Auteur Topic: Frédérique is niet de mol!  (gelezen 143061 keer)

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Frédérique is (niet) de mol!
« Reactie #340 Gepost op: 28-04-2006, 22:24:35 »
Fredje, wat je nu weer gepresteerd hebt op die verduiveld zware berg in Argentinië tart elke verbeelding. Woorden schieten tekort om te beschrijven wat ik - en ongetwijfeld velen met mij - gevoeld heb toen je goddelijk over de steile flanken van die berg zweefde. Het was een schitterende metafoor voor het meedogenloze gevecht dat je hebt moeten leveren tegen die vreselijke ziekte. Die berg bleek jammergenoeg zelfs voor jou te steil. :(   

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #341 Gepost op: 28-04-2006, 22:58:24 »
Een prachtige vrouw  ::ok:: (maar niet de Mol  ;) )
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 28-04-2006, 23:08:09 »
Fredje, wat je nu weer gepresteerd hebt op die verduiveld zware berg in Argentinië tart elke verbeelding. Woorden schieten tekort om te beschrijven wat ik - en ongetwijfeld velen met mij - gevoeld heb toen je goddelijk over de steile flanken van die berg zweefde. Het was een schitterende metafoor voor het meedogenloze gevecht dat je hebt moeten leveren tegen die vreselijke ziekte. Die berg bleek jammergenoeg zelfs voor jou te steil. :(   

Prachtig gezegd!
WIDM addicted....

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 28-04-2006, 23:34:28 »

Daar sluit ik mij volledig bij aan.

Het is aan de ene kant gewoon enorm om te zien hoe Frederique gewoon die berg opfietste, ik stond er echt van te kijken, vol bewondering, en ook ik was er sprakeloos van. En dan aan de andere kant zoals Cosmic Fool al zo mooi verwoord heeft.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 29-04-2006, 01:30:17 »
RESPECT

Wat een uithoudingsvermogen. Wat een doorzetter.

Dat van de 4 kandidaten juist zij degene is die doorzet bij deze opdracht, terwijl de anderen allang opgegeven hadden. Dat juist zij verder wilde gaan waar de anderen stopten, dat juist zij het aankon om deze oh zo steile tocht te voltooien na wat zij meegemaakt had...
Dat juist zij de oneerlijke strijd tegen kanker verloor  :\'(
Dit doorzettingsvermogen en deze levenslust tekende haar. Iedereen zou een voorbeeld moeten nemen aan haar. Vrolijk, oprecht, levenslustig, krachtig maar bovenal een levensgenietende doorzetter.
Het is zo zonde, dat Frédérique er niet meer is.
en weer blijft alleen die vraag over: WAAROM?
Zo hard gevochten, toch verloren...
Rust zacht lieve Frédérique
Nog elke dag denk ik aan je
Triomf!

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 29-04-2006, 23:50:38 »
Vanavond schoot me weer de opmerking van Karel door het hoofd :

De mol is 50% man en 50% vrouw. Iedereen noemt Frederique FRED !!!

???????????????? En Karel zou niet weten wie de mol is? ::jaja::

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 30-04-2006, 00:14:58 »
Vanavond schoot me weer de opmerking van Karel door het hoofd :

De mol is 50% man en 50% vrouw. Iedereen noemt Frederique FRED !!!

???????????????? En Karel zou niet weten wie de mol is? ::jaja::

of Freek (Toine)

vraag me af hoe hij daarbij komt. Is niet echt een logische afkorting: Frédérique: Freek  ???
Triomf!

Offline boerammetje

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 30-04-2006, 15:58:07 »
helemaal terug denkend ben ik eruit Fred is niet de mol

Anders had ze bij die tango opgave nooit gezegd dat ze liz verkende......
Dat zou een mol niet doen. :)

Offline Sjarrel

• Forumlid
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
« Reactie #348 Gepost op: 30-04-2006, 17:46:32 »
Ik blijf erbij, Fred is de Mol.

Fragment uit het dagboek:
Citaat
Ongelofelijk wat er vandaag gebeurde! Ik mag dan wel de mol zijn en ik doe niets liever dan de zaak een beetje verzieken, maar vandaag viel ik toch uit mijn rol.
Wat kon mij dat geld nog schelen. Wilskracht en daadkracht overwonnen dit keer de mol.

En dat is natuurlijk niet het enige, maar het is gewoon een gevoel.  :P
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #349 Gepost op: 30-04-2006, 18:04:08 »
Ik blijf erbij, Fred is de Mol.

Fragment uit het dagboek:
En dat is natuurlijk niet het enige, maar het is gewoon een gevoel.  :P

De wilskracht en daadkracht van Fred kunnen ook iemand anders (dus een andere mol) hebben overwonnen. De mool durfde niet in te grijpen of vond het niet respectvol om na deze krachtsinspanning haar de halt toe te roepen.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Miekie

• Forumlid
  • You can win if you want !
« Reactie #350 Gepost op: 30-04-2006, 19:23:25 »
In de interviewtjes na de fietsopdracht wordt mij alles ineens helemaal duidelijk.

21:12 Peggy zegt: het is haar van harte gegund, ook al weet ik dat je t niet nodig hebt Fré want je bent de Mol!
21:20 Milouska zegt: als het je niet zo zeer om het geld gaat maar om de prestatie, dan doe je dat misschien wel als Mol
21:29 Roderick zegt: het was puur prestige, van mijn Mol, om de eindstreep te halen.

Ze zitten alledrie dus op Frederique ook al doen ze je in de filmpjes bij de test anders geloven, dit vermoeden had ik vorige week al toen Toine er uit vloog maar nu weet ik het zeker. De laatste vier kandidaten (toine, peggy, mil, ro) zaten / zitten allemaal op Frederique als Mol en dan telt als einduitslag gewoon of je de meeste vragen goed hebt. Je hebt de laatste vraag dan wel goed 'wie is de mol?' antw. Frederique maar als iedereen dat invult dan vlieg je er alsnog uit ook al zat je op de goede Mol !!

Ik ben er uit, laat maar komen die laatste aflevering, voor mij geen  ::oink:: meer:  Fre is de Mol !

Offline Mrisje

• Forumlid
  • Rust zacht.
« Reactie #351 Gepost op: 30-04-2006, 20:13:38 »

Heel mooi gezegd.

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 30-04-2006, 20:47:45 »
In de interviewtjes na de fietsopdracht wordt mij alles ineens helemaal duidelijk.

21:12 Peggy zegt: het is haar van harte gegund, ook al weet ik dat je t niet nodig hebt Fré want je bent de Mol!
21:20 Milouska zegt: als het je niet zo zeer om het geld gaat maar om de prestatie, dan doe je dat misschien wel als Mol
21:29 Roderick zegt: het was puur prestige, van mijn Mol, om de eindstreep te halen.

Ze zitten alledrie dus op Frederique ook al doen ze je in de filmpjes bij de test anders geloven, dit vermoeden had ik vorige week al toen Toine er uit vloog maar nu weet ik het zeker. De laatste vier kandidaten (toine, peggy, mil, ro) zaten / zitten allemaal op Frederique als Mol en dan telt als einduitslag gewoon of je de meeste vragen goed hebt. Je hebt de laatste vraag dan wel goed 'wie is de mol?' antw. Frederique maar als iedereen dat invult dan vlieg je er alsnog uit ook al zat je op de goede Mol !!

Ik ben er uit, laat maar komen die laatste aflevering, voor mij geen  ::oink:: meer:  Fre is de Mol !

Ga niet huilen als je wel een ::oink:: krijgt, want Milouska is (helaas voor jou, mooi voor mij) de mol :)
WIDM addicted....

Offline popjepee

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 30-04-2006, 22:01:54 »
of Freek (Toine)

vraag me af hoe hij daarbij komt. Is niet echt een logische afkorting: Frédérique: Freek  ???

Ken iemand die Freekje heet en die is vernoemd naar haar oma Frederika... Dus die afkorting komt wel vaker voor.
Heb wel mijn bedenkingen of we wat moeten zoeken achter die uitdrukking van Karel. Volgens mij bedoelde hij gewoon dat er 5 mannen en 5 vrouwen in het spel zitten dus 50% kans dat t een vrouw is en 50% dat t man is...

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 30-04-2006, 22:27:29 »
Ga niet huilen als je wel een ::oink:: krijgt, want Milouska is (helaas voor jou, mooi voor mij) de mol :)
  Ga niet huilen als blijkt dat zowel Frédérique en Milouska de mol niet zijn !!!!!!!!!!!!
 ::rofl::

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 30-04-2006, 22:53:00 »
Heb wel mijn bedenkingen of we wat moeten zoeken achter die uitdrukking van Karel. Volgens mij bedoelde hij gewoon dat er 5 mannen en 5 vrouwen in het spel zitten dus 50% kans dat t een vrouw is en 50% dat t man is...

Voor zover ik het heb begrepen was dat ook de 1e reactie van de presentator, maar dat Karel daarna zei dat het een echte hint was. Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de zwangerschap van Milouska, maar ik heb Milouska natuurlijk als mol :P

Ga niet huilen als blijkt dat zowel Frédérique en Milouska de mol niet zijn !!!!!!!!!!!!
 ::rofl::

Ik zou niet verbaasd zijn als Roderick de mol is, maar ik denk toch dat het Milouska is :)
WIDM addicted....

Offline popjepee

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 30-04-2006, 23:31:08 »
Voor zover ik het heb begrepen was dat ook de 1e reactie van de presentator, maar dat Karel daarna zei dat het een echte hint was. Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de zwangerschap van Milouska, maar ik heb Milouska natuurlijk als mol :P

Ik zou niet verbaasd zijn als Roderick de mol is, maar ik denk toch dat het Milouska is :)

Tja mocht het toch een hint zijn dan ga ik met mol Thessa mee, hoef niet uit te leggen wie mijn mol is dan hè? ;D

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 30-04-2006, 23:40:58 »
Ik vind de hint van molThessa een beetje vergezocht, maar goed: we zullen in/na aflevering 10 zien of het zo is :P :)
WIDM addicted....

Offline popjepee

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: 30-04-2006, 23:50:38 »
Ik vind de hint van molThessa een beetje vergezocht, maar goed: we zullen in/na aflevering 10 zien of het zo is :P :)
Die van Milouska is toch ook niet veel minder vergezocht. Niemand wist of Milouska zwanger is van een jongetje... Altijd nog 50% kans dat het een meisje was.  ;)

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: 30-04-2006, 23:56:42 »
Die van Milouska is toch ook niet veel minder vergezocht. Niemand wist of Milouska zwanger is van een jongetje... Altijd nog 50% kans dat het een meisje was.  ;)

Haha, je hebt gelijk :P Ook die is vergezocht ;)
WIDM addicted....