Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167001 keer)

Offline Rose

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 16-03-2006, 18:57:54 »
Dit zou idd misschien tactisch zijn... maar ik zou er niet blij van worden... dit zou namelijk betekenen dat Roderick:

1. 1000 euro heeft gered door zichzelf beschikbaar te stellen.
2. 2/3 Afleveringen niet heeft kunnen mollen
3. Met de tango opdracht geld verdient.
antal anders

Punt 3:
Waarom zouden ze geld verdienen met de tango-opdracht?

Misschien volgt er net zo'n opdracht als vorig jaar met het kunst herkennen...
Liz en Roderick dansen (vermomd) tussen een heel andere dansparen en de rest van de groep moet raden welk koppel zij zijn... Dansen ze de sterren van de hemel en worden ze niet herkend --> geen geld in de pot maar wel een vrijstelling!

Offline FalconMatrix

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 16-03-2006, 19:01:14 »
Ik denk eerder dat de Tango opdracht werkt als het zingen van de 'waltzing matilda'. Alleen weten ze nu zeker dat ze een vrijstelling krijgen als ze het goed doen. Verder zal het weinig uitmaken volgens mij, alleen dat ze zeker naar de vierde aflevering gaan als het goed gaat.
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #82 Gepost op: 16-03-2006, 19:02:22 »
Punt 3:
Waarom zouden ze geld verdienen met de tango-opdracht?
Ik dacht gehoord te hebben dat de opdracht om geld ging... maar ik heb inmiddels om een andere reden stukjes van de aflevering terug gekeken en nu hoorde ik idd alleen iets over vrijstellingen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 16-03-2006, 22:43:46 »
Valt het dan niemand op dat je juist veel voordelen haalt om als Mol uit het spel te stappen voor 2 afleveringen? Zoals eerder werd gezegd loopt de groep nu als een kip zonder kop rond, zoekend naar de Mol, terwijl hij lekker in Buenos Aires op Tango les is en invloed uitoefend op Liz. Terwijl je op Tango les bent met één ander heeft Mollen helemaal geen zin en heb je er meer aan om haar vertrouwen te winnen. Zodat als je later weer terug komt in het spel en de groepjes eigenlijk al zijn gevormd ze toch weer bij jou rondhangt. Want jij bent toch de aardige en vriendelijk man die mee heeft geholpen om je een vrijstelling te verdienen?

Zo heeft Roderick best veel invloed op Liz aangezien ze dan maar gaan samenwerken om zo ver mogelijk te komen. Zo kan hij haar ook meer sturen op andere mensen en als de tijd daar is pint hij haar vast op iemand die ook nogal erg aan het mollen is (net zoals Toine). Dus door invloed op haar uit te oefenen en haar op een dwaalspoor te zetten zijn er al 3 mensen die in ieder geval niet de winnaar zal worden.

Zo lijkt het me ook logisch dat de Jokers in het spel zijn gebracht, men kan niet weten wie de Mol is omdat hij niet in de groep zit! Dus draait het er eigenlijk meer om wie de meeste Jokers in durft te zetten en de andere vragen goed weet te gokken. Waarschijnlijk heeft iedereen maar 1 of 2 vraagjes goed van de test en is de rest op basis van de Jokers gebeurd. Vergeet niet dat Geert samen met Milouska maar 2 Jokers in had gezet, zij hoefde maar één vraag meer goed te hebben om door te gaan en dat hij eruit vloog. De rest heeft er allemaal 3 ingezet (Chris zelfs 5!) en hebben er dus automatisch meer goed dan Geert. En natuurlijk niet te vergeten dat Toine zelfs een vrijstelling heeft én nog 6 Jokers opgespaard heeft liggen. Op de 'kippen-zonder-kop' groep heeft Toine overduidelijk een voorsprong op de rest en zal Roderick daar toch nog wel een zware aan krijgen.

Ik vindt trouwens ook raar de Roderick €1000,- veel geld vindt. Als je ziet wat er afgelopen jaren er door heen is gevlogen en dat hij zelf presentator is van RTL Z. Als je dan niet met bedragen boven de €1000,- te maken krijgt weet ik het niet meer :P

Jawel, mij :D

Ik denk net zo als jij nu allemaal hebt uitgeschreven FalconMatrix.

Met name de quote van Frederique plus de biecht van Roderick plus het feit dat het een schokkende ontdekking zou zijn voor ons als WIDM kijker dat de mol zich gedeist houdt voor twee/drie afleveringen, plus natuurlijk die jokers. Dat zijn allemaal dingen waarbij ik denk dat Roderick zeker wel de mol goed kan spelen.

