Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167032 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 1-04-2006, 18:06:15 »
Dit is geen hint denk ik. Op de resultaten van Google hebben ze bij de Avro geen invloed ;-)

omkoperij, van het geld van de smsjes die iedereen stuurt voor 9 april  ;)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 1-04-2006, 19:57:59 »
dat was volgens mij de sticker met Lisse, die hij niet op de koffer had geplakt.

Wel gek dat hij dat als enige niet deed. Roderick wist dat iemand voor hem een fout had gemaakt, en dat hij Milouska niet eens meer echt van zijn standpunt hoefde te overtuigen.

Milouska heeft het gewoon al verstierd, maar mocht ze dat niet gedaan hebben, kon Roderick dat alsnog doen in zijn positie. Maar je hebt gelijk wat betreft het 'door laten gaan'. Als ik de Mol was had ik die verdenking ook lekker op Milouska gehouden, die toch al door wilde (en hiermee dit gedeelte toch wél juist had gehad, ook al had dat geen zin meer?).

Tuurlijk probeert Roderick Milouska juist wél van zijn gelijk te overtuigen! Hij weet toch al dat de opdracht verpest is, dus wat kun je als mol dan 't beste doen? Zorgen dat jij 't iig wel goed doet om te zorgen dat jij juist minder verdacht wordt. Als Roderick mee was gegaan in de ontzettend verkeerde denkwijze van Milouska dat de wereld plat is, dan was hij pas verdacht geworden. Want wie weet nu niet dat de aarde rond is? Dus juist doordat hij Milouska corrigeerde wordt hem niets verweten. Hij heeft immers zijn deel van de opdracht goed volbracht en hij kon niet weten dat de fout al ergens anders was gemaakt. (Milouska noemde immers geloof ik ook geen andere plaatsen) Tenminste als kandi zijnde dan, want de mol had natuurlijk al lang door dat de opdracht niet meer kon lukken...

En wat dat betreft zat Roderick natuurlijk op de optimale molpositie in deze opdracht (hadden we daar vorig jaar niet ook 'n theorie over?  ;) ), want zijn actie zou beslissend voor de opdracht zijn. Hij kon nog ingrijpen om de opdracht te doen mislukken als iedereen 't voor hem goed had gedaan, maar hoeft zich ook niet verdacht te maken als blijkt dat er ergens anders al iets fout is gegaan. Dus dit lijkt me dé positie voor de mol.  ::jaja::

Offline R-J

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 1-04-2006, 23:13:08 »
Enkele nieuwe observaties nu ik de herhaling zie:

Quotes van Roderick:
"Van alle kandidaten zou ik het meest jammer vinden als Liz vertrekt"
"Ik heb nog niets voor deze pot betekent"

Verder staar Roderick op station Alberti (verwijzing naar Albert Mol ?) en lijkt hij te struikelen
als hij de metro instapt.

Verder blijf ik erbij dat (als R de mol is) Roderick zelf een sticker kon uitzoeken afhnkelijk van de persoon / besteming voor hem.

Offline valentino

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #163 Gepost op: 1-04-2006, 23:34:55 »
mijn hint blijft toch dat mijn mol roderick de sticker had van i love lisse
omdat daar vorige wieisdemol is begonnen en geëindigd
op het kasteel in LISSE werd de mol bekend gemaakt voor die andere spelers

Offline mmhj

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 1-04-2006, 23:49:16 »
ik vond ook wel dat de tijd van de test van roderick erg kort was terwijl hij toch erg grondig te werk ging (ach zit in zijn karakter).
Dat grondig was zelfs op het overdrevene af, door de knieen en zoeken in alle hoeken.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 1-04-2006, 23:55:35 »
Citaat
ik vond ook wel dat de tijd van de test van roderick erg kort was terwijl hij toch erg grondig te werk ging (ach zit in zijn karakter).
Dat grondig was zelfs op het overdrevene af, door de knieen en zoeken in alle hoeken.

je moet het wel in het juiste perspectief blijven zien!
dat jij nou toevallig van voor je tv weet dat er ruimtes zijn met rode zwaai lichten..
zij worden in een fabriekshal gedumpt waar die sleutel overál kan liggen. het is niet zo gek dat hij op de grond begint te zoeken, weet hij veel?

