Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167099 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 3-04-2006, 15:33:33 »
Roderick is de mol.

De reden:
De mol hoeft niet persé een bepaalde koffer te hebben, zolang hij maar weet in welke koffer de verste afstand zit. Mary Lou had Kuta en de mol moest dus uitstappen Kuta.

Mocht er dan op het station van Mary Lou wèl voor Kuta gekozen zijn, had hij kunnen mollen door haar ervan te overtuigen dat Lisse verder weg lag.
Omdat ML geen idee had en ze dus niet voor Kuta kozen, hoefde de mol niet meer te mollen.
Kortom de meest strategische plaats was NA Kuta en dat was Roderick.

ps. Heeft iemand al iets gezegd over het groene vlekje (vingerafdruk?) op Roderick vlak voor de executie?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #181 Gepost op: 3-04-2006, 15:39:58 »
Roderick is de mol.

De reden:
De mol hoeft niet persé een bepaalde koffer te hebben, zolang hij maar weet in welke koffer de verste afstand zit. Mary Lou had Kuta en de mol moest dus uitstappen Kuta.

Mocht er dan op het station van Mary Lou wèl voor Kuta gekozen zijn, had hij kunnen mollen door haar ervan te overtuigen dat Lisse verder weg lag.
Omdat ML geen idee had en ze dus niet voor Kuta kozen, hoefde de mol niet meer te mollen.

ps. Heeft iemand al iets gezegd over het groene vlekje (vingerafdruk?) op Roderick vlak voor de executie?

jamaar jamaar jamaar..
kijk weetje.
ik vidn dit soort speculaties altijd zo lastig, omdat de mol er niet gegarandeerd de ahnd in eheft wat hij gaat doen omdat hij met een groep te maken heeft.

het zou wel kunnen, maar waterdicht is het nooit. en daarom vidn ik dat soort dingen altijd een beetje twijfelachtig.  :-\\

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #182 Gepost op: 4-04-2006, 20:40:31 »
Ik weet niet of het al iemand is opgevallen, maar tijdens het testen gebruikt iedereen de muis van de pc om de antwoorden aan te klikken, maar Roderick niet. Hij is met de toetsen aan het 'werk'. Dit kan betekenen dat hij niet graag met een muis werkt, maar mijn gedachte (want ik zie Roderick als Mol) is dat hij net doet of hij test, terwijl hij dus in werkelijkheid niets doet. Hij faked de boel met testen...
Karel gebruikt toch ook Enter... 8)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline mmhj

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 4-04-2006, 23:50:40 »
ik blijf eraan denken en schrijf het nu toch maar op:
Roderick had dan wel niet de koffer met kuta, een keer jezelf laten overreden en hij blijft ergens op een station staan, maar hij had wel lisse en lisse hoort wel bij dezelfde serie als kuta...
Dat het ergens mis moest gaan was toch wel waarschijnlijk dus kuta hoefde hij niet, zat ook in een redelijk onopvallende koffer.
Lisse zat echter in de enige lichtgrijze koffer, makkelijker te pakken en het valt niet zo op als je "zomaar" een koffer met een plaatsnaam die toch niet de juiste was aankomt.
wat denken jullie?

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 5-04-2006, 00:01:52 »
Roderick is de mol.

De reden:

Dit vind ik een heel plausibele uitleg; los van het strategisch belang om na Kuta te komen was het ook heel handig dat hij als laatste kandidaat geposteerd werd. Op welke manier werden de posities in deze opdracht eigenlijk bepaald? Via lottrekking misschien?

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #185 Gepost op: 5-04-2006, 18:19:09 »
Ik verdenk Roderick al een tijdje, mede door alle hints van Schiffers en Avrobode.

De metro-opdracht versterkt dit alleen maar. Want wat is de beste plek voor de mol? Als laatste uiteraard. Hij kan dan alles in eigen hand houden, want mocht Kuta dan als laatste bij hem aankomen dan kan hij nog zorgen dat Kuta niet als verste uit de bus komt.

Let op Roderick. Hij is het!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #186 Gepost op: 5-04-2006, 18:22:15 »
Citaat
Screen?

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 6-04-2006, 10:01:10 »
Roderick is inmiddels ook mijn #1 mol.
Laten we jabberen.

Offline Maarten1983

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 6-04-2006, 11:26:20 »
Ik verdenk Roderick al een tijdje, mede door alle hints van Schiffers en Avrobode.

