeltje. Hoe komen jullie bij Landing als antwoord?
Op vraag 1 en 2 heb ik nog geen antwoord kunnen vinden.
3 = O
4 = A
5 = D
6 = O
7 = p
Hier ben ik vrijwel zeker van (digitale puzzelencyclopedie en gewone encyclopedie)...maar dan nog de eerste twee...
Ik houdt niet van die witte regels in de oplossingen, we zijn er toch om elkaar te helpen de MOL te vinden?

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 17-03-2006, 07:22:48 »
Ik houdt niet van die witte regels in de oplossingen, we zijn er toch om elkaar te helpen de MOL te vinden?

Die witte regels kun je heel gemakkelijk lezen doormiddel van op selecteren te drukken, terwijl je op zo'n witte regel staat, en voila de boodschap staat er duidelijk te lezen....óf je gaat op de witte regel staan...linker muisknop indrukken terwijl je met je muis naar rechts beweegt...dan kan je de zin ook lezen die er verborgen staat :D

....Dit doet men overigens omdat er ook mensen zijn die de antwoorden nog niet willen weten, maar hier wel al meelezen voor bijvb hints, maar niet voor de oplossingen.

Veel plezier nog met puzzelen
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline JDM

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 17-03-2006, 14:08:10 »
Het rode puntje marks the spot. Dus in de buurt van de IJ, nabij de Kattenburgerstraat

Behalve een studentenhuis is daar het Scheepvaartmuseum, een marinebasis en om de hoek worden/werden de bureauscenes van Baantjer opgenomen. En nu?   ;D
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 17-03-2006, 14:19:03 »
Ik denk dat de hint dus naar Baantjer leidt en wil zeggen; lekker doorspeuren!  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #314 Gepost op: 17-03-2006, 16:07:43 »
Ik denk dat de hint dus naar Baantjer leidt en wil zeggen; lekker doorspeuren!  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

::rofl:: idd ja

Of het is gewoon een uitgebreide manier om duidelijk te maken dat de mol zich in de grote groep bevind. Dus Liz en Roderick zijn al uitgeschakelt volgens deze theorie.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 17-03-2006, 18:42:29 »
Ik kan het mis hebben, maar vorige week stond toch Geert Hoes op de voorpagina van de Avrobode, deze week staat Frederique op de voorpagina.
Frederique misschien de volgende afvaller, of zou dat te makkelijk zijn?

gr. Roan
Je hebt het mis. Vorige week stond Roeland Fernhout op de voorkant van de AvroBode.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 17-03-2006, 19:20:27 »

Of : Het is Roderick met R-I-C-K   ::tandpastasmiley::

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 17-03-2006, 21:35:22 »
Zo, de nieuwe hint is te bezichtigen op de avrobode-site. Wel hele grappige fotootjes.... ;D

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 17-03-2006, 21:36:41 »
Moest meteen aan de fotoherkenningsopdracht denken in Portugal!
Laten we jabberen.

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 17-03-2006, 21:37:40 »
Je herkent Toine gelijk, ik tenminste
......