[ik vond dat trouwens wel mega grappig, omdat je zelf wel weet dat er een dik zwaailicht bij de sleutels staat :D]

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 2-04-2006, 04:00:49 »
nog een reden waarom Roderick de mol is:
Voor de tango-dansers is het een aantal dagen onmogelijk geweest om de leden van de groep te observeren. Dat is niet eerlijk voor het maken van de testen. De groep zou dan mol-acties zien die de tango-dansers niet zien, en dus meer eerder een idee hebben wie wel of niet de mol is, en meer weten bij het maken van de test. Ook weten de tango-dansers niet "welke kleur helm droeg de mol" etcetera, simpelweg omdat ze er niet bij waren. Ook is het moeilijker om mensen te leren kennen en hun gedrag te beoordelen.
Maar als de mol een tango-danser is, dan mist de groep weliswaar het observeren van de mol, maar wordt voor Liz het tekort aan "groep-observaties" gecompenseerd door "mol-observatie": oftewel, Liz leert Roderick erg goed kennen in korte tijd, en kan aan de hand daarvan beter zijn (rare) gedrag beoordelen. De testvragen worden ook eenvoudiger te beantwoorden "de mol droeg geen helm"

Dus tangodanser: kan niet de groep observeren, maar wel de mol
de groep: kan niet de mol observeren, maar wel de groep.

Bovendien bestaat het risico dat de opdrachten allemaal perfect worden uitgevoerd (zoals de vlot-opdracht) waardoor de afwezigheid van de mol begint op te vallen.

Kortom: de mol MOET wel bij de tango-dansers zitten, anders is hun achterstand bij het maken van de test veel te groot.

Offline Kosmos

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 2-04-2006, 07:14:28 »
Nog een reden waarom ik denk dat Roderick de mol is, is het volgende:
Tijdens een interview met Karel van de Graaf tijdens 'de wereld draait door' voor aanvang van Wie is de Mol zegt deze dat er (in de eerste aflevering) iets gaat gebeuren wat nog nooit is voorgevallen in de geschiedenis van de Mol. Matthijs van Nieuwkerk wil hier meer over weten maar Karel laat verder niets los. Dit moet haast wel het feit zijn dat de Mol (Roderick) ervoor kiest om met Liz mee te gaan en in werkelijkheid zichzelf een paar dagen buitenspel zet. Die uitspraak samen met het dagboek van de mol zorgt ervoor dat ik voor Roderick ga.

Kijk het zelf maar (vanaf 19min) op http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/terugkijken.php?id=117

http://wieisdemol.realitynet.org/forum/topic,22004.msg648377.html#msg648377

Offline R-J

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 2-04-2006, 11:01:53 »
wanneer je naar de groepsfoto kijkt op www.wieisdemol.nl is het net alsof de grootte van Roderick in verhouding
tot de rest van de groep niet klopt. Zo vind ik Geert Hoes weer te klein in verhouding.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #169 Gepost op: 2-04-2006, 11:19:02 »
wanneer je naar de groepsfoto kijkt op www.wieisdemol.nl is het net alsof de grootte van Roderick in verhouding
tot de rest van de groep niet klopt. Zo vind ik Geert Hoes weer te klein in verhouding.
Misschien komt dat omdat de foto uit losse stukjes bestaat die gewoon over elkaar heen geschoven zijn, zodat ze makkelijker de uitgevallen kandidaten kunnen "vervagen". Maar het kan ook zijn omdat ze gewoon op een niet-vlakke grond staan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline liddel

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 2-04-2006, 12:53:40 »
Enkele nieuwe observaties nu ik de herhaling zie:

Quotes van Roderick:
"Van alle kandidaten zou ik het meest jammer vinden als Liz vertrekt"
"Ik heb nog niets voor deze pot betekent"

Verder staar Roderick op station Alberti (verwijzing naar Albert Mol ?) en lijkt hij te struikelen
als hij de metro instapt.

Verder blijf ik erbij dat (als R de mol is) Roderick zelf een sticker kon uitzoeken afhnkelijk van de persoon / besteming voor hem.

En met wie is Willeke ALBERTI getrouwd geweest???? (is al eens eerder genoemd op dit forum)
Juist ja met John de MOL.
Bovendien willen Roderick en Toine dezelfde koffer (wat volgens mij niet echt terzake doet) maar hierna als Toine de gelukkige is pakt Roderick wel heel snel de grijze koffer!!

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 2-04-2006, 13:54:44 »
Waarom gebruikt Roderick geen een joker in de test, terwijl hij eigenlijk NIETS weet van de andere kandidaten?

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 2-04-2006, 13:55:33 »
Waarom gebruikt Roderick geen een joker in de test, terwijl hij eigenlijk NIETS weet van de andere kandidaten?