De metro-opdracht versterkt dit alleen maar. Want wat is de beste plek voor de mol? Als laatste uiteraard. Hij kan dan alles in eigen hand houden, want mocht Kuta dan als laatste bij hem aankomen dan kan hij nog zorgen dat Kuta niet als verste uit de bus komt.

Stel dat de mol wist in welke koffer de juiste plaats zit. Dan kun je toch ook zorgen dat je 1 voor die plaats komt te zitten. En zorgen dat die koffer op zijn plek blijft en niet door gaat. Zoals in het geval van Milouska.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 7-04-2006, 09:36:15 »
Screen?
Ik zie het niet als ik de herhaling bekijk op internet.
Ik kan me alleen herinneren dat er een groen vlekje op zijn trui "danste" toen hij naar zijn stoel liep bij de executie.. en dat ik me er aan ergerde. Achteraf dacht ik pas dat het misschien een hint was... Sorry.

Offline de buurvrouw

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 7-04-2006, 10:04:59 »

Op zich verdenk ik Roderick ook al een poosje, of in ieder geval het tango-team. Het probleem wat ik heb met de laatste positie is dat het zo opzichtig is. Ten eerste neemt hij een behoorlijk risico. Als Mary-lou op het laatste station was blijven steken tegenover Lisse bij Karel...dan had hij behoorlijk de verdenking op zich geladen.
ten tweede: de kans dat het mislukt, dat iemand zeker weet dat wat hij of zij heeft het verst is en je dus een behoorlijke discussie moet voeren is op de laatste plaats ook wel risicovol.

het was natuurlijk een opdracht die gedoemd was te mislukken vanwege de (voor ons west europeanen) vreemde orientatieplaats en het feit dat de plekken best dicht bij elkaar lagen. Dat spreekt dan weer voor hem. Maar na deze opdracht dacht ik toch meer aaniemand eerder in de rij. (maar niet Milouska dat zou nu wel te erg voor de hand liggend zijn en niet widm's toch? :-\\)
diepgravend onderzoek naar de mol

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 7-04-2006, 10:47:07 »
Het probleem wat ik heb met de laatste positie is dat het zo opzichtig is. Ten eerste neemt hij een behoorlijk risico.
Dat probeerde ik nu juist te zeggen. Het gaat er volgens mij niet om dat hij als laatste uitstapte, maar dat hij uitstapte NA Kuta. Hij was dus afhankelijk van wanneer degene met Kuta uitstapte. Kuta was de enige plaats van belang. Kuta was er al uit, dus hij hoefde niks meer te doen. De enige twee die invloed op het spal hadden was degene met KUTA en degene die NA KUTA uitstapte. Wat maakt het de mol nou uit of ze denken dat Lisse verder is dat Sydney? Het enige wat telde voor de mol is dat KUTA eruit moest, en dat hadden ze al voor hem gedaan.

Ik vind het jammer dat we niks zagen van de discussies van wie waar uitstapte.

Offline de buurvrouw

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 7-04-2006, 11:13:53 »
Dat probeerde ik nu juist te zeggen. Het gaat er volgens mij niet om dat hij als laatste uitstapte, maar dat hij uitstapte NA Kuta. Hij was dus afhankelijk van wanneer degene met Kuta uitstapte. Kuta was de enige plaats van belang. Kuta was er al uit, dus hij hoefde niks meer te doen. De enige twee die invloed op het spal hadden was degene met KUTA en degene die NA KUTA uitstapte. Wat maakt het de mol nou uit of ze denken dat Lisse verder is dat Sydney? Het enige wat telde voor de mol is dat KUTA eruit moest, en dat hadden ze al voor hem gedaan.

Ik vind het jammer dat we niks zagen van de discussies van wie waar uitstapte.

ik snap je redenatie niet helemaal... :(
Volgens mij was het zo dat iedereen ging uitstappen op een willekeurig perron.(of door bestemming op kaartjes maar dat denk ik niet. de mol had daar invloed!) en ja,  hij wist in welke koffer Kuta zat dus hij kon daarna uitstappen.
Maar.... Toen hij op het perron zat wist hij niet wie er bij hem zou komen. Het proces daarvoor heeft hij niet meegemaakt.(Milouska die ml overtuigde, de oratie van Liz) En dat bedoel ik. Wat als Mary-lou wel bij hem was gekomen? de kans op falen of opvallen was erg groot op het laatste station. Daarom leek me dat als mol niet heel sterk. Hij had nu geluk dat het al mislukt was, maar als dat niet gebeurd was had hij, mocht hij de mol zijn, zich aardig in zijn kaart laten kijken.

