Auteur Topic: Frédérique is niet de mol!  (gelezen 143090 keer)

Offline Foekje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vanuit de wintersport zo in de mol geskied...
Re: Frédérique is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 22-03-2006, 10:33:20 »
waarom Frederique naar mijn mening verdacht is?!
* Omdat ze onbewust veel van amsterdam wist en daarmee sleutelpositie in 'Amsterdam'-opdracht afl. 2 kreeg.
* In die opdracht ging de communicatie niet altijd goed.
* Avrobode-hint: op het plaatje staat de Dam scheefgedrukt, rest van de namen niet. Frederique zat in de 'Amsterdam'-opdracht... op de Dam!
* Avrobode-interview: Frederique zegt dat het 3 geweldige weken waren. Afvallers gaan toch direct naar huis?!
* Ik heb haar bij het vlotbouwen niet zo fanatiek bezig gezien.

Meer kan ik zo snel niet bedenken
Wa kin it witte, wa wit it, wa is de mol?!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #101 Gepost op: 22-03-2006, 11:17:52 »
Citaat
* Avrobode-interview: Frederique zegt dat het 3 geweldige weken waren. Afvallers gaan toch direct naar huis?!
Ze mochten ook blijven, dat zei Geert in het interview met Schiffers

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #102 Gepost op: 22-03-2006, 12:31:31 »
Ik kan je verhaal volgen, Tweety, en het lijkt ook logisch. Probleem is alleen dat Frédérique bij toeval in die kuil is beland. Bovendien is er geld weg en dat kan ze gewoon niet gedaan hebben.

Geld weg?  ::oink::
Wanneer dan? Hoe dan?
Geloof dat ik dit compleet gemist heb  ::schaam:: :-\\
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline atrus

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 22-03-2006, 13:16:07 »
Ik heb Frederique na aflevering twee doorgestreept als mol. Twee redenen:
1. Frederique komt door toeval terecht op een belangrijke positie. Dat zal de mol nooit overkomen.
2. Vanuit die positie maakt ze tegen Peggy de opmerking " je mag alleen geld van je eigen kleur meenemen hoor." Dat lijkt me voor de mol een uitgelezen mogelijkheid om de opdracht te verstieren. Als een kandidaat de opdracht verkeerd begrepen heeft, is de mol de laatste die de kandidaat weer op het rechte pad zal brengen.
Nee, Frederique is't niet!
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 22-03-2006, 13:18:52 »
Ik las dat Fré mede dankzij de hint in het dagboek van de mol de mol zou kunnen zijn. De hint dat het coördineren op Fré of op één van de tangodansers slaat. Maar om de Amsterdamse plekken te vinden daar in de bergen heb je ook coödinatie nodig (zeker hoe Fré ze loodst ::rofl:: - dat dan weer wel). Het kan in mijn optiek gewoonweg op iedereen betrekking hebben!

Of zij per toeval in de kuil is belandt is natuurlijk wel de vraag. Misschien wist ze wat ze moest antwoorden op de vragen van Karel... en de kuil is natuurlijk wel een mooie plaats om te saboteren. Ook al lijkt het me wel heel erg lastig om sowieso dit te 'leiden'. Dat ze vervolgens Richard over de streep trok, vond ik weer erg onmols...

Wat betreft de hint van de avrobode... Ik vraag me af of de Dam schuingedrukt staat omdat dat de plaats is vanaf waar iedereen gestuurd wordt... óf omdat de mol daar zit... tsja, of eigenlijk beiden dan - in dit geval. Ik ben daar niet zeker van, hoor! Dat de muzikale hint dan weer Amsterdam bevat kan slaan op de dam, kan slaan op de gehele Amsterdam opdracht (of juist níet!). Het warning sign kan wat mij betreft slaan op het telefoontje van de mol, de waarschuwing van 'dat de intro nu voorbij is'...
Maar om even bij alleen Fré te blijven... ik vind niet echt dat dit alles duidelijk naar Fré leidt...

