Auteur Topic: Richard is niet de mol!  (gelezen 59675 keer)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 1-04-2006, 11:02:39 »
Prachtig mooi dat hij terug is. Ik neem aan dat de kandidaten al in de test op hem konden stemmen. Het zou nu een hele stunt zijn als hij de mol zou zijn en het kan volgens mij ook.
Stel dat drie kandidaten hem in de kooi hadden laten zitten, dan had de organisatie kunnen beslissen de voorwaarden voor Richards vrijkomst wat milder te maken, zodat iemand hem wel bevrijdde.

Of (ik denk even hardop): stel dat niemand hem vrijlaat, dan laat de organisatie hem gewoon terugkomen en zeggen dat iemand de kooi heeft opengemaakt (misschien weten de kandidaten zelf niet in welke volgorde ze de test maakten). De envelop met vraagteken was dan een vrijstelling voor diegene die de kooi openmaakte of zo geweest, maar in ieder geval iets waarom hij/zij zijn/haar mond moest houden. Zou wel betekenen dat er op de montage iets heel moois van gemaakt moest worden.

Ik denk dat de omstandigheden zo waren dat de grootste kans was dat wel iemand de kooi zou openmaken. Stiekem denk ik toch dat de organisatie niet zoiets riskants zou doen (maar de stuntwaarde van het laten afvallen van de mol maakt het al weer  iets waarschijnlijker.)

Offline Ron Dabe

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 1-04-2006, 11:49:44 »
Prachtig mooi dat hij terug is. Ik neem aan dat de kandidaten al in de test op hem konden stemmen. Het zou nu een hele stunt zijn als hij de mol zou zijn en het kan volgens mij ook.

Nee kan natuurlijk nooit. Dan slaat die test helemaal nergens op. Voor iedereen die Richard niet in de kooi heeft zien zitten, is de kans dat Richard de mol is even groot als de Paashaas de mol is.

Online IDM

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 1-04-2006, 13:10:12 »
Ik vond dat shot heel mooi. Hij schuift als laatste aan en je ziet de vraag over afzondering van de groep. Later blijkt ie ook nog eens een vrijstelling te hebben. Zag er verdacht uit... maar ik denk niet echt dat hij de mol is.
Laten we jabberen.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #163 Gepost op: 1-04-2006, 13:54:41 »
Ik vind et jammer dat de Richard er weer ingedaan hebben, en ook oneerlijk.

Als ze Geert er nou indeden, die heeft maar 1 aflevering eringezeten, dus die VERDIENT een herkansing.
Je weet niet hoe dat gaat. Misschien vragen ze bij vertrek van de kandi's wel, er moet later in het spel iemand terug komen, zou jij dat willen zijn? En dat hij dan zegt, nee.
The British are not impressed.

Offline Shortie-EC

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 1-04-2006, 15:29:45 »
er zijn soms hulpmollen toch?! kan het niet zo zijn dat als de eerste 5 ofzo richard niet bevrijd hadden, dat de zesde dan een aanbod zou krijgen om het als "hulpmol" wel te doen?
qui cherce trouvera

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 1-04-2006, 15:34:59 »
Het was wel een ideaal moment. Hij wist als mol dat hij even weg zou gaan dus ging nog even gigantisch mollen met die tango-opdracht. Dat lag immers totaal aan hem dat men nog overging van de duidelijke 2 naar 4! Daar heeft hij zich gigantisch in de picture gezet als mol. Toch zit die onthutste blik van hem bij de exit op mijn netvlies gebrand... is hij het dan niet... of toch wel?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline kierewiet

• Forumlid
  • MAAR!!!!!!
« Reactie #166 Gepost op: 1-04-2006, 16:54:54 »
Hey   ::zwaai::
Ook ik heb een theorie,deze heb ik ook al geplaatst op widm.nl
Richard zegt zelf in afl 4,
IK WEET NIET WIE DE AFGELOPEN 2 DAGEN DE MOL WAS !!!

Zou hij dit zeggen omdat hij voor die 2 dagen de mol was,en nu hij weer terug is opnieuw verder kan gaan als de mol zijnde

Niets is zoals het lijkt ,bij widm.
 ???

Offline morrigan

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 1-04-2006, 17:19:29 »
Ik ben superblij dat Richard weer terug is ;D ;D ;D
Nu word het weer leuk ;)
Of hij de mol is? hmmm ik verdenk hem wel een beetje, maar niet genoeg.
Ben echt benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #168 Gepost op: 2-04-2006, 11:06:40 »
Als Richard de Mol is, dan moet het zo zijn geweest dat in het programma was gepland dat hij ZEKER zou terugkomen in het spel. (bijvoorbeeld, als 't niet in deze opdracht was geweest, dan in een volgende). Dat vermoed ik niet (zou 'n beetje gek zijn om de mol tijdelijk expres uit 't spel te halen) dus dan vermoed ik automatisch dat Richard niet de Mol is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 2-04-2006, 14:07:47 »
De laatste vraag in de test is: Wie is de MOL?
Het is dan raar als Richard daar nog bij staat, terwijl de meeste kandidaten Richard niet in de kooi gezien hebben.
Of: ze hebben die vraag wel laten staan, maar deze keer niet meegeteld.
Blijft oneerlijk en vreemd overigens.
Voor mij is Richard NIET de mol.