Toch?

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 7-04-2006, 11:53:45 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #194 Gepost op: 7-04-2006, 11:56:39 »
Ik ook, zolang De Titanic hier maar buiten blijft.......... ::hypocriet::

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 7-04-2006, 11:58:09 »
Ik ook, zolang De Titanic hier maar buiten blijft.......... ::hypocriet::

::joehoe::

Offline de buurvrouw

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 7-04-2006, 11:59:13 »
Ik vind alles best    ;D

ja heee dat is niet de bedoeling :P
het was toch zo dat jij dan mij ging overtuigen van het belachelijke van mijn denkwijze en dat ik daar dan ook van overtuigd raakte? ;D

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 7-04-2006, 12:36:08 »
Ok ik doe nog één poging  ;D

Jij zegt:
Maar.... Toen hij op het perron zat wist hij niet wie er bij hem zou komen. Het proces daarvoor heeft hij niet meegemaakt.(Milouska die ml overtuigde, de oratie van Liz) En dat bedoel ik. Wat als Mary-lou wel bij hem was gekomen? de kans op falen of opvallen was erg groot op het laatste station.

Zoals ik het zie:

Ze krijgen alleen geld als KUTA op de eindbestemming komt.
Geen KUTA - geen geld (of geld eraf)

Voor de mol is het belangrijk dat KUTA niet bij Karel komt.

Ik ga er van uit dat de mol weet in welke koffer KUTA zit, anders valt er niks te mollen

Als de mol vóór KUTA uitstapt, heeft hij/zij geen invloed, dus de mol moet;
a. KUTA hebben
b. Na KUTA uitstappen
c. Vóór KUTA uitstappen alleen als er na KUTA niemand mee komt, maar dat heeft meer risico's dan uitstappen ná KUTA, omdat je twee mensen moet overtuigen. De eerste dat jij als mol doormoet naar het station met KUTA en dan als tweede dat jouw bestemming verder is dat KUTA. Ieder station dat je voor KUTA uitstapt moet je meer mensen overtuigen... want als mol moet je samen met KUTA op een perron staan of KUTA moet er vóór jou uitgespeeld zijn.

ML had KUTA, ML is eruit.

Het maakt niet uit waar de mol wie had moeten overtuigen, missie was: KUTA niet naar Karel.Dus KUTA moet eruit.
KUTA eruit kwam door Milouska. Maar omdat Milouska uitstapte vóór KUTA, met nog zeker iemand ná KUTA, valt zij voor mij af (en ook omdat ze zich veel te druk maakt, niet helemaal lekker ligt in de groep, en ik denk dat mollen zich niet druk maken, alhoewel dit wel een hele nieuwe tactiek kan zijn)

Als ML wel bij hem was gekomen, had hij zelf ML moeten overtuigen dat Lisse verder lag. Aangezien Milouska KUTA er al uitgespeeld had, hoefde dat niks meer.

Het risico hangt dus niet af van het laatste station, maar van het feit dat hij ná KUTA zat. De mol kan zeker niet VOOR KUTA zitten, want dan had de mol helemaal geen invoeld op de uitkomst. Het proces voor KUTA is dus helemaal niet van belang.

Snap je nu wat ik bedoel?

Offline de buurvrouw

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 7-04-2006, 12:46:04 »
Ok ik doe nog één poging  ;D

-heel verhaal-

Snap je nu wat ik bedoel?

Ik snap precies wat je bedoelt! Ik vergat voor het gemak dat Mary-lou op het één na laatste station zat ;)

Waarom niet Mary-lou eerder de metro uitgewerkt? immers meer kans op fouten... of zou hij zo'n dikke vinger in de pap hebben gehad dat iedereen er in zijn voorkeur is uitgegaan?(dan had hij hoge verwachtingen van Milouska) ik ben heel benieuwd naar de laatste aflevering met hints....

(ik had als Mol niet Lisse genomen BTW. Maar ik denk eigenlijk dat Sidney de bedoeling was en dat Toine die net wegkaapte :D. Maar wellicht is Lisse ook een hint. Ik vraag me af of hij, als Milouska ml niet overtuigd had, het daarmee gered had.)

en zie je, ik ben overtuigd  ;D ;D

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #199 Gepost op: 7-04-2006, 12:49:09 »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in