Fré is in mijn ogen nooit de Mol en wel om verschillende redenen.
Ten eerste denk ik dat ze het het belangrijkste vond om mee te mogen doen aan het spel. Ze had een zware periode achter de rug en door de deelname aan dit spel haarzelf weer kon gaan bewijzen. Ach al liepen opdrachten door haar toedoen niet helemaal vlekkeloos, wel had ze volop plezier en dat was ook duidelijk zichtbaar in alle afleveringen. Mag ook iemand echt genieten na een zware periode in haar leven? De fietsopdracht was mijns inziens het beste bewijs dat ze ging voor prestige van haarzelf. Wat kan haar het geld schelen in alle opdrachten, gezondheid en lol maken gaat boven alles. Dat geluk straalde ze ook uit en ze beleefde en onderging het spel als een feest waarin ze lekker haarzelf kon zijn: presteren en lol maken.
Ten tweede dit, in dagboek aflevering 4 staat het volgende:
Dat die kooi ineens opdook in de fabriek versterkte de tijdsdruk, maar riep ook veel vragen op. Wat zou jij gedaan hebben in dat geval? Zou de mol in de kooi zitten, zou de mol de kooi open maken, zou de mol er voorbij lopen of zou de mol zich er helemaal niet mee bemoeien? Ik heb gedaan wat mij het beste leek. Jij zult later wel te weten komen wat dat was.
Fré heeft nooit de kooi gezien, toen was Richard al bevrijd, dus Fré is de MOL niet.
Roderick en Milouska hebben de kooi wel gezien.