Laten we jabberen.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #105 Gepost op: 22-03-2006, 16:34:30 »
Ik heb Frederique na aflevering twee doorgestreept als mol. Twee redenen:
1. Frederique komt door toeval terecht op een belangrijke positie. Dat zal de mol nooit overkomen.
2. Vanuit die positie maakt ze tegen Peggy de opmerking " je mag alleen geld van je eigen kleur meenemen hoor." Dat lijkt me voor de mol een uitgelezen mogelijkheid om de opdracht te verstieren. Als een kandidaat de opdracht verkeerd begrepen heeft, is de mol de laatste die de kandidaat weer op het rechte pad zal brengen.
Nee, Frederique is't niet!
1. Semi-toevallig. Ze mocht als voorlaatste de vraag beantwoorden om in de put tercht te komen. De kans is dan toch groter om succes te hebben, omdat er slechts 1 persoon na jou komt.
2. Klopt eigenlijk wel wat je hier zegt. Alleen blijf ik mijn bedenkingen hebben betreffende het moment waarop ze dit aan Peggy heeft verteld: tijdens het begin van de opdracht of op het einde? (ik ga de afl. herbekijken). Tijdens het begin van de opdracht zou dit idd wijzen op on-mols gedrag. Tegen het einde van de opdracht zou ik dit begrijpen, ind die zin dat ze zich op deze manier minder verdacht maakt.

Verder blijf ik toch ook overtuigd dat Frédérique de communicatie bij momenten heeft gesaboteerd en waarschijnlijk de put heeft kunnen verlaten om geld te ontfutselen uit de bank (ik weet echter niet Exact wat de fysische afstand was tss de put en de bank).

Maar die "Amsterdam" muzikale hint van Coldplay, en vooral de lyrics van die song, blijven zo enorm duidelijk dat ik niet meer kan geloven dat Frédérique niet de Mol zou zijn.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #106 Gepost op: 22-03-2006, 16:49:17 »
Citaat
Maar die "Amsterdam" muzikale hint van Coldplay, en vooral de lyrics van die song, blijven zo enorm duidelijk dat ik niet meer kan geloven dat Frédérique niet de Mol zou zijn.
Je moet NOOIT je mol bepalen door die muzikale hints, die zeggen zo weinig..

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 22-03-2006, 17:21:48 »

Idd, de hints kunnen overal op slaan, bleek vorig jaar ook.

Daarnaast, de muzikale hint is niet Amsterdam, maar warning sign van Coldplay. Amsterdam staat overigens wel op dezelfde cd maar dan hadden ze dit nummer wel laten horen denk ik  ::jaja:: ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #108 Gepost op: 22-03-2006, 17:28:41 »
Idd, de hints kunnen overal op slaan, bleek vorig jaar ook.

Daarnaast, de muzikale hint is niet Amsterdam, maar warning sign van Coldplay. Amsterdam staat overigens wel op dezelfde cd maar dan hadden ze dit nummer wel laten horen denk ik  ::jaja:: ;)
Vorig jaar, met de 10CC muzikale hint, bleek achteraf ook dat een ander nummer van de CD de echte hint bevatte. Amsterdam lijkt me in dit geval wel degelijk de echte hint.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline atrus

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 22-03-2006, 18:10:00 »
2. Klopt eigenlijk wel wat je hier zegt. Alleen blijf ik mijn bedenkingen hebben betreffende het moment waarop ze dit aan Peggy heeft verteld: tijdens het begin van de opdracht of op het einde? (ik ga de afl. herbekijken). Tijdens het begin van de opdracht zou dit idd wijzen op on-mols gedrag. Tegen het einde van de opdracht zou ik dit begrijpen, ind die zin dat ze zich op deze manier minder verdacht maakt.

Is allemaal montage... Daar valt weinig tot niets van te zeggen of op te maken!
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #110 Gepost op: 22-03-2006, 18:34:47 »
Op een gegeven moment zegt ze ook "de vlaggen zijn toch allemaal rood?" Een mol zou dat ook niet moeten zeggen, in plaats daarvan "je mag alleen je eigen kleur meenemen." Niets gelogen, Art Museum/Art School verwisseling, maar wel kans dat er dus geld achterblijft.
The British are not impressed.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 22-03-2006, 19:16:02 »

Precies! ::ok::
En zeker niet zo vroeg in het spel, denk ik...
Je weet het nooit, maar toch. Dus.