Bedoel, zoals Frederique het verwoordde zal juist in gang gezet worden zonder dat de mol ook maar iets ervoor had hoeven te doen, ja enkel de Tango oefenen. Enkel vanwege de gedachte: "De mol zit tussen ons" maakt het bij vele kandidaten tot het gedrag van verdacht maken terwijl ze niet de mol zijn maar de schijn hoog houden en diverse mede kandidaten misleiden. Alleen dat effect al maakt het een nieuw, leuk iets, doordat de mol toe kan kijken en er niets voor hoeft te doen op een tango dans na.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FalconMatrix

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 17-03-2006, 09:39:18 »
Inderdaad, en als Roderick de Mol is zou het vanavond extra geweldig zijn als hij minimaal twee hulpmollen inzet die flink kunnen blunderen (net zoals Isabelle vorig jaar met de koffertjes opdracht). En dan zal de aandacht niet zo snel op hem vallen ;)

Maarja, misschien dat ik na vanavond hier ook weer argumenten sta te gillen dat Roderick de Mol helemaal NIET is :P
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline Monfert

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 17-03-2006, 12:48:28 »
Het is na de eerste uitzending natuurlijk heel onzeker. Ik geloof vooralsnog dat Roderick de mol zou kunnen zijn. In het dagboek van de mol op www.wieisdemol.nl schrijft de mol dat hij (of zij) nadat Liz zich aanbood om zich van de groep te scheiden, wist wat hem te doen stond. Voor de tango is een dame en een heer nodig, en de mol wist wat de opdracht voor de twee zou zijn. Bovendien hoeft de mol de anderen ook niet te leren kennen, dus kan hij het zich permitteren om drie uitzendingen niet bij de groep te zijn.Roderick?

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #86 Gepost op: 17-03-2006, 15:53:17 »
Ik zou het echt niet leuk vinden als de mol Roderick of Liz blijtk te zijn. Als mol wil je juist toch zoveel mogelijk 'mollen'? En daarvoor moet je niet 2 afleveringen langs de kant gaan staan vind ik.

Het zou een beetje vlucht-gedrag zijn, maar goed, das mijn mening. Als mol zijnde zou ik bij de grote groep hebben gebeleven, beetje vertrouwen winnen in begin en fanatiek overkomen (goh, zet ik hier nou een beschrijving van Toine neer?)  ::rofl::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline FalconMatrix

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 17-03-2006, 16:39:07 »
Het zou een beetje vlucht-gedrag zijn, maar goed, das mijn mening. Als mol zijnde zou ik bij de grote groep hebben gebeleven, beetje vertrouwen winnen in begin en fanatiek overkomen (goh, zet ik hier nou een beschrijving van Toine neer?)  ::rofl::

Maarja, het zou ook niet leuk zijn als de Mol altijd op dezelfde manier te werk gaat :P Een keer afwijken kan tot verassingen leiden en ervoor zorgen dat 'men van de stoel afvalt'  ;)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 17-03-2006, 16:46:52 »
Maarja, het zou ook niet leuk zijn als de Mol altijd op dezelfde manier te werk gaat :P Een keer afwijken kan tot verassingen leiden en ervoor zorgen dat 'men van de stoel afvalt'  ;)

En daarmee kom ik ook direct op mijn gedachte over het "hoe en waarom dat jokers geintrodueerd zijn"

Die jokers hebben ze erin gedaan in aflevering 1 omdat de kandidaten die hard nodig hebben! En waarom hebben de kandidaten die hard nodig? Omdat ze voor 2, misschien wel 3 aflevering de mol nooit in actie zullen zien! Pas daarna zal de mol zich onder hen bevinden en dan nog zullen ze de jokers en verwelkoming vinden. Dus ik deel de mening met Falcon als hij "het afzonderen van de mol" als oorzaak ziet tot het gevolg dat de kijker van de stoel zal afvallen van verbazing.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Amanda

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 17-03-2006, 18:24:54 »
Ik blijf bij Roderick ::jaja::
Hij heeft ook een echt mollen-look  ;)
nee kweet niet, iets zegt me dat hij het is, dus ik volg op het moment mijn gevoel  ::trots::

Offline Shifting

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 17-03-2006, 18:28:40 »
En daarmee kom ik ook direct op mijn gedachte over het "hoe en waarom dat jokers geintrodueerd zijn"

