Valt het dan niemand op dat je juist veel voordelen haalt om als Mol uit het spel te stappen voor 2 afleveringen? Zoals eerder werd gezegd loopt de groep nu als een kip zonder kop rond, zoekend naar de Mol, terwijl hij lekker in Buenos Aires op Tango les is en invloed uitoefend op Liz. Terwijl je op Tango les bent met één ander heeft Mollen helemaal geen zin en heb je er meer aan om haar vertrouwen te winnen. Zodat als je later weer terug komt in het spel en de groepjes eigenlijk al zijn gevormd ze toch weer bij jou rondhangt. Want jij bent toch de aardige en vriendelijk man die mee heeft geholpen om je een vrijstelling te verdienen?
Zo heeft Roderick best veel invloed op Liz aangezien ze dan maar gaan samenwerken om zo ver mogelijk te komen. Zo kan hij haar ook meer sturen op andere mensen en als de tijd daar is pint hij haar vast op iemand die ook nogal erg aan het mollen is (net zoals Toine). Dus door invloed op haar uit te oefenen en haar op een dwaalspoor te zetten zijn er al 3 mensen die in ieder geval niet de winnaar zal worden.
Zo lijkt het me ook logisch dat de Jokers in het spel zijn gebracht, men kan niet weten wie de Mol is omdat hij niet in de groep zit! Dus draait het er eigenlijk meer om wie de meeste Jokers in durft te zetten en de andere vragen goed weet te gokken. Waarschijnlijk heeft iedereen maar 1 of 2 vraagjes goed van de test en is de rest op basis van de Jokers gebeurd. Vergeet niet dat Geert samen met Milouska maar 2 Jokers in had gezet, zij hoefde maar één vraag meer goed te hebben om door te gaan en dat hij eruit vloog. De rest heeft er allemaal 3 ingezet (Chris zelfs 5!) en hebben er dus automatisch meer goed dan Geert. En natuurlijk niet te vergeten dat Toine zelfs een vrijstelling heeft én nog 6 Jokers opgespaard heeft liggen. Op de 'kippen-zonder-kop' groep heeft Toine overduidelijk een voorsprong op de rest en zal Roderick daar toch nog wel een zware aan krijgen.
Ik vindt trouwens ook raar de Roderick €1000,- veel geld vindt. Als je ziet wat er afgelopen jaren er door heen is gevlogen en dat hij zelf presentator is van RTL Z. Als je dan niet met bedragen boven de €1000,- te maken krijgt weet ik het niet meer
Jawel, mij
Ik denk net zo als jij nu allemaal hebt uitgeschreven FalconMatrix.
Met name de quote van Frederique plus de biecht van Roderick plus het feit dat het een schokkende ontdekking zou zijn voor ons als WIDM kijker dat de mol zich gedeist houdt voor twee/drie afleveringen, plus natuurlijk die jokers. Dat zijn allemaal dingen waarbij ik denk dat Roderick zeker wel de mol goed kan spelen.
Bedoel, zoals Frederique het verwoordde zal juist in gang gezet worden zonder dat de mol ook maar iets ervoor had hoeven te doen, ja enkel de Tango oefenen. Enkel vanwege de gedachte: "De mol zit tussen ons" maakt het bij vele kandidaten tot het gedrag van verdacht maken terwijl ze niet de mol zijn maar de schijn hoog houden en diverse mede kandidaten misleiden. Alleen dat effect al maakt het een nieuw, leuk iets, doordat de mol toe kan kijken en er niets voor hoeft te doen op een tango dans na.