Edit: trouwens, ik moest vandaag ergens w88 en toen las ik een stukje over Fré en WIDM (het was in een tacky roddelblad, al weet ik niet meer welke). Ik heb wel bewondering voor haar gekregen, aangezien ze vlak voor de deelname aan WIDM haar laatste chemokuur heeft gehad... Gelukkig is ze inmiddels weer gezond, maar toch, dan heb je heavy shit achter de rug hoor! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2006, 19:19:20 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 22-03-2006, 19:37:30 »
Mijn nieuwe mol 8)

Offline Stephanie

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 22-03-2006, 20:24:34 »
Citaat van: Frederique in aflevering 2
ik ging ook echt heel gedetailleerd met m'n niet kaart kunnen lezen vertellen met de portofoon hoe ze moesten gaan

Ligt het aan mij of lijkt dit stukje zo uit het videodagboek (of hoe noem je dat) van de mol te komen?  ???

Offline pitta

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 22-03-2006, 21:09:18 »
daar zat ik ook aan te denken toen ze het vertelde, met die enorme glimlach op dr gezicht.
zou wel erg leuk zijn!
(maar ze is op dit moment nog niet mijn mol)

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 22-03-2006, 21:13:15 »
ik denk dat fré er erg lang inblijft omdat ze weet wie de mol is (Liz)

Offline Foekje

• Forumlid
  • Vanuit de wintersport zo in de mol geskied...
« Reactie #116 Gepost op: 22-03-2006, 22:24:02 »
Is Lottie nou nog je mol?! beetje hardleers noemen ze dat :P
Wa kin it witte, wa wit it, wa is de mol?!

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 23-03-2006, 10:34:34 »
Vorig jaar, met de 10CC muzikale hint, bleek achteraf ook dat een ander nummer van de CD de echte hint bevatte. Amsterdam lijkt me in dit geval wel degelijk de echte hint.

O, dat wist ik niet meer  ::schaam::
In dat geval zou het best een verwijzing naar A'dam kunnen zijn ja  ::ok::
Maar goed, blijft waarschijnlijk toch afwachten tot na de laatste aflevering en dan zegegn we bij elke uitleg heel hard: O JA! NATUURLIJK!!  :D

Offline moltje

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 24-03-2006, 21:34:58 »
Ik vind het heel verdacht dat ze nu zeker weet dat Liz de mol is terwijl ze haar nog niet vaak in het spel heeft gezien. Ook vond ik raar dat ze jokers probeerde te stelen van Milouska of was dat niet zo?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 24-03-2006, 22:00:27 »
Ik vind het heel verdacht dat ze nu zeker weet dat Liz de mol is terwijl ze haar nog niet vaak in het spel heeft gezien. Ook vond ik raar dat ze jokers probeerde te stelen van Milouska of was dat niet zo?

Dat was wel zo en ik vond het allerminst raar! Ik bedoel, Milouska heeft nog enkele jokers maar heeft al twee afleveringen bij de test NIETS ingezet. Anderen hebben geen enkele jokers meer, ook Toine niet meer na vanavond. Remember wat Karel zei bij de jokers: "Je kan ze weggeven, verkopen, opkopen, wat je maar wil" >> kortom ook stelen! Erg slim, de battle om the shekels begint vanaf volgende week!  ;D

En wat betreft dat Frédéderique op Liz zat nu zeker. Voorgaande afleveringen heeft ze vraagtekens geplaatst bij de vraag: "De mol kan in de tango groep zitten" Vele kandidaten gaan hier niet vanuit even als sommige leden hier (met alle respect voor die keuze ;) ) maar onze Frédéderique en ik wel. :P Maar deze aflevering zei ze zelf "Er zeker van te zijn dat Liz de mol is, dat kan niet anders!" Wel, ik hoop het niet (ik heb Roderick namelijk) maar allez, zij is kandidate, ik slechts toeschouwer ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan