Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 166975 keer)

Offline Iris_77

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #500 Gepost op: 7-05-2006, 11:20:31 »
Dat ultieme bewijs zou later gepost worden.

Hier nog eens de uiteenzetting over Roderick en Che Guevera, maar iets overzichtelijker en met een paar aanvullingen. Dit is wat flupke01 gepost heeft op de .nl-site.

Citaat
Muziek uit Motorcycle diaries (www.motorcyclediariesmovie.com). deze film gaat over de jonge Che Guevara die o.a. in Argentinie rondtrok. Hij kwam op plaatsen die ook in deze WIDM een rol spelen, zoals bijvoorbeeld San carlos de Bariloche. Het resultaat van de eerste aanwijzing in de avro bode.
De film is "roze getint". De kleur die als rode draad door de serie zit is roze.
Rodrigo is een acteur uit de film.
De foto van Roderick: Pepsi Cola. Che was anti Coca Cola. En maar één hand zichtbaar: Men heeft bij Che een hand verwijderd.
Toine heeft zijn ogen dicht: hij stond erbij maar had niets door, hij sliep nota bene bij Rood op de kamer.
Salinas, de zoutpannen. Het is ook de naam van de persoon die tegen Che ten strijde trok en zelfs zijn dood op zijn geweten had. Hij zou de enige zijn die weet waar Che begraven is.
De rode roos in de koffer: de rode roos is het symbool van de revolutie. De rondtrekkende revolutionair?
De witte roos. Het bekendste gedicht opgedragen aan de revolutie en Che heet: La Rosa Blanca.
Het plein in Buenos Aires: place de la republique

Die foto van Roderick die aan wordt gehaald, is trouwens de jeugdfoto van de boomtoppen-opdracht. Persoonlijk vind ik dit een supertheorie en lijkt het me nu (helemaal) duidelijk dat Roderick de Mol is  ;D

Offline DragonRider

• Forumlid
« Reactie #501 Gepost op: 7-05-2006, 11:22:34 »
lijkt me vrij onlogisch dat roderick de mol is, wat dan zouden frederique en milouska het allebij fout hebben, en dat is nog nooit gebeurd voor zover ik me het kan herrineren

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #502 Gepost op: 7-05-2006, 11:25:15 »
Ik vind dit wel erg veel toevalligheden hebben!
Maar het is in Argentinië, daar is ws ook gewoon rekening mee gehouden en verwerkt in het programma, simpelweg omdat het in Argentinië is. Toch een soort thema. Roderick gaat naar Argentinië en doet een shirt aan met een bekende Argentijn... ook niet zo raar.

Ik heb Roderick als mol, dus ik zie hier erg graag hints in en het zou goed kunnen, maar het is natuurlijk wel gewoon een programme in Argentinië, dus heel raar dat er veel met Argentinië gedaan wordt, vind ik het niet.

Desalniettemin goed gevonden ofcourse!
Laten we jabberen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #503 Gepost op: 7-05-2006, 12:21:43 »
lijkt me vrij onlogisch dat roderick de mol is, wat dan zouden frederique en milouska het allebij fout hebben, en dat is nog nooit gebeurd voor zover ik me het kan herrineren

Het mag op jou dan wel vrij onlogisch overkomen, en feit is dat in de WIDM geschiedenis het inderdaad nooit is voorgekomen dat geen van de finalisten op de mol zat. Maar wat nu als dat deze keer wel gaat gebeuren? Lijkt me zelf als kijker alleen maar leuker! :)

En wat betreft wat ik hier net las wat Iris 77 en Marloezzel gepost hadden en afkomstig is van het .nl forum, het zou een mooi verband zijn tussen Roderick en de hints, maar ik geloof er niet voor de volle 100% in. Ik denk wel dat Roderick de mol is, maar vanwege een andere beredenatie. (Die in dit topic tig pagina's terug te vinden valt dacht ik...)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 7-05-2006, 14:56:00 »
wel lekker rustgevend(lees informatie gevend) zo'n walkman!
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Beetle

• Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
« Reactie #505 Gepost op: 7-05-2006, 15:03:54 »
Ik heb net de test gemaakt op de .nl site en tot mijn grote schrik waren de vragen wat dubieus:

ik kan niet copy-pasten, omdat de site beveiligd is, dus geloof me op m'n woord:

Ten eerste was er een vraag over de zoutvlakten:
 - aan welke kant liep de mol vanuit karel gezien bij de zoutvlakten... rare vraag, omdat fredrique en roderick halverwege zijn gewisseld en de antwoorden waren: links, midden en rechts.

en ten tweede een vraag over de rechtbank:
 - als hoeveelste moest de mol in het beklaagde bankje en dan komt het er zijn maar 2! antwoordmogelijkheden. als 1e en als 2e! maar Roderick kwam als derde en dat antwoord stond er niet bij  >:(

Zal wel weer een fout zijn, of weer iets voor m'n drieen theorie-tje. of roderick wordt bij deze echt uitgesloten als mol. 

Ik heb ook de test gemaakt en met betrekking tot jouw punten:

1. De vraag was aan welke kant de mol liep bij aankomst bij de finish.
2. Ja helemaal gelijk, dit vond ik ook zooooo vreemd.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #506 Gepost op: 7-05-2006, 17:21:31 »
Ik vond het nogal opmerkelijk dat Roderick als hij gaat stemmen heel erg twijfelt en zegt dat hij zowel in Frédérique als in Milouska geen mol ziet.... Voor wie hij stemt horen we niet... Terwijl hij als enige de zgn.ultieme molaanwijzing heeft mogen lezen. Dan zou je toch denken dat hij weet wie de mol is zonder twijfels? Hij rept met geen woord over de molaanwijzing en hangt een lang twijfelverhaal op. Vind ik vreemd.
Tenzij hij dus zelf de mol is...en dat is ie volgens mij. ::)

Offline VeeloDeMol

• Forumlid
  • Wat is het fijn in denialland!
« Reactie #507 Gepost op: 7-05-2006, 19:29:55 »

Tenzij hij dus zelf de mol is...en dat is ie volgens mij. ::)

Hier ben ik het helemaal mee eens  ::jaja::
Net zoals jullie allemaal ook al hebben gezegt, vond ik dat muziekje toen Karel Roderick ging ondervragen er niet echt bij passen. Maar het was hetzelfde muziekje als toen met die kapel, toen die deuren telkens dicht gingen, en je hoorde het op het begin en op het einde nog een keer (Volgens mij er tussendoor ook nog 1 keer, maar goed :P ) Maar dat kan wel weer een aanwijzing zijn.  Ik zit vanaf aflevering 4 op Roderick, en hij moet het gewoon zijn. 

Ja, en ik denk dat hij tijdens die laatste biecht maar gewoon iets zei, ik bedoel hij had sowieso al die aanwijzing, en als hij nu zou zeggen wie het was, zouden wij het ook allemaal weten. En hij gaat natuurlijk ook niet zeggen dat hij het zelf is  ::)
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #508 Gepost op: 7-05-2006, 19:40:37 »
ik zat net iets te lezen over Che Guevara(roderick's t-shirt en speech :P). Daar stond het volgende:
In Argentinië wordt de kreet ''Che'' gebruikt om iemands aandacht te trekken.

nou misschien een hint?

Offline mmhj

• Forumlid
« Reactie #509 Gepost op: 7-05-2006, 23:02:47 »
Bovendien moesten we altijd de zwaarste nemen,toch?

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 8-05-2006, 00:06:37 »

De mol geeft altijd subtiele hints. Op deze foto van Roderick tijdens de officiele perspresentatie van WIDM is duidelijk te zien dat hij een letter uitbeeld met z'n rechterhand. Uiteraard is dit de M van Mol. Of is het toch de W van Winnaar??
Het wordt nu helemaal duidelijk met die foto van voor de afleveringen. ::jaja::

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #511 Gepost op: 8-05-2006, 00:17:13 »
Dit zou best wel eens een hint kunnen zijn. Jouw alziend oog ontgaat ook niets, hé Vriendlief. ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #512 Gepost op: 8-05-2006, 00:48:00 »
Kan gelukkig ook nog de w van winnaar zijn :P
The British are not impressed.

Offline narcissus

• Forumlid
  • Enjoy all the little things in life!
« Reactie #513 Gepost op: 8-05-2006, 09:58:31 »
Als dit geen bewijs is weet ik het ook niet meer!To obvious!!!

4 aanwijzingen deze aflevering. Roderick die niet eerst naar een laatste honk loopt,maar gelijk bij de 1e al een zoutblok pakt.Terwijl de dames toch wel logisch nadachten dat je leeg helemaal heen gaat,en terug telkens een btj zwaarder wordt door die blokken.Bespaar je toch een btj krachten.
Roderick met zijn opmerking over dat winnen in combinatie met zijn shirt!
Dat rare harde geluid die bij roderick opspeelt als hij moet terechtstaan in de rechtbank!Voor diegene die dat niet hebben gehoord, bekijk de aflevering weer en je hoort het echt duidelijk.
En als laatste...maar niet onbelangrijke. Niemand heeft dit trouwens ook opgemerkt volgens mij,want ik heb alle berichten gelezen,en niemand heeft het nog opgenoemd.
Als roderick als laatste die test maakt, loopt hij via de andere kant weg,naar de kijker toe,recht in beeld en verandert langzaam in het donker!!!Dit moet gewoon een aanwijzing zijn!De 2 dames lopen naar links en de camera neemt hun op via de bovenste etage...alleen bij roderick dus niet.Hallo..!Hoe duidelijk moet een hint dus zijn???

Voor mij is het duidelijk...Roderigo is mijn molletje met mollenbril!

En die hele theorie van Che vind ik heeeeeeeel goed gevonden! ::ok::
Carpe Diem!!!

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #514 Gepost op: 8-05-2006, 10:09:02 »
Op de foto (afl. 9 hint 8 op de nl site) staat Roderick bijna precies zo met z'n hand als de Foto media freak 2006 hiervoor.
Een hint of is dit zijn standaard houding?

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #515 Gepost op: 8-05-2006, 11:43:13 »

M
O
L
en de W is in nederlandse gebarentaal

Maar in ASL (American Sign language) is het

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #516 Gepost op: 8-05-2006, 11:58:19 »
oke, dus dat zou de W van winnaar zijn.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #517 Gepost op: 8-05-2006, 12:03:46 »
Waarom zou je een hint naar de winnaar geven? Het heet toch niet 'Wie is... de winnaar?'?
Of het is geen hint, of het is een hint naar de Mol. En ik denk het laatste  :P

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #518 Gepost op: 8-05-2006, 12:07:31 »
Die gebarentaal heeft Roderick natuurlijk even nageslagen, hahaha.
Laten we jabberen.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #519 Gepost op: 8-05-2006, 13:38:11 »
Beetje onlogisch lijkt me, de persconferentie is toch vóórdat het spel begint. Hoe kun je dan al kenbaar maken met gebarentaal dat je de winnaar bent.