Ik dacht juist dat hij wel jokers had ingezet  :o
......

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 2-04-2006, 14:18:46 »
Ik dacht juist dat hij wel jokers had ingezet  :o

Volgens de statistieken in dit forum niet.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 2-04-2006, 15:36:01 »
nog even over dat terughalen van richard door roderick;

de kandidaten zullen allicht vorig jaar hebben gezien; en dat yvon als mol gijs terug haalde in het spel. als roderick de mol is valt het natuurlijk erg op dat hij richard terug haalt in het spel, al heeft hij nog zulke goede argumenten om dat te doen.
toch valt het op, en dat is natuurlijk niet de bedoeling als je de mol bent.

als roderick de mol is was het aannemelijker geweest als karel bij de executie had gezegd dat iemand richard had bevrijd, zodat die verdenking niet bij roderick zou liggen.
de vrijstelling was voor richard zelf en niet voor roderick; dus het was ook niet van meerwaarde dat men zou weten wie richard heeft bevrijd.
echter; asl hij niet de mol is, is het natuurlijk juist mooi als mensen hierdoor op roderick gaan zitten. want hij is toch de mol niet. en dan is het wel goed om te zeggen wie richard heeft bevrijd.

Offline Kosmos

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 2-04-2006, 16:31:49 »
nog even over dat terughalen van richard door roderick;

als roderick de mol is was het aannemelijker geweest als karel bij de executie had gezegd dat iemand richard had bevrijd, zodat die verdenking niet bij roderick zou liggen. de vrijstelling was voor richard zelf en niet voor roderick; dus het was ook niet van meerwaarde dat men zou weten wie richard heeft bevrijd.
echter; asl hij niet de mol is, is het natuurlijk juist mooi als mensen hierdoor op roderick gaan zitten. want hij is toch de mol niet. en dan is het wel goed om te zeggen wie richard heeft bevrijd.
Het maakt niet uit wat Karel zegt, de groep was er anders heus wel achter gekomen wie Richard had bevrijd. Ze moeten wel openkaart spelen soms t.b.v. het programma.Kennelijk was het belang van de terugkeer van Richard groter dan de verdachtmaking van Roderick op dat moment. Als Roderick de mol is, gaat hij hier nog van profiteren.

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 2-04-2006, 18:09:55 »
mijn hint blijft toch dat mijn mol roderick de sticker had van i love lisse
omdat daar vorige wieisdemol is begonnen en geëindigd
op het kasteel in LISSE werd de mol bekend gemaakt voor die andere spelers

ik heb dit ook al bij aflevering 4 gepost, maar het opvallende vind ik de landen op de stickers, elke plaats heeft een eigen vlag op de sticker, behalve lisse. Dit is alleen maar I love Lisse. Hier zal echt wel een sticker van bestaan, zo niet dan kunnen ze vast wel een andere sticker vinden van een land waar de mol ook zijn werk heeft gedaan.

Of denken jullie dat dit gewoon toeval is?
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 2-04-2006, 18:37:24 »
ik heb dit ook al bij aflevering 4 gepost, maar het opvallende vind ik de landen op de stickers, elke plaats heeft een eigen vlag op de sticker, behalve lisse. Dit is alleen maar I love Lisse. Hier zal echt wel een sticker van bestaan, zo niet dan kunnen ze vast wel een andere sticker vinden van een land waar de mol ook zijn werk heeft gedaan.

Of denken jullie dat dit gewoon toeval is?
Dat slaat misschien wel op I love Liz(sse) ;) Verwijzing naar Liz dus  ;D

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #178 Gepost op: 2-04-2006, 20:15:55 »
Ik weet niet of het al iemand is opgevallen, maar tijdens het testen gebruikt iedereen de muis van de pc om de antwoorden aan te klikken, maar Roderick niet. Hij is met de toetsen aan het 'werk'. Dit kan betekenen dat hij niet graag met een muis werkt, maar mijn gedachte (want ik zie Roderick als Mol) is dat hij net doet of hij test, terwijl hij dus in werkelijkheid niets doet. Hij faked de boel met testen...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 2-04-2006, 20:22:29 »
De antwoorden kun je volgens mij met 1, 2, 3 etc. ook 'activeren'. Volgens mij is dat gewoon een gewoonte van zichzelf. Mollen eten trouwens wel muizen dus in principe hoeft hij niet bang te zijn voor een muis  ;D