Online IDM

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 3-04-2006, 10:17:06 »
Richard was er toch wel uitgekomen als dat de opzet is van deze aflevering. Maar voor mij maakt dat hem geen mol.
Laten we jabberen.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #171 Gepost op: 3-04-2006, 17:10:40 »
Richard kan de mol niet zijn.
Als hij de Mol was, had hij tussen de antwoordmogelijkheden van vraag 20 gestaan.
Als hij tussen de antwoordmogelijkheden van vraag 20 had gestaan, dan hadden de kandidaten bij de executie van zijn terugkeer geweten.
Als de kandidaten bij de executie van zijn terugkeer hadden geweten, dan waren ze ook niet zo verbaasd geweest.

Ze waren wél verbaasd.
Dus ze wisten niet van zijn terugkeer.
Dus hij stond niet bij de antwoorden op de test.
Dus hij is niet de Mol.

Blijkt dus ook dat de mensen die hem niet hebben gezien in de fabriek, een aangepaste test maakten, waar Richard niet voorkwam als antwoordmogelijkheid voor testvraag 20.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline bridgetvh

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 5-04-2006, 20:05:06 »
Je zou eigenlijk het eind van aflevering 3 even moeten terugkijken (via internet, via de site .nl of zo). Daar zegt Richard namelijk ongeveer zoiets als:

"Ik heb eh.. ik ben heel erg in de war geraakt van het vertrek van Chris. Toen ik samen met Chris over was, was ik ervan overtuigd dat ik eruit ging omdat ik bijna iedere vraag richting Chris heb beantwoord. Dus waarom ik er nog inzit is voor mij echt een raadsel. Ben daar heel blij om, maar ik denk dat het zaak is dat ik zelf heel snel nu even orde op zaken moet gaan stellen en ik moet bedenken ik welk spel ik nu precies zit. En ondertussen wat verwarring wil scheppen bij de overige kandidaten. Omdat ik het nu even niet meer weet, lijkt het me handig als de anderen het nu ook even niet meer weten".

De eerste helft is waarschijnlijk gewoon onzin maar het tweede gedeelte, daar blijf ik aan denken.

Richard is even weg geweest en heeft "orde op zaken" kunnen stellen en zoals hij zelf al zegt is het erg handig om verwarring te veroorzaken zodat anderen het ook even niet meer weten.

De andere kandidaten (en kijkers) gaan nu elkaar verdenken en de druk is even van Richard af op deze manier. Vervolgens gaat hij weer verder met "Mollen". Ik denk dat we dat na aflevering 5 heel zeker kunnen weten of deze theorie klopt of niet.
Greetzzz, Bridget

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #173 Gepost op: 7-04-2006, 11:52:32 »
De Mol verlaat nooit het spel (behalve voor een opdracht buiten de groep met nog een andere kandidaat, maar hij doet dan nog wel indirect mee).

Richard kan de mol gewoon niet zijn.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline lollygirl

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #174 Gepost op: 7-04-2006, 18:00:07 »
laten we maar ophouden want hij kan het gewoon niet meer zijn, kan ik gewoon niet in geloven!
Keep Watching

Offline Sjarrel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
« Reactie #175 Gepost op: 7-04-2006, 22:03:56 »
Ik geloof er zelf niet meer in, maar ik zou het zooo leuk vinden als Richard tóch nog de Mol blijkt te zijn...
Ik hou stug vol : - )
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 8-04-2006, 00:05:10 »
Milouska is de mol maar ik houd m'n oude mol nog wel in de gaten en hij deed wel weer razend z'n best ;). Dat koffie drinken met Liz (in de verw8ing dat de opdr8 wel zou slagen en er dus handgeld uit de pot moest) - lachen ;). En helemaal geweldig dat ie de telefoon in de bijna wegrijdende taxi achterlaat, dat zou uit deze categorie de eerste supermolstunt zijn van alle series  ::oink::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #177 Gepost op: 8-04-2006, 10:01:18 »
dat zou uit deze categorie de eerste supermolstunt zijn van alle series  ::oink::.
euhmm je hebt george nooit in actie gezien?  ::)
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #178 Gepost op: 8-04-2006, 11:00:36 »
euhmm je hebt george nooit in actie gezien?  ::)

Haha idd.
Maar toch, wie laat nou die telefoon liggen!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline morrigan

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 8-04-2006, 17:59:24 »
Ik denk niet dat Richard de mol is.. en wie weet was die telefoon laten liggen als test voor Liz bedoeld?
Hij speelt het spel geweldig hoor! Ik ga voor Richard als winnaar ;D