Die jokers hebben ze erin gedaan in aflevering 1 omdat de kandidaten die hard nodig hebben! En waarom hebben de kandidaten die hard nodig? Omdat ze voor 2, misschien wel 3 aflevering de mol nooit in actie zullen zien! Pas daarna zal de mol zich onder hen bevinden en dan nog zullen ze de jokers en verwelkoming vinden. Dus ik deel de mening met Falcon als hij "het afzonderen van de mol" als oorzaak ziet tot het gevolg dat de kijker van de stoel zal afvallen van verbazing.
Volgens mij hebben ze de jokers geintrodueerd zodat de kandidaten de spellen echt spelen en niet zo als vorig jaar allemaal gaan mollen.

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #91 Gepost op: 17-03-2006, 20:15:55 »
Ik zou het echt niet leuk vinden als de mol Roderick of Liz blijtk te zijn. Als mol wil je juist toch zoveel mogelijk 'mollen'? En daarvoor moet je niet 2 afleveringen langs de kant gaan staan vind ik.

Waarom zou een mol bewust MOETEN mollen als anderen dit al voor hem doen? De mol komt pas in aktie als het echt nodig is, en dat was het nog niet. Dus zit de mol toch prima in Buenas Aires om de tango te leren? Hij weet immers wat de rest doet en hoort natuurlijk ook wie welke streek heeft uitgehaald en wie eruit is gegaan. Daarentegen kan hij Liz natuurlijk ook als 'metgezel' met zich meekrijgen als ze straks terug in de groep zijn. Zij kennen elkaar dan beter dan de rest ze kent en dat 'schept een band'. Kan Roderick Liz helemaal indoctrineren om op iemand anders dan zichzelf als mol te zitten. Hij heeft dan meer kansen dat hij niet direct ontmanteld wordt en dat is als mol veel leuker dan dat je gelijk na 1 of 2 afleveringen ontmaskerd wordt. Toch???
I got that tunnel vision going through my  head

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 17-03-2006, 21:30:59 »
Was dat Roderick wel aan de foon? Chris zei dat hij meteen dácht (oid) dat dat Roderick zou zijn... Maar je hoorde het niet en je hebt Roderick er ook niet over gehoord!

Laten we jabberen.

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #93 Gepost op: 17-03-2006, 21:32:08 »
Wie heeft dit ook gehoord:  tijdens het dansen met Liz zat Roderick op de muziek mee te zingen. Ik hoorde hem duidelijk zingen: "de mol"... Wie heeft dit nog meer gehoord? Het was vrij aan het begin!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 17-03-2006, 21:34:01 »
Nee, ik heb het niet gehoord, ik zal bij de herhaling heel goed opletten. :o
......

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 17-03-2006, 22:02:57 »
Ik vond alleen dat Roderick er opvallend vermoeid uit zag die ochtend met Liz aan het ontbijt. Het zal toch niet zo zijn dat Roderick even op en neer is geweest naar de anderen om wat streken uit te halen? Dat zou wel lachen zijn.

Als we in de laatste aflevering zien hoe Roderick 's avonds als Liz naar bed gaat snel het vliegtuig pakt, wat geld ontvreemd en voor het ontbijt weer terug is, om net te doen alsof ze het zo relaxed hebben. Voor Roderick zou je natuurlijk ook Liz kunnen invullen, maar die zag er wat uitgeslapener uit......
Uw betrouwbare tipgever!

Offline bigmol1965

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 17-03-2006, 22:28:57 »
Dan had Liz dat ook moeten horen, want dat was tijdens het dansen.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #97 Gepost op: 17-03-2006, 23:23:24 »
'Ik vind de opdracht soms wel zwaar'  ::rofl::
Zeurpiet ::rofl::

Offline Beetle

• Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
« Reactie #98 Gepost op: 17-03-2006, 23:45:50 »
Wat dachten jullie van het volgende citaatje uit het dagboek van de mol:

"Het blijft natuurlijk een interactie, waarbij ik de leiding heb, maar me ook over moet kunnen geven"

Voor mij duidelijk weer een bevestiging dat Roderick de mol is! Hij zal toch moeten leiden met de tango!

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 17-03-2006, 23:54:29 »
Ik vind echt dat je uiteindelijk helemaal niks hieruit kan afleiden. Roderick moet leiden ja, dat ligt voor de hand, maar de MOL moet het hele spel leiden...
Laten